Nattevakt

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Flere som jobbet nattevakter her inne?
jeg jobber våken natt og kjenner at det er utrolig tungt nå når jeg er gravid (og tyngre blir det).
Med tre tidligere spontanaborter i historien er jeg også redd for det siden det er økt fare for dette ved natt jobbing..
Noen tanker og erfaringer å dele?
 
Flere som jobbet nattevakter her inne?
jeg jobber våken natt og kjenner at det er utrolig tungt nå når jeg er gravid (og tyngre blir det).
Med tre tidligere spontanaborter i historien er jeg også redd for det siden det er økt fare for dette ved natt jobbing..
Noen tanker og erfaringer å dele?
Ikke erfaring! Men snakk med lege/jordmor tidlig ! Og hør om jobben kan tilrettelegge noe ?
 
Jobber ikke ren nattestilling, men tredelt turnus med en del mer nattevakter enn normalt. Har ikke merket noe mer på nettene enn ellers på jobb. Er sinnsykt trøtt for tiden, men det er nesten verre på morgenen og på kvelden enn da jeg har vært på nattevakt [emoji4]
 
Tenker jeg ringer jm og legen til uken for å høre. Jobber mye kveld også å jeg kjenner at jeg får mer ubehag i livmoren for tiden med all aktiviteten, blir jo super bekymret
 
Du har rett på tilrettelagt arbeid, dette gjelder både arbeidstider og arbeidsoppgaver. Det står i Arbeidsmiljøloven, og det er faktisk greit å forstå det som står der også [emoji12]
Forskning viser at det ikke er optimalt med skift/turnus-arbeid, men det er jo du selv som må kjenne på det [emoji4]
 
Back
Topp