Nattevakter

Emiliemor

Gift med forumet
Jeg er hjelpepleier å går i vanlig turnus(dag og kveld). Men tar ekstra nattevakter inne mellom. Jeg syntes det er veldig deilig å jobbe netter når jeg har mulighet. Tjene litt ekstra, sove når datteren min er i barnehagen og mannen er på jobb :) pluss at jeg studerer på deltid(nettstudie) så da får jeg lest litt mens jeg er på jobb, og slår to fluer i en smekk :p

I natt skal jeg jobbe, men jeg gruer meg jo litt siden jeg har jo hørt at det ikke anbefales at gravide jobber natt?

Er det noen flere som jobber natt?

Sniker - jeg jobber natt, men jeg har hvilende netter. Så lenge du får nok hvile så bør det gå greit. du har dem også bare en gang i mellom- Mange som har dette som eneste stilling og får barn :)

Er sant det du sier :) jeg er jo så trøtt om kvelden så da bekymrer jeg meg for hvordan det skal gå! Håper jeg får sove en del på dagen i dag. Det er så typisk meg å ikke få sove når jeg virkelig må, selvom jeg er trøtt. Det er ikke hvilende hos oss, og ofte kan det være mye å gjøre, men det kan også være lite å gjøre.

Jeg sov litt før vaktene i forrige svangerskap, og tok det litt rolig på natten. Jobbet også natt bare innimellom, gikk helt fint :)

Sniker fra januar. Fra uke 28 anbefales det ikke å jobbe natt. Jeg fikk ikke lov av min lege.
Før den tid må du bare kjenne på det selv. :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Æ har vorre gravid 3 gang å jobba litt natt hver gang å det har gått bra for mæ :) Æ like å jobb natt, roligere da :)

Jeg er også nattevakt... Kommer til å jobbe så lenge det føles ok for meg... Er jo ikke såååå mange vakter pr mnd da, og det er stort sett rolige netter... ;)

Back
Topp