Nattevåk

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Hva gjør dere når deres små våkner på natt? Han min er urolig på natt fra kl 5-7, men sjelden han er våken. Men de gangene han våkner, så gir jeg null oppmerksomhet på at han er våken. Jeg trekker han inntil meg og stryker han på ryggen til han sovner, eller bare ligger og slapper av ved siden av. Han sover alltid etter en liten stund (30-40 min maks). Det jeg tenker er at jeg ikke vil stå opp med han, fordi jeg vil demonstrere at så lenge d er mørkt på rommet, så skal vi sove! Han er straks 8 uker. Hva gjør dere?
Han er helt rolig når han er våken, men ligger og pludrer med seg selv, og søker ikke noe særlig med oppmerksomhet fra meg.

Skal sies også: han får pupp uten at d virker som søvnmiddel [emoji28]

Last edited:
Slenger puppen oppi nestet og ammer liggende! Så sovner vi begge

Hva gjør dere når deres små våkner på natt? Han min er urolig på natt fra kl 5-7, men sjelden han er våken. Men de gangene han våkner, så gir jeg null oppmerksomhet på at han er våken. Jeg trekker han inntil meg og stryker han på ryggen til han sovner, eller bare ligger og slapper av ved siden av. Han sover alltid etter en liten stund (30-40 min maks). Det jeg tenker er at jeg ikke vil stå opp med han, fordi jeg vil demonstrere at så lenge d er mørkt på rommet, så skal vi sove! Han er straks 8 uker. Hva gjør dere?
Han er helt rolig når han er våken, men ligger og pludrer med seg selv, og søker ikke noe særlig med oppmerksomhet fra meg.

Skal sies også: han får pupp uten at d virker som søvnmiddel [emoji28]

Sånn har min også vært litt i det siste! Hun er 7 uker i dag. Vi samsover så jeg gjør litt som deg, men jeg bare sovner mens hun holder på for hun virker ikke utilpass. Jeg gir puppen liggende, men ofte sovner hun før hun får den i munnen! Også våkner hun igjen etter kort stund, og sånn fortsetter det til det er greit å starte dagen[emoji23] det går foreløpig fint og jeg er fornøyd så lenge hun ikke gråter!

Tar ham over i sengen vår og ligger inntil med smokk eller ammer så lenge han ikke gråter, eller står opp og skifter hvis bleia virker full.

Her sover lillesnupp kun fra 24-03 og jodler, bæsjer og kaver resten av natta.. Vi har et lite nattlys på soverommet og har dempet lys på badet. Her gis ingen stimuli whatsoever på natt. Jeg dytter inn smokken og stryker forsiktig i ansiktet hennes hvis hun kaver. Er hun sulten så løfter jeg henne opp og legger henne til (vi må amme sittende, for hun må rapes etterpå og jeg sovner fra det hvis vi ligger), men puppen er ikke sovemedisin her heller. Hun pludrer og smiler, og fyller som regel bleia med et brak, så det er vrient å ikke le av henne:hilarious: Hun rapes og bæres så ut for bleieskift, jeg snakker ikke til henne, bare skifter rolig og går inn igjen på soverommet. Hun gulper enormt og må holdes oppreist ei stund etter måltid, så jeg legger henne gjerne på brystet og sovner selv, legger henne i senga når jeg våkner etter 15-20 min. Ei sjelden gang har hun sovnet på brystet mitt, men som regel blir hun liggende i senga si og studere bamsen sin og jodle videre mens jeg smådupper i bråket.. og pappaen sover såklart gjennom det hele:arghh: Når vi står opp i 8 tida så henter jeg henne over i vår seng og småprater før vi står opp. Da slås lyset på i gangen og på bafet for å understreke at nå begynner dagen. Hun er 10 uker og skjønner nada av dette døgnrytmegreiene enda:meh:

Jeg opplever at jeg kan demonstrere alt jeg vil, men har hun bestemt seg så har hun bestemt seg... :meh: Av erfaring så er det lettere å demonstrere og oppleve at det funker etter 3 mnd alder, nærmere 6 mnd... Men dersom det ikke er gråt så er det i hvertfall bare å ligge og slappe av og håpe på at han finner tilbake til søvnen :)

Back
Topp