Nattmat

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Noen som vet noe rundt dette med nattmat?
Mini sover godt frem til i 05 tiden, krever da en flaske melk før han igjen kan sove et par timer til. Må jeg ta den kampen om å slutte med dette måltidet eller er det noe som går over etterhvert som han blir eldre?

Jeg har tatt noen kamper, i samråd med helsesøster, og kuttet ned fra 2-3 måltider til dette ene måltidet på natt...
 
Ville ikke kuttet dette måltidet hvis han sover fra 18-19 til 05 (sånn ca). Synes ofte HS er så utrolig kjapp til å skulle fjerne mat på natt, det er ganske mange timer uten mat for en liten kropp.
Det tenker jeg også. Tror i tillegg at han aldri hadde sovnet igjen, så vi hadde endt opp med å starte dagen kl 05...
 
Vi ammer riktignok, men er enig med minisninus i at det et mange timer uten mat! Hva og hvor mte som spises ila dagen spiller også inn på om nattmat er nødvendig eller ikke. Personlig så kjenner jeg at så lenge det er snakk om å "ta kampen" fordi noen anbefaler det, så byr sånt meg litt i mot.. mi spiser som en hest på dagen og får grøt til kvelds og pupp på senga. Legges ca 19. Ammer igjen kl 22, 02, 05 og av og til 07 før vi står opp. Noen netter klarer hun seg med kun 02 og 07 puppen, her putter vi alltid inn smokken først for å se. Noen ganger slokner hun av det, andre ganger spytter hun sutten tvert og trenger påfyll. Vår helsesøster råda meg til å la lillesnupp styre dette selv, så sant jeg orket. Hvis jeg som mor følte behov for å gjøre endringer for nattesøvnen, så var det helt ok, men hun informerte om at ikke alle barn sov bedre og lenger om man kutta nattmat og la dem på eget rom heller.
 
Sååå enig med de over her.... å hva faen om man gir baby den ene nattflaska for å slippe å stå opp kl 5, det har Hs INGENTING med:hilarious:... mine er riktignok 7-8 og 9 å de har sluttet med nattmat for lengst så att de får mat til de er året gjør ingen skade for barnet:)
 
Vi ammer riktignok, men er enig med minisninus i at det et mange timer uten mat! Hva og hvor mte som spises ila dagen spiller også inn på om nattmat er nødvendig eller ikke. Personlig så kjenner jeg at så lenge det er snakk om å "ta kampen" fordi noen anbefaler det, så byr sånt meg litt i mot.. mi spiser som en hest på dagen og får grøt til kvelds og pupp på senga. Legges ca 19. Ammer igjen kl 22, 02, 05 og av og til 07 før vi står opp. Noen netter klarer hun seg med kun 02 og 07 puppen, her putter vi alltid inn smokken først for å se. Noen ganger slokner hun av det, andre ganger spytter hun sutten tvert og trenger påfyll. Vår helsesøster råda meg til å la lillesnupp styre dette selv, så sant jeg orket. Hvis jeg som mor følte behov for å gjøre endringer for nattesøvnen, så var det helt ok, men hun informerte om at ikke alle barn sov bedre og lenger om man kutta nattmat og la dem på eget rom heller.
Beundringsverdig at du orker sååå mye nattmating altså :) skal ikke klage på den ene gangen, det gjør jeg heller ikke, er bare redd for at han aødri vil slutte med den flaska selv. Men klart, han gjør nok det når han ikke lenger trenger den :)
 
Vi ammer alt fra 1 til 6 ganger per natt, tror lille trenger både mat og tørst i løpet av natta :happy:
 
Vi ammer, men kan ikke se at det skal være så stor forskjell egentlig på det, så lenge du og lille får søvna dere trenger ;-) vi og ammer like mye som julilykke-17, og ingen hs har kommentert dette!

Fortsett som dere gjør og sørg for å sove så lenge dere kan;-) jeg kan melde om grusomme forhold kl 05.30 når morgenstellet er ferdig og mini henger i meg mens jeg får i meg kaffe [emoji23]
 
Vi ammer, men kan ikke se at det skal være så stor forskjell egentlig på det, så lenge du og lille får søvna dere trenger ;-) vi og ammer like mye som julilykke-17, og ingen hs har kommentert dette!

Fortsett som dere gjør og sørg for å sove så lenge dere kan;-) jeg kan melde om grusomme forhold kl 05.30 når morgenstellet er ferdig og mini henger i meg mens jeg får i meg kaffe [emoji23]
Heheheh, det kan jeg se for meg :p Jeg legger meg som regel kl 21, så å få sove til 05, fantastisk ;)
 
Wooow, imponert over hvor mye de store bebissene enda spiser altså :eek: Og all ære til dere som orker :)
Hehe, jeg tror ikke hun trenger 6 ganger i løpet av natta altså, men i hvert fall 1 gang :p spiser ikke mengder med fast føde enda, men er godt over 10 kg ;)
 
Hører andre får beskjed om å kutte nattmating nå, men min lille snupp spiser nesten ikke noe annet enn mm, helsesøster har rådet med til å amme så mye hun vil om natten fordi hun ikke spiser ett måltid med fast føde iløpet av dagen, hun spiser knapt en liten smaksprøve hver gang vi tilbyr. (Vært slik siden hun var 6 mnd)

Her ammes det gjerne en gang i timen om natten :p
 
Eg ammar jenta mi på snart 9 mnd fleire gangar i løpet av natta. Varierer frå natt til natt kor ofte. Eg har henne i senga med meg om natta, og ammar liggande. Så eg får meir enn nok søvn uansett. Jenta mi sovnar alltid igjen etter at eg har amma henne. Eg treng aldri å stå opp med henne i løpet av natta. :)
 
Jenta vår sover ca 10 t hver natt og hun våkner også rundt kl 5 og trenger melk. Og det får hun. De siste dagene har hun våknet to ganger og vil ha melk. Det har hun fått. Det har også vært netter hun ikke har trengt melk. Hun styrer dette selv. Babyene blir nok tørste/småsultne som oss voksne [emoji2]
 
Her ammes det flere ganger for natta fortsatt, en vanlig natt 3-4 ganger fra han har lagt seg til vi står opp.
 
Eg ammar jenta mi på snart 9 mnd fleire gangar i løpet av natta. Varierer frå natt til natt kor ofte. Eg har henne i senga med meg om natta, og ammar liggande. Så eg får meir enn nok søvn uansett. Jenta mi sovnar alltid igjen etter at eg har amma henne. Eg treng aldri å stå opp med henne i løpet av natta. :)
Jeg har han på eget rom, da det var det rette for oss, umulig å sove i samme seng alle 3 :p så jeg måtte da ha stått opp alle gangene. Klager ikke på den ene gangen :)
 
Ja, alle må jo gjera det som fungerer best for sitt barn og sin familie. :thumleft

Eg hadde så mykje styr og lange våkenetter med eldste jenta mi då ho var baby, fordi eg prøvde altfor hardt å få henne til å sova i si eiga seng - sjølv om det ho aller helst ville, var å liggja tett inntil meg og sova.

Så med dei to minste har det blitt samsoving i dobbeltsenga, mens snorkemannen har vore nødt til å sova på eit anna rom. :smiley-angelic006
 
Jenta mi sover fra 19 eller 21, til kl 7 eller 8. våkner 1 gang for flaske, prøvd å gi vann siden helsesøster sa vi skulle slutte med det. men hun roet seg ikke før hun fikk, så derfor får hun flaske fortsatt. men holder den selv:)
 
Back
Topp