Nattskrekk

Skotty

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Kan det være nattskrekk selv om vi får noelunde kontakt?

Gutten vår på 2 har nå et par netter stått ristende, hylende i sengen. Hysterisk gråt og skrik. Han kan svare på enkle Spm som; "skal vi gå ned i stua?" Så sier han ja, men det blir bare verre når vi da kommer ned.. Slike ting. Han hyler i ca halvtime-time... Han har hatt litt mareritt tidligere, men det har gått over når han har fått litt kos, eller at han har sett at jeg var der. Det gjør det ikke nå...

Og kan vi gjøre noe? Det jeg synes er litt ekstra dumt er at han deler rom med sin bror på 3, så vil jo ikke at han skal våkne...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

pleier det å skje på samme tid hver gang?

Nei. Har vært både i kvellinga, midt på natt og mer mot morgen... Men oftest type 2-tiden...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Jenta mi hadde det noen netter i strekk når hun var 2,5. Var fælt når det stod på, men det gikk over etter en ukes tid heldigvis. Har ingen tips dessverre, lykke til. Håper det går over snart!

For hvis det pleier å være på samme tid hver gang så er det anbefalt og vekke de litt før de pleier å skrike. Dette for å bryte sirkelen med natteskrekk og dette skal gjøres i en ukes tid, da vil de komme over natteskrekken.

Takktakk.
Aha, det skal jeg ha i bakhodet hvis det fortsetter :)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

For hvis det pleier å være på samme tid hver gang så er det anbefalt og vekke de litt før de pleier å skrike. Dette for å bryte sirkelen med natteskrekk og dette skal gjøres i en ukes tid, da vil de komme over natteskrekken.

Slik er sønnen min i perioder. våkner rundt 23-24 på kvelden. Skal prøve dette når det blir aktuelt igjen.holder på slik noen dager, for så å sove godt i noen uker.

takk for tipset.

Vi tror da det var nattskrekk Sofie hadde, vi fikk litt kontakt, men hun bare ropte nei. neei, osv, og løp bort fra oss hvis vi tok henne med i stua og prøvde å trøste. Hun hylte til hun var ferdig, hysterisk, og gikk ikke an å trøste i det hele tatt. Det som hjalp hos oss var å legge henne litt tidligere på kvelden enn vi hadde gjort før. Det er kjempelenge siden vi har hatt nattskrekk i huset nå.

Høres ut som nattskrekk ja. Sønnen vår slet veldig med det samme til han var ca 4-5. Vi kunne egentlig ikke gjøre så mye. Bare vente til han roet seg. Man skal visst ikke vekke dem.
Leste at tv-titting, data/spill rett før leggetid kunne påvirke det. For hjernen jobber sånn med inntrykkene. Så om barnet pleier se tv før leggetid, kan det være verdt ett forsøk å kutte tv en time før leggetid. De vokser det som regel av seg! Vår har ikke hatt på over 1 år, så han er nok ferdig!
Lykke til :)

BV-app!

Ok. Takk. Ja, har lest litt om det, og leste de vokste det av seg, men bøe usikker siden det sto at man ikke fikk kontakt.. Her er det også hysterisk uansett hvs vi gjør... Ser ikke på skjerm til vanlig før leggetid, men skal i hvert fall prøve å kartlegge litt hva dom har skjedd og hvordan vi har gjort ting de dagene det skjer...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Sånn har vi hatt det her og ved 2 anledninger.. 1 når vi kom heim fra sjukehuset etter operasjon.. 2 når han hadde hatt sin første "skikkelige" omgangs sjuke.. dette er jo noe som kan være skremmende sjøl om det ikkje virker sånn på dagtid...

Huff.. Vi var uten i natt da.. Jippi! Prøver også å tenke gjennom hva som kan utløse det, men kommer ikke på noe. Men så vet ikke jeg hvordan en 2åring tenker heller da... (Kunne godt vert tankeleser i slike situasjoner).. Å gitt beskjed/spurt i bhge... Håper det kommer seg for :/

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Back
Topp