Nattevakter

CI88

Blir kjent med forumet
Lurer på om noen av dere er/har vært fritatt eller sykemeldt fra nattevakter? Jeg jobber som sykepleier på sykehus og har nattevakter i turnusen min. Kjenner at jeg ikke klarer å gå flere netter og sjefen min sier at jeg ikke kan sykemeldes fra netter, men må få et skriv fra legen som sier at det skal tilrettelegges for meg på jobb. Er da redd for at jeg vil få dag/aftenvakter på mine egentlige fridager hvis det ikke passer å bytte fra natt de dagene jeg egentlig har nattevakter, om dere skjønner? :p noen som har erfaring med dette?

Lurer på om noen av dere er/har vært fritatt eller sykemeldt fra nattevakter? Jeg jobber som sykepleier på sykehus og har nattevakter i turnusen min. Kjenner at jeg ikke klarer å gå flere netter og sjefen min sier at jeg ikke kan sykemeldes fra netter, men må få et skriv fra legen som sier at det skal tilrettelegges for meg på jobb. Er da redd for at jeg vil få dag/aftenvakter på mine egentlige fridager hvis det ikke passer å bytte fra natt de dagene jeg egentlig har nattevakter, om dere skjønner? :p noen som har erfaring med dette?

J fikk tilrettelegging.
Gå til fastlegen din og be han gi deg et skriv på at du må fritas fra natt, hvor han spesifisere at å jobbe natt er for belastende for deg i den situasjonen du er i nå og at du har behov for tilrettelegging slik at nattarbeid fjernes.
D er mulig du må ha en sykemelding på den brøken natt utgjør, men d er j litt usikker på hvordan er akkurat nå. Mulig arbgiver bare tar d med NAV.
Du skal ikke måtte jobbe deg opp nettene dine i hvertfall.
D syntes j var veldig deilig. D gjorde at j kunne stå lenger i jobb, og d er vel d som er poenget og med tilrettelegging for gravide.

Lykke til!

J fikk tilrettelegging.
Gå til fastlegen din og be han gi deg et skriv på at du må fritas fra natt, hvor han spesifisere at å jobbe natt er for belastende for deg i den situasjonen du er i nå og at du har behov for tilrettelegging slik at nattarbeid fjernes.