Nattvakt

Ellenor

Blir kjent med forumet
Noen nattevakter her? Jobbet/jobber du natt under svangerskapet?

Jeg jobber tredelt turnus og har til nå jobbet natt (har netter annen hver uke). Kjenner det er tungt for kroppen, alt forsterkes, kvalme, svimmelhet osv.. Forrige svangerskap jobber jeg natt tom uke 25 da jeg ble 20 % sykmeldt pga bekkenet. Kjenner det er tyngre nå med en liten å ta hånd om.

Vi har krav på å slippe natt om man ønsker. Det er likevel vanskelig å få tilrettelagt arbeid. Vil sannsynligvis i hovedsak bli kveldsvakter istedenfor natt om jeg gir meg, noe som er lite forenelig med samboer sin jobb og ift å få tid med barnet mitt. Det frister også lite.

Hva ville du gjort? Smile
 
Jeg har hørt det kan skape komplikasjoner i svangerskap å jobbe natt og at man helst ikke bør jobbe natt i det hele tatt. Mulig det ikke stemmer, men jeg hadde nok allerede tenkt på å avskaffe meg nattevaktene. Mtp din situasjon ville jeg snakket med arbeidsgiver ang hvor mye som kan tilrettelegges, deretter fastlegen ang sykmelding. Jeg har kontorjobb og lite kan tilrettelegges, så jeg har vært gradert sykmeldt siden bekkenproblemene oppstod.
 
Vet ikke hvordan det er nå for tiden men for ni år siden når jeg gikk gravid sist hadde jeg nattevaktstilling. Fikk ikke lov av jordmor å fortsette i den da dette ikke var bra sa hun. Arbeidsgiver tilrettela med dag og aftenvakter den gangen.
 
Jeg jobber natt i første svangerskap. Men fikk brått alvorlig svangerskapforgiftning. Ikke oga nattarbeid Men gener tenker jeg. Men fikk i pga økt risiko for at det skulle komme tilbake ikke lov av fastlege og ahus å jobbe natt i svangerskap nr 2. Nå er jeg ca 5 uker på vei med 3 men jobber natt fram til legetime i slutten av mnd så får vi høre hva hun sier
 
Jeg jobbet tredelt turnus i første graviditet og endret turnusen til todelt etter eget ønske. Fikk god hjelp med tilrettelegging av tjenesteoppsettet på jobben min.
Jeg ville snakket med jobben og sett på mulighetene, eventuelt gå ut i permisjon hvis det er mulig :)
 
Jeg ville tatt det opp med sjef og jordmor, du kan ha krav på svangerskapspenger for den delen av stillingen de ikke kan tilrettelegge. :)
 
Noen nattevakter her? Jobbet/jobber du natt under svangerskapet?

Jeg jobber tredelt turnus og har til nå jobbet natt (har netter annen hver uke). Kjenner det er tungt for kroppen, alt forsterkes, kvalme, svimmelhet osv.. Forrige svangerskap jobber jeg natt tom uke 25 da jeg ble 20 % sykmeldt pga bekkenet. Kjenner det er tyngre nå med en liten å ta hånd om.

Vi har krav på å slippe natt om man ønsker. Det er likevel vanskelig å få tilrettelagt arbeid. Vil sannsynligvis i hovedsak bli kveldsvakter istedenfor natt om jeg gir meg, noe som er lite forenelig med samboer sin jobb og ift å få tid med barnet mitt. Det frister også lite.

Hva ville du gjort? Smile
Jeg sykemeldte meg 20% og det ble spesifisert i sykemeldingen at den hovedsaklig gjaldt natt. Jeg jobber 90 % i tredelt turnus, hvorav ca 30% er nsttevakter.
 
Back
Topp