NAV/Arbeidsløs/sykepenger??? HJELP!

Smurfekringla

Gift med forumet
Prøver å lese meg til det på nav sine sider, men skjønner ikke noe...
Prøvde å spørre på nav i dag når jeg var på møte, men som vanlig visste de ikke....[:@]grrr!!!

Jeg lurer på:
Ble sykemeldt 2 uker før jeg slutta i jobben 31/8 (Hadde vikariat i en bhg)
Så er jeg fortsatt sykemeldt nå da, ihvertfall til 24/9, sikkert lenger pga bekken...
Siden jeg er sykemeldt kunne jeg ikke stille krav om dagpenger... men hun dama TRODDE jeg fikk sykepenger!?![&:]
-Hva skjer nå da???
-Får jeg noen penger eller?
-Isåfall hva? Og når?

Håper noen vet, for de på NAV vet jo ikke[&:][&:][&:]

ORIGINAL: Auliana

Ja, om du melder deg arbeidsledig og stiller krav til dagpenger, vil du da ha rett på sykepenger av dagpengene.

Har meldt meg arbeidsledig... Men jeg fikk ikke stille krav om dagpenger siden jeg er sykemeldt....[&:]

ORIGINAL: **Lillamumi**

Jeg var sykemeldt når jeg avsluttet vikariatet mitt og jeg bare fortsatte med sykemedingen min ut resten av svangerskapet pga bekkenløsning.

Jeg meldte meg ikke arbeidsledig engang.

Men hva fikk du utbetalt da?
Samme som du hadde i lønn?

ORIGINAL: novembersnuppe

ORIGINAL: silros

ORIGINAL: Auliana

Ja, om du melder deg arbeidsledig og stiller krav til dagpenger, vil du da ha rett på sykepenger av dagpengene.

Har meldt meg arbeidsledig... Men jeg fikk ikke stille krav om dagpenger siden jeg er sykemeldt....[&:]

Så lenge du er sykemeldt er du ingen reell arbeidssøker og vil selvsagt ikke få dagpenger. MEN du skal da ha sykepenger selvfølgelig. Mitt vikariat gikk ut mens jeg var sykemeldt. Da sendte jeg sykemeldingene mine til nav istedenfor til arb.giver, og de utbetalte sykepenger. Jeg var sykemeldt frem til fødsel.

Tak for svar![:)]
Ja, jeg har sendt sykemeldingene mine til NAV...
Så da skal de gi meg sykepenger da?
Men hvor mye er det?
Samme som lønna jeg hadde?
Og vet du når de blir utbetalt?

ORIGINAL: silros

Jeg var sykemeldt når jeg avsluttet vikariatet mitt og jeg bare fortsatte med sykemedingen min ut resten av svangerskapet pga bekkenløsning.

Jeg meldte meg ikke arbeidsledig engang.

Men hva fikk du utbetalt da?
Samme som du hadde i lønn?

Alkkurat den samme lønnen jeg hadde på vikariatet[:)]

Ok takk[:)]
Men hmmm, da lønner det seg faktisk for meg å være sykemeldt ut svangerskapet... ikke bli frisk å gå over på dagpenger...
Det var jo litt rart syns jeg!
Haha, får nesten håpe jeg ikke blir bra i bekkenet/ryggen da... Fælt å si det men...[&:]

Back
Topp