Naturlig ammeslutt v 18 mnd?

Smågoth

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Datteren min er nå 18 mnd, og har ikke ammet på over ei uke :wideyed: I flere mnd har vi ammet 1 gang i døgnet (noen ganger har det gått 2 døgn imellom). De siste ammingene har hun såvidt suttet et par ganger før hun sier nei og dytter vekk puppen. Siden sist amming har hun spurt om å få flere ganger, men med én gang jeg tar frem puppen, ombestemmer hun seg. Hun har vært forkjølet, men tror egentlig ikke det er grunnen, siden hun ikke vil prøve engang. De gangene hun har prøvd, er det mer som om hun ble sint fordi melken ikke kom med én gang? Eller bare.. dette var ikke så kos lenger? :smiley-ashamed004
Leser mye om at naturlig ammeslutt skjer ikke før 2 år, så er jo mulig dette bare er brystvegring siden det var så plutselig. Men samtidig så er det ikke så mye å trappe ned når det vanligvis har gått 24-48 timer mellom hver amming :p
Så jeg bare lurte på andres erfaringer med ammeslutt og evt. brystvegring på denne alderen. Hvordan foregår det sånn i praksis? For jeg tenker at hvis vi bikker 2 uker nå, er det over. Men det går fint altså, jeg vil bare vite :joyful:
 
Back
Topp