Nattjobbing??

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest

Guest
Noen av dere gravide her inne som jobber natta??

Sier legene noe på det eller er det greit å jobbe natt?

Så fort jeg fikk vite at jeg var gravid, sluttet jeg å jobbe natten med en gang. Legen er enig med meg. Men det er fordi man skal ha en jevn hvile...

Jeg jobber skift. Vi har tre forskjellige skift, morgen, kveld og natt. Jeg jobber ikke anderledes enn det jeg gjorde før jeg ble gravid. Legen så ikke noe fare med at jeg gjør det siden jeg ikke er så langt på vei. Men om 2-3 mnd så burde jeg snakke med sjefen min om å bytte turnus.

Jeg jobber nesten 70% natt, men så fikk jeg beskjed fra legen om at jeg skulle over på dag nå mens jeg er gravid. Men sjefa kunne ikke få gjort noe med det før tidligst i august grunnet ferier å sånn - forståelig. Men jeg vil jo gjerne fortsette med nattjobbing da.. Er liksom ikke noe opp kl 6 om morran jente..... [8D]
Satser på det ikke er noe fare for meg heller da - å jobbe natt noen mnd til [:)]

Jeg jobber 50 prosent natt og jobber ekstra ved behov. Legen min nevnte ikke noe om at det var skadelig.

Det er nok ikke skadelig nå til å begynne med, men etter 12. uke skal man ikke presse kroppen for mye, for kroppen får absolutt best hvile om natten...

oki, da burde jeg ta kontakt med legen igjen om noen uker da... Er jo ikke dårlig eller noe, er konstant trøtt bare.

jobber natt og gjorde det da jeg gikk gravid med Embrik også. så lenge jeg føler det går greit så er det ikke noe i veien for å jobbe natt

ORIGINAL: Lykkedokka

Det er nok ikke skadelig nå til å begynne med, men etter 12. uke skal man ikke presse kroppen for mye, for kroppen får absolutt best hvile om natten...

jeg jobbet natt til seks uker før jeg skulle ut i permisjon sist og det gikk veldig bra, så lenge man får sove godt når man kommer hjem er det ikke skadelig

Så bra [:)]
Blei litt glad jeg nå.....

For jeg liker bedre å jobbe natta enn formiddagen.
Da kan jeg hvertfall fortsette med det en stund til.

Har hørt så masse forskjellig- at det er større sjangse for å miste hvis en jobber natt er det noen som sier. På min jobb får man slippe å jobbe netter når en blir gravid- men med legeattest da.. Men tror det kommer veldig ann på hvordan du takler nattevaktene.. Og det har jo gått greit med alle dere :) Men sikkert lurt å kutte ut om det gjør det ekstra sliten! :)

Jobbet litt natt i forrige svangerskap også, men da ble jeg sykemledt når jeg var 4 - 5 mnd på vei... Har diabetes også, så blir alltid no krøll med den under graviditeten.

Men, godt å høre at det har funket for mange å gå natt mens dere er gravide. Satser nå på å kunne gjøre det en liten stund til hvertfall, før legen 'hiver' meg over på dag.

ORIGINAL: Beijbi

Jobbet litt natt i forrige svangerskap også, men da ble jeg sykemledt når jeg var 4 - 5 mnd på vei... Har diabetes også, så blir alltid no krøll med den under graviditeten.

Men, godt å høre at det har funket for mange å gå natt mens dere er gravide. Satser nå på å kunne gjøre det en liten stund til hvertfall, før legen 'hiver' meg over på dag.

det går sikkert bra å jobbe natt hvis du føler det går bra..men kanskje værre om det er mye forskjellige vakter? morgen en dag, kveld en annen dag og natt? sånn at du hele tiden må omstille kroppen din...

ORIGINAL: bibbiii

ORIGINAL: Beijbi

det går sikkert bra å jobbe natt hvis du føler det går bra..men kanskje værre om det er mye forskjellige vakter? morgen en dag, kveld en annen dag og natt? sånn at du hele tiden må omstille kroppen din...

Det er nok sikkert værre hvis man må omstille seg til flere skift... Vil jeg kanskje tro jeg å. Jeg har bare netter - bortsett fra en dagvakt på 6 uker. Så ikke mye omstilling sånn sett.

Back
Topp