Nattevakter som gravid

Jobben min tilrettelegger sånn at jeg må jobbe dag/kveld, men har veldig lite lyst til det kjenner jeg.. Man er jo automatisk nødt til å jobbe en del mer da, enn når man jobber kun natt :arghh:
Enig! Har mer lyst til å jobba natt enn dag, det er også mer travelt på dagtid… men så er det så vansklig når det ikke er anbefalt å jobbe på natt :banghead:
 
Jobben min tilrettelegger sånn at jeg må jobbe dag/kveld, men har veldig lite lyst til det kjenner jeg.. Man er jo automatisk nødt til å jobbe en del mer da, enn når man jobber kun natt :arghh:
Ja, er redd for det. Kjenner med meg selv at jeg ikke orker å gå tilbake til dag/kveld igjen. Dagvakt er helt ok egentlig, men kveldsvakter blir jeg så sliten av…
Og ja, du må automatisk jobbe mye mere.
 
Skal ha sånn trekantsamtale nå til torsdag, så får se hva vi kommer frem til der. Tenkte først at jeg bare var nødt til å gå over på dagtid ettersom jeg ikke ønsker å risikere lille i magen. Men så har jeg tenkt på det sjefen sa her om dagen, at hvis jeg ikke ønsker å jobbe dag måtte jeg sykemelde meg. Så kanskje jeg jobber en-to netter innimellom og ellers er sykemeldt resterende :think005
 
Skal ha sånn trekantsamtale nå til torsdag, så får se hva vi kommer frem til der. Tenkte først at jeg bare var nødt til å gå over på dagtid ettersom jeg ikke ønsker å risikere lille i magen. Men så har jeg tenkt på det sjefen sa her om dagen, at hvis jeg ikke ønsker å jobbe dag måtte jeg sykemelde meg. Så kanskje jeg jobber en-to netter innimellom og ellers er sykemeldt resterende :think005
Håper jeg også slipper dagvakt, det er jo ikke noe jeg vil. Så får satse på 50% sykemelding.. Så kan jeg jobbe 2 netter i uka:fart005
 
Håper jeg også slipper dagvakt, det er jo ikke noe jeg vil. Så får satse på 50% sykemelding.. Så kan jeg jobbe 2 netter i uka:fart005
Fikk beskjed om at jeg var nødt til å jobbe 3-4 vakter i uke på dag. Mens nå på natt har jeg fire netter, så en uke fri mellom hver gang.. Så vil si at en sykemelding er mye mer fristende da gitt :bag: Så ender nok med å jobbe kanskje to netter annen hver uke da :playful:
 
Var hos legen i går. Fikk beskjed om at jeg måtte spørre leder om tilrettelegging. Jeg KAN jobbe netter hvis jeg vil, men ikke mer enn 2 netter i uka. Så om jobben ikke tilrettelegger skulle han sykemelde meg 50%, så jeg ikke jobber 5 netter.
Sniker!
Vil bare tipse om å snakke med lege/jordmor om å søke svangerskapspenger. Hvis grunnnen til at du ikke kan jobbe er pga (potensiell) fare for fosteret kan det grunn til å få innvilget svangerskapspenger.
Det er også mulig å få f.eks. 50 % svangerskapspenger og jobbe resterende.

Vil anbefale å ta dette opp med jordmor da lege ofte ikke er kjent med svangerskapspenger (finnes selvfølgelig unntak). Jordmor kan også søke om dette.
 
Sniker!
Vil bare tipse om å snakke med lege/jordmor om å søke svangerskapspenger. Hvis grunnnen til at du ikke kan jobbe er pga (potensiell) fare for fosteret kan det grunn til å få innvilget svangerskapspenger.
Det er også mulig å få f.eks. 50 % svangerskapspenger og jobbe resterende.

Vil anbefale å ta dette opp med jordmor da lege ofte ikke er kjent med svangerskapspenger (finnes selvfølgelig unntak). Jordmor kan også søke om dette.
Kunne vist ikke få svangerskapspenger ettersom arbeidsgiver kan tilrettelegge. De mener at siden det å jobbe natt kan være fare, flytter de meg over på dag/kveld. Hvis jeg selv ikke ønska å ta i mot tilrettelegginga var eneste måten sykemelding..
 
Back
Topp