Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Flere som jobber natt her? Hvordan fungerer det, og hva synes jordmor/legen din om det?
Det er vel ikke gunstig å jobbe dag heller, hvis du blir utsatt for slag eller spark?Jeg kommer til å ringe meg inn syk når jeg skal gå natt neste uke, for så å gå til legen og få sykemelding. Jobber såpass få nattevakter i løpet av et år at det ikke er et større problem for meg å gjøre det sånn. Men det er ikke forsvarlig for meg å gå natt uansett. Jobber med psykisk ustabile mennesker som setter fyr på rommene sine osv, og på natt er man mindre bemanning, noe som betyr at jeg selv må inn og hjelpe til. Da er jeg utsatt for både slag, spark og evt.røyk ved brann.
Det er vel ikke gunstig å jobbe dag heller, hvis du blir utsatt for slag eller spark?
Hvem anbefaler?Det blir anbefalt å ikke gå nattevakter i første trimester![]()
Har blitt anbefalt å ikke jobbe netter av 2 leger. Første lege var med min førstefødte og nå med frøet i magen.Hvem anbefaler?
Når jeg googler på nettet finner jeg ikke noe klart ja eller nei på det egentlig. Noen anbefaler og noen ikke.
Jordmora tilknyttet jobben min sier det er ok, mens bedriftslegen sier det ikke er så lurt.... (til andre gravide, jeg har ikke vært hos dem enda altså)
Jeg kommer til å ringe meg inn syk når jeg skal gå natt neste uke, for så å gå til legen og få sykemelding. Jobber såpass få nattevakter i løpet av et år at det ikke er et større problem for meg å gjøre det sånn. Men det er ikke forsvarlig for meg å gå natt uansett. Jobber med psykisk ustabile mennesker som setter fyr på rommene sine osv, og på natt er man mindre bemanning, noe som betyr at jeg selv må inn og hjelpe til. Da er jeg utsatt for både slag, spark og evt.røyk ved brann.
Dette høres vel mer ut som grunnlag for svangerskapspenger? Du er jo ikke syk, og det blir dyrt for din arbeidsgiver som skal lønne både deg og vikaren..
Uff, hehe, hadde håpt flere skulle være positiveSelv jobber jeg kun natt, trives med det og føler ikke det er noe problem, så har et håp om å fortsette på natt lengst mulig
Det er stort sett rolige nattevakter da, og jeg sover alltid godt etterpå
Har ikke noe lyst over på dag, der er der ihvertfall stress
![]()