Nattevakt

Var mange kloke svar her sist, lurte dermed på noe da jeg endte opp med å søke svangerskapspenger og fikk avslag fordi de ikke så noe grunn til at nattarbeid ikke var skadelig til tross for at legen skrev det han skrev Til dem. Noen der ute som har vært i samme situasjon hvor det gikk greit ?


Veldig slitsomt at de ikke forstår det selv om legen mener det samme.
 
Var mange kloke svar her sist, lurte dermed på noe da jeg endte opp med å søke svangerskapspenger og fikk avslag fordi de ikke så noe grunn til at nattarbeid ikke var skadelig til tross for at legen skrev det han skrev Til dem. Noen der ute som har vært i samme situasjon hvor det gikk greit ?


Veldig slitsomt at de ikke forstår det selv om legen mener det samme.
Gå tilbake til lege eller jordmor og be de skrive på nytt/søke på ny?
Det kommer sikkert an på totalen (fritid+jobb+form) om nattarbeid er farlig/skadelig eller ei. Har selv søkt om svangerskapspenger og venter på svar, synes jo ikke det er innlysende at det er noe eg har rett på, men jordmor mente det.
 
Var mange kloke svar her sist, lurte dermed på noe da jeg endte opp med å søke svangerskapspenger og fikk avslag fordi de ikke så noe grunn til at nattarbeid ikke var skadelig til tross for at legen skrev det han skrev Til dem. Noen der ute som har vært i samme situasjon hvor det gikk greit ?


Veldig slitsomt at de ikke forstår det selv om legen mener det samme.

Hvem var det som sa at nattarbeid ikke var farlig? Sjefen eller nav eller hva?

Uansett... hvis legen erklærer at nattarbeid er negativt for din og barnets helse, så kan ingen komme og si at "næææh, det synes ikke jeg".

Jeg har hatt 5 nattevakter som gravid og jeg kommer ikke til å ta en eneste en. Etter å ha brekt meg, sovnet og følt meg SKIKKELIG dårlig samtidig som jeg hadde dårlig pasient, så kjenner jeg at det funka IKKE for Min kropp...
 
Nattevakt er ikke automatisk skadelig for ungen, så jeg kan forstå at sjefen synes det er kjipt når den nyansatte nattevakten brått ikke kan jobbe natt. Så fremt man får nok hvile før/etter vakt skal det ikke være noe i veien for å jobbe natt, særlig ikke om det er noenlunde stillesittende kontorarbeid det er snakk om.

Her høres det jo ikke ut som om det burde være skadelig for foster å jobbe, men at det er mor som ikke klarer det, og da er det sykmelding som gjelder. Hadde det vært fysisk tungt nattarbeid hadde saken stilt seg annerledes.

Jobber selv døgnkontinuerlig skift, så snakker av erfaring.
 
Hvem var det som sa at nattarbeid ikke var farlig? Sjefen eller nav eller hva?

Uansett... hvis legen erklærer at nattarbeid er negativt for din og barnets helse, så kan ingen komme og si at "næææh, det synes ikke jeg".

Jeg har hatt 5 nattevakter som gravid og jeg kommer ikke til å ta en eneste en. Etter å ha brekt meg, sovnet og følt meg SKIKKELIG dårlig samtidig som jeg hadde dårlig pasient, så kjenner jeg at det funka IKKE for Min kropp...


Dette er nav sin mening. At nattevakt er helt i orden for gravide, tydeligvis.
 
Back
Topp