Nattevakter

Felina

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Augustlykke 2022 ❤️
Flere som jobber natt her? Hvordan fungerer det, og hva synes jordmor/legen din om det?

Jeg har tatt bort natt fra turnusen nå. Vet at noen synes det er helt greit og går natt til de går ut i perm. Men på min jobb synes jeg det blir alt for tungt og stressende.

Flere som jobber natt her? Hvordan fungerer det, og hva synes jordmor/legen din om det?

Jeg kommer til å ringe meg inn syk når jeg skal gå natt neste uke, for så å gå til legen og få sykemelding. Jobber såpass få nattevakter i løpet av et år at det ikke er et større problem for meg å gjøre det sånn. Men det er ikke forsvarlig for meg å gå natt uansett. Jobber med psykisk ustabile mennesker som setter fyr på rommene sine osv, og på natt er man mindre bemanning, noe som betyr at jeg selv må inn og hjelpe til. Da er jeg utsatt for både slag, spark og evt.røyk ved brann.

Jeg kommer til å ringe meg inn syk når jeg skal gå natt neste uke, for så å gå til legen og få sykemelding. Jobber såpass få nattevakter i løpet av et år at det ikke er et større problem for meg å gjøre det sånn. Men det er ikke forsvarlig for meg å gå natt uansett. Jobber med psykisk ustabile mennesker som setter fyr på rommene sine osv, og på natt er man mindre bemanning, noe som betyr at jeg selv må inn og hjelpe til. Da er jeg utsatt for både slag, spark og evt.røyk ved brann.
Det er vel ikke gunstig å jobbe dag heller, hvis du blir utsatt for slag eller spark?

Det er vel ikke gunstig å jobbe dag heller, hvis du blir utsatt for slag eller spark?

Jeg klarer å unngå det på dagtid, for da er vi over 4 ganger så mange folk på jobb i forhold til natt ;)
og jeg kommer selvsagt til å informere om graviditeten når jeg nærmer meg 12 uker, og da blir jeg tatt ut av den type arbeid og plassert et annet sted.
Men dersom det skulle skje noe som gjør at jeg spesifikk blir bedt om å delta, så må jeg nesten bare si det som det er tror jeg.

Uff, hehe, hadde håpt flere skulle være positive :P Selv jobber jeg kun natt, trives med det og føler ikke det er noe problem, så har et håp om å fortsette på natt lengst mulig :) Det er stort sett rolige nattevakter da, og jeg sover alltid godt etterpå :) Har ikke noe lyst over på dag, der er der ihvertfall stress :P

Det blir anbefalt å ikke gå nattevakter i første trimester :)
Hvem anbefaler? :)
Når jeg googler på nettet finner jeg ikke noe klart ja eller nei på det egentlig. Noen anbefaler og noen ikke.
Jordmora tilknyttet jobben min sier det er ok, mens bedriftslegen sier det ikke er så lurt.... (til andre gravide, jeg har ikke vært hos dem enda altså)

Hvem anbefaler? :)
Når jeg googler på nettet finner jeg ikke noe klart ja eller nei på det egentlig. Noen anbefaler og noen ikke.
Jordmora tilknyttet jobben min sier det er ok, mens bedriftslegen sier det ikke er så lurt.... (til andre gravide, jeg har ikke vært hos dem enda altså)
Har blitt anbefalt å ikke jobbe netter av 2 leger. Første lege var med min førstefødte og nå med frøet i magen.
Ikke forsket helt på det men de vil uansett ikke anbefale det, grunnet de ikke vet om SA prosenten går opp eller ikke.

Dette høres vel mer ut som grunnlag for svangerskapspenger? Du er jo ikke syk, og det blir dyrt for din arbeidsgiver som skal lønne både deg og vikaren..

Dette høres vel mer ut som grunnlag for svangerskapspenger? Du er jo ikke syk, og det blir dyrt for din arbeidsgiver som skal lønne både deg og vikaren..

Det er jo foreløpig ingen på arbeidsplassen som vet at jeg er gravid siden jeg er såpass tidlig enda, så å be om svangerskapspenger er ikke et alternativ akkurat nå. Når jeg har fortalt at jeg er gravid, så vil dette selvsagt endre seg ;)

Men jeg har 2 nattevakter før uke 12 - så ser ikke på det som noe problem med sykemelding disse to vaktene :p

Uff, hehe, hadde håpt flere skulle være positive :p Selv jobber jeg kun natt, trives med det og føler ikke det er noe problem, så har et håp om å fortsette på natt lengst mulig :) Det er stort sett rolige nattevakter da, og jeg sover alltid godt etterpå :) Har ikke noe lyst over på dag, der er der ihvertfall stress :p

Hvis du ikke føler at det er noe problem å jobbe natt, så må du jo bare fortsette med det. Mange som opplever at nattevakter er roligere enn dagvakter, nettopp fordi det er mindre å gjøre ;) Lytt til din egen kropp du! :)

Back
Topp