Nattevakter

Lavan

Glad i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Flere som jobber turnus og/eller nattevakter? :) hvordan synes dere det går å jobbe natt?

Jobber selv 3delt turnus og har 8 nattevakter (maks 2 etter hverandre) og merker at 1 natt går fint,men med 2 etter hverandre så blir jeg sliten i et par-tre dager etterpå før jeg liksom blir meg selv igjen :p

Jeg jobbet egentlig 3delt turnus. Der jeg har 3 nattevakter på rad!

Men er sm så har ingen erfaringer. Men kommer ikke til å få lov til å jobbe natt uansett.

Jeg jobber også 3 delt, går alltid 3 nattevakter om gangen, synes det blir mer og mer pyton :o greier ikke å snu døgnet like fort igjen og blir dødstrøtt. Har vurdert å bli sykemeldt på natt.

Jeg vurderer også og sykemelde meg på natt etter hvert.. Men samtidig så er ofte natta den roligste tida på jobb,så jeg vurderer å beholde f.eks 2-3 nattevakter hvor jeg har en natt og så fri dagen etter.

Men..plutselig er det mye som skjer på en nattevakt og vi er kun 2 på jobb (+ 1 på en skjermet enhet som ikke kan gå ifra avd.). Da er det ikke like enkelt å holde ut.. Hadde en nattevakt forrige uke der vi satt rolig 30 minutter samlet sett (noen minutter av gangen) gjennom 9 1/2 timer.. Da var jeg skikkelig sliten!! Var glad det var ganske rolig natta etter.. Merket at det tok noen dager før jeg følte meg "normal" igjen

Jeg har sluttet å jobbe natt, disse vaktene har blitt omgjort til dagvakter:) Har nattevaketer på 15 timer og det ble for slitsomt nå:(

Jobber egentlig 70% natt, men 35% er nå svangerskapspenger og resten er dag/kveld. Skal prøve en natt i ny og ne fremover, men fra uke 28 får man ikke lov (ifølge jordmor).

Jobber egentlig 70% natt, men 35% er nå svangerskapspenger og resten er dag/kveld. Skal prøve en natt i ny og ne fremover, men fra uke 28 får man ikke lov (ifølge jordmor).

Er det noe med det også ja :) jeg googlet litt ang nattevakter og der fant jeg en jordmor som sa at forskerne mente at faren for abort ble betydelig mye mindre etter uke 12,så jeg satser på at det går greit med en natt av og til så lenge formen tillater det :)

25 timers nattevakt? Puh,det hørtes rimelig slitsomt ut nå ja.. Greit å kunne bytte til dag/kveld da :)

Back
Topp