Nattevakt

Hummingbird

Elsker forumet
Til uka har jeg nattevakt fire netter. Gruer meg! Siden det er våken nattevakt ( og jeg er en slakt kl. 21 for tiden), og fordi det kan skje litt av hvert på nettene på arbeidsplassen min. Jeg er alene der og hvis noe skal skje så er tilkallingsvakten 30 min unna, og det er ikke akkurat mye til hjelp hvis noen angriper deg med kniv!

Så hva skal jeg gjøre? Tok vaktene før jeg ble gravid, og vurderer nesten å be om sykemelding fra legen min. Pengene trenger jeg jo!

Skjønner at du gruer deg.. Jeg hadde nok bedt om sykemelding. Er uansett ikke anbefalt å jobbe natt når man er gravid [:)]

Hvis det er fare for at du kan bli angrepet med kniv så er arbeidsgiver pliktig til å prøve å gi deg andre arbeidsoppgaver, gi deg dagvakter, jobbe på andre mennesker +++ hvis ikke dette er mulig så gir legen deg sykmelding ganske lett!

ORIGINAL: ~Mirabell~

Hvis det er fare for at du kan bli angrepet med kniv så er arbeidsgiver pliktig til å prøve å gi deg andre arbeidsoppgaver, gi deg dagvakter, jobbe på andre mennesker +++ hvis ikke dette er mulig så gir legen deg sykmelding ganske lett!

Ja, tanken streifet meg om at arbeidsgiver kanskje hadde plikt til det. Men nå har det seg sånn at jeg ikke har fortalt sjefen min det enda.

Håper det går greit å få sykemelding [:)]

ORIGINAL: Hummingbird

Ja, tanken streifet meg om at arbeidsgiver kanskje hadde plikt til det. Men nå har det seg sånn at jeg ikke har fortalt sjefen min det enda.

hmmm....er usikker på om du får sykemelding "for at noen kan angripe deg" når arbeidsgiver ikke har forsøkt å tilpasse jobben for deg[&:] Med mindre du har plager med selve graviditeten som gjør at du ikke kan jobbe.
Jeg pratet om dette med sjefen min her om dagen og hun sa at de ikke hadde noe mulighet til noe tilpasning så når det kommer til den dagen at jeg ikke kan jobbe natt lenger, så må det bli sykemelding på meg, evt delvis sykemelding sånn hvis jeg kunne jobbe noe.

Men når du snakker med legen så finner du vel fort ut av det[:D]

Jeg håper virkelig jeg klarer å holde meg i jobben lenge altså[:-]Ikkeno gira på sykmelding[&:]

ORIGINAL: Hummingbird

hmmm....er usikker på om du får sykemelding "for at noen kan angripe deg" når arbeidsgiver ikke har forsøkt å tilpasse jobben for deg[&:] Med mindre du har plager med selve graviditeten som gjør at du ikke kan jobbe.
Jeg pratet om dette med sjefen min her om dagen og hun sa at de ikke hadde noe mulighet til noe tilpasning så når det kommer til den dagen at jeg ikke kan jobbe natt lenger, så må det bli sykemelding på meg, evt delvis sykemelding sånn hvis jeg kunne jobbe noe.

Men når du snakker med legen så finner du vel fort ut av det[:D]

Jeg håper virkelig jeg klarer å holde meg i jobben lenge altså[:-]Ikkeno gira på sykmelding[&:]

Ok. Greit å vite [:)] Får se hva jeg gjør, enda noen dager til. Herregud, det kan jo hende at det går helt greit også. Bare utrolig kjedelig hvis noe først skjer, og jeg er helt alene på jobb. Men får kanskje klekke nyheten til sjefen min, og høre hva hun sier [:)]

Back
Topp