Nattskrekk

Strekkoden!

Glad i forumet
Lurer på om det er noen her som har barn med nattskrekk? Vi har jo slitt så utrooolig mye med gutten vår på 2 år og soving. Men nå har jeg blitt mer og mer sikker på at det må være nattskrekk som plager han. Så lurer på om noen har erfaringer å deler? Ting som trigger det og ikke? Og hvor lenge ofte deres barn har hatt det? Setter pris på dyttehjelp :-)

Våkner han i løpet av natten og er urolig eller har han problemer med å sovne?

Vår eldste hadde nattskrekk i en periode rundt 2 års alder. Hun våknet på natten, satt i sengen og skrek og vi fikk ikke kontakt med henne. Hun så våken ut, men det var akkurat som om hun ikke kjente oss igjen.... Hun virket nesten redd oss når vi kom inn. Det varte ikke lenge, bare noen måneder. Hun hadde aldri problemer med å sovne og har ellers bortimot aldri våknet på natten.

Min søsters jente hadde også nattskrekk en periode i samme alder. Hun gikk i tillegg i søvne. Kunne klatre opp på kommoder eller annet, og sitte og skrike(redselsskrik). Skikkelig ekkelt, og hos henne varte det kanskje et halvt år.

Å ta på gjør ting verre her i huset. Størstemann hadde dette hver dag en periode men nå har det blitt slutt på det heldigvis! Hun 'våknet' og var helt hysterisk, fektet rundt seg i panikk, ropte og hylte som en stukken gris! Var skremmende i starten. Plutselig er anfallet over igjen og ungen sover videre som om ingenting har skjedd. Vi fikk råd om å skru på et dimmet lys, sitt ved senga å snakk rolig, si at du er der og passer på. MAN SKAL IKKE PRØVE Å VEKKE BARN MED NATTESKREKK. Vent til anfallet går over.

Sliter ikke med innsovning nei, skjer to ganger i løpet av en natt. Første gang rundt en time etter leggetid, andre gang rundt 23-25 tida. Vi sliter ekstremt med dette, da han etter andre runde ofte våkner skikkelig etter anfallet er over og holder det gående i 2-4 timer :-( Vet ikke min arme råd, har hatt det sånn i all hans tid omtrent..

Back
Topp