Nattmat

Frøkna på 1 år våkner flere ganger på natten, og hun får fortsatt pupp da :p Har ingen forventninger om at hun kommer til å sove hele natten med det første!

Etter en periode med opptil 4 oppvåkninger per natt er mini nå tilbake til 'normalen' med å våkne 1 gang ila natten. Og da er det kun pupp som gjelder! Han har sovet helt rundt ett par ganger men da våkner jeg uansett og lurer på om noe er galt - og ender opp mer trøtt enn om jeg har vært oppe en gang ;)

Vi måtte vekke poden for mat de første 4-5 månedene pga lav fødselsvekt, men etter vi kunne slutte med det, har han sovet natten igjennom.
Hvis han våknet, fikk han pupp og sovnet igjen, men det ga seg fort.
Nå er han ett år, og hvis han våkner på natten nå, får han smokken og litt kos, og sovner igjen.
Skulle han begynne å våkne "ordentlig" og er tørst, vil han få vann, siden han har fått tenner, og han vennet seg selv av med puppen da han var rundt 10 mnd.
Ellers kunne han fått pupp, men ikke erstatning. :)

Det hender av og til, men son regel må han ikke ha mat. Det holder å gi han smokk eller evt vann.

Mi våkner ikke på natt. Eller jeg definerer ikke 05:00 som natt når ho har sovet siden 20/21:00. Skulle ønske ho ville våkne en gang så jeg kunne amme på natt...

Mi våkner ikke på natt. Eller jeg definerer ikke 05:00 som natt når ho har sovet siden 20/21:00. Skulle ønske ho ville våkne en gang så jeg kunne amme på natt...
Jeg har begynt med i søvne mating. Det fungerer veldig bra her ;)

Mater tre ganger, hvorav en er i søvne (pga dårlig vektoppgang legger jeg inn en mating som han ikke selv bet om) og så to hvor han selv ber om mat. Helt fint! :)

Takk for tips. Tror jeg skal prøve å amme når vi legger oss hvertfall. Får jo en del mme også mi vettu :/
Det skader ikke å prøve i hvert fall?! :) bare la det være tre timer siden sist, for da er mme fordøyd :)

Er i en periode nå hvor hun brått våkner mellom 3 og 4 for mat, mot normalt kl 6.
Så til vanlig ammer jeg ikke på natta nei, og da definerer jeg etter 5 som morgen siden jeg står opp om hun skal ha mat da.
Hun har da sovet siden 19, så hun får gjerne mat om hun våkner kl 3 og:)

Våkner ca en gang på natta L er to mnd og to uker

Snuppa hadde en fin periode hvor hun våknet 2 ganger for mat i løpet av natten. Nå er vi i en periode hvor hun ønsker mat 4-5 ganger i løpet av natta.

Våkner 2 ganger om natta og får pupp, heldigvis sovner hun med en gang igjen :) mellom kl.23-01 og kl.4-6, våkner rundt 8 på morgenen og da får hun "frokost" puppen i senga" Og så står vi opp ca kl.9 ;)

Back
Topp