Naturlig syklus, ble du gravid?

Mammalaila

Glad i forumet
Er det noen her som har hatt styrtsyklus med negative resultater, for så og prøvd naturlig syklus og blitt gravid (uten å miste)?

Er sååå nervøs for det her. Har liksom blitt vant til styrtsyklus nå, og så plutselig skal jeg ha innsett i naturlig syklus. Håper på gode erfaringer :arghh::smug:
 
Jeg har! Den første gangen med naturlig syklus var det veldig vanskelig å finne EL, jeg tror rett og slett ikke kroppen var klar etter overstimulering ved ferskforsøket. Så det endte med kjemisk. Men runden etterpå var alt flott, lett å finne EL (dog skummelt og jeg var utålmodig og en smule nervøs), men alt gikk helt supert og sønnen min er nå 3 måneder :)

Styrt syklus var virkelig ikke min greie, jeg reagerte så fryktelig på medisinene. Naturlig syklus var en drøm sammenlignet :)

Lykke til!
 
Jeg har! Den første gangen med naturlig syklus var det veldig vanskelig å finne EL, jeg tror rett og slett ikke kroppen var klar etter overstimulering ved ferskforsøket. Så det endte med kjemisk. Men runden etterpå var alt flott, lett å finne EL (dog skummelt og jeg var utålmodig og en smule nervøs), men alt gikk helt supert og sønnen min er nå 3 måneder :)

Styrt syklus var virkelig ikke min greie, jeg reagerte så fryktelig på medisinene. Naturlig syklus var en drøm sammenlignet :)

Lykke til!

Å, så bra :) De sier på St.Olavs at de har trua på naturlig syklus. Og jeg er jo egentlig kjempe fruktbar (har to barn fra før med min eksmann) og første barnet mitt er p-pillebarn, i tillegg ble jeg gravid før det på p-plaster og p-piller. Så håper jo at det er naturlig som er min greie og.. Er så spent, men tør ikke å håpe så mye.. Får krysse fingrene på at jeg er like heldig som det :D
 
Samme erfaring som Laufey, kjemisk på første innsett naturlig syklus. Den syklusen var helt på bærtur og var kjempelang.. Har veldig stabil syklus ellers, så var nok påvirket av hormoner pluss at jeg ble overstimulert.
Neste innsett så var syklusen tilbake til sin vante gang, har nå en sønn som ble født mandag denne uka :love7
Har veldig troa på naturlig syklus for de det ligger til rette for :)
Masse lykke til!
 
Jeg ble gravid med naturlig syklus etter negativt forsøk med styrt syklus! Det vart riktig nok gjort en del andre endringer med det forsøket, som kan ha hatt innvirkning. Men jeg har likevel veldig tro på naturlig syklus! :happy:
 
Samme erfaring som Laufey, kjemisk på første innsett naturlig syklus. Den syklusen var helt på bærtur og var kjempelang.. Har veldig stabil syklus ellers, så var nok påvirket av hormoner pluss at jeg ble overstimulert.
Neste innsett så var syklusen tilbake til sin vante gang, har nå en sønn som ble født mandag denne uka :love7
Har veldig troa på naturlig syklus for de det ligger til rette for :)
Masse lykke til!

Så bra! Da er det kanskje håp for meg og :) Tusen takk :)
 
Jeg ble gravid med naturlig syklus etter negativt forsøk med styrt syklus! Det vart riktig nok gjort en del andre endringer med det forsøket, som kan ha hatt innvirkning. Men jeg har likevel veldig tro på naturlig syklus! :happy:

Hvilke andre endringer gjorde du da? :)
 
Hvilke andre endringer gjorde du da? :)

Jeg satte inn blastocyst, mot for to-dagers tidligere. Jeg brukte ikke progesteron, som jeg gjorde forrige gang. I tillegg tok jeg klexane og prednisolon... Og babyklister. Akkurat det med babyklister er jeg litt usikker på virkningen av. Men turte ikke la være ;) Dessuten tok jeg scratching i forkant av det forsøket med naturlig syklus. Jeg skal i gang med nytt forsøk om en måneds tid, og kommer til å bruke samme oppskrifta. Selvsagt ingen garanti for å lykkes denne gangen. Men det er rart med det, når man har lyktes tidligere.. Når skal du ha innsett sånn ca.?
 
Jeg satte inn blastocyst, mot for to-dagers tidligere. Jeg brukte ikke progesteron, som jeg gjorde forrige gang. I tillegg tok jeg klexane og prednisolon... Og babyklister. Akkurat det med babyklister er jeg litt usikker på virkningen av. Men turte ikke la være ;) Dessuten tok jeg scratching i forkant av det forsøket med naturlig syklus. Jeg skal i gang med nytt forsøk om en måneds tid, og kommer til å bruke samme oppskrifta. Selvsagt ingen garanti for å lykkes denne gangen. Men det er rart med det, når man har lyktes tidligere.. Når skal du ha innsett sånn ca.?

Okay :) Blir spennende å se om det funker denne gangen og da ;)
Har innsett i dag, om et par timer :smug: Så får vi se. Jeg går på cyklogest. Men hvorfor gjør man det i naturlig syklus egentlig? Bør ikke kroppen kunne ta seg av ting sjøl da? Har ikke tenkt over å spørre om sånt :rolleyes:
 
Okay :) Blir spennende å se om det funker denne gangen og da ;)
Har innsett i dag, om et par timer :smug: Så får vi se. Jeg går på cyklogest. Men hvorfor gjør man det i naturlig syklus egentlig? Bør ikke kroppen kunne ta seg av ting sjøl da? Har ikke tenkt over å spørre om sånt :rolleyes:

Cyklogest er progesteron, eller? Aner ikke hvorfor det gjøres forskjellig. Noen mener vel at kroppen ordner opp selv, andre ikke.. Håper innsettet i dag gikk fint! Da er det spennende dager i vente, masse lykke til!
 
Cyklogest er progesteron, eller? Aner ikke hvorfor det gjøres forskjellig. Noen mener vel at kroppen ordner opp selv, andre ikke.. Håper innsettet i dag gikk fint! Da er det spennende dager i vente, masse lykke til!

Ja, det er progesteron. :)
Selve innsettet gikk kjempe fint. Egget hadde ikke tatt noe som helst skade av opptiningen, så det var jo positivt :) Fikk testdato om 14 dager. Yeah right tenkte jeg :rolleyes: Klarer vel kaaanskje å holde meg i 4-5 dager før første testen ryker :rolleyes:
 
Jeg satte inn blastocyst, mot for to-dagers tidligere. Jeg brukte ikke progesteron, som jeg gjorde forrige gang. I tillegg tok jeg klexane og prednisolon... Og babyklister. Akkurat det med babyklister er jeg litt usikker på virkningen av. Men turte ikke la være ;) Dessuten tok jeg scratching i forkant av det forsøket med naturlig syklus. Jeg skal i gang med nytt forsøk om en måneds tid, og kommer til å bruke samme oppskrifta. Selvsagt ingen garanti for å lykkes denne gangen. Men det er rart med det, når man har lyktes tidligere.. Når skal du ha innsett sånn ca.?

Når fikk du positiv test forresten? Satte inn blastoen på tirsdag, blenda test i dag.. Mister litt håpet. Fikk positiv test fem dager etter innsett sist, men det endte i kjemisk. Men likevel..
 
Samme erfaring som Laufey, kjemisk på første innsett naturlig syklus. Den syklusen var helt på bærtur og var kjempelang.. Har veldig stabil syklus ellers, så var nok påvirket av hormoner pluss at jeg ble overstimulert.
Neste innsett så var syklusen tilbake til sin vante gang, har nå en sønn som ble født mandag denne uka :love7
Har veldig troa på naturlig syklus for de det ligger til rette for :)
Masse lykke til!

Var det blasto du satte inn forresten? Hvor lenge etter innsett fikk du positiv? :)
 
Jeg har! Den første gangen med naturlig syklus var det veldig vanskelig å finne EL, jeg tror rett og slett ikke kroppen var klar etter overstimulering ved ferskforsøket. Så det endte med kjemisk. Men runden etterpå var alt flott, lett å finne EL (dog skummelt og jeg var utålmodig og en smule nervøs), men alt gikk helt supert og sønnen min er nå 3 måneder :)

Styrt syklus var virkelig ikke min greie, jeg reagerte så fryktelig på medisinene. Naturlig syklus var en drøm sammenlignet :)

Lykke til!

Var det blasto du satt? Hvor mange dager etter innsett fikk du positiv? :) Er litt på tuppa her, sur og kjempe liten tro på at det gikk denna gangen heller :(
 
Var det blasto du satte inn forresten? Hvor lenge etter innsett fikk du positiv? :)
Blasto ja :) hvis jeg husker rett så kunne jeg skimte streken 10 dpo, men følte meg ikke helt sikker på streken før 11 dpo :) dette var med tidligtesten til babyplan, så den var ekstra sensitiv..
 
Blasto ja :) hvis jeg husker rett så kunne jeg skimte streken 10 dpo, men følte meg ikke helt sikker på streken før 11 dpo :) dette var med tidligtesten til babyplan, så den var ekstra sensitiv..

Ja, sant. Jeg lurer litt på om det var tidligtesten jeg hadde sist og. Nå har jeg bare de vanlige til babyplan. Må vel bare prøve å tenke positivt.. :)
 
Det spørs hvor man telle dagene fra. Jeg satte inn fryst blasto på tirsdag, så utifra alder på egget er jeg vel 10 dpo. Men ift positiv El test 17 oktober så er jeg vel 9 dpo. Bra forvirrende med naturlig syklus plutselig :woot:
Er ikke bare bare det der nei!
Men da er det jo fortsatt tidlig, så ikke mist håpet enda :)
 
Back
Topp