Nattesvette...

lille marihøne

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg fødte for 1 mnd siden. Siden da har jeg våknet om natta, gjennomvåt av svette. Virker hormonelt, slik som damer i overgangsalderen har det. Føler meg ikke varm eller kald. Må selvsagt snu dyna og tørke av meg/dusje. Skifter sengetøy annen hver dag.

Flere som har det slik? Noe som kan hjelpe meg mot dette?

Takker for svar. 

jeg hadde det sånn de 2 første ukene, fant ut at jeg hadde for tykk dyne, så byttet med samboer pluss jeg tok bort tisselakenet under, da ga det seg.

Ja grusomt det der..[:o] Jeg må sove med ull for at jeg ikke skal våkne iskald av alt det våte!! Skulle tro det ble enda mer svette da, men blir ikke kald i alle fall[;)]

jeg svetter 24timer i døgnet de første 14dagene. Var helt ekkelt. Snakket med helsesøster om det og hun sa det var helt normalt.. Men gur så ekkelt og plagsomt, ville jo skifte hele tiden... Svette som blandet seg med melk som rant og rant.. Herlig kombinasjon.

Godt å høre at det ikke er bare meg som har det slik! Håper det går over snart!

Jupp! Første ukene var verst! Er vel jevnt over litt varmere hele døgnet nå. Før var jeg den frysepinnen.

ORIGINAL: Hyppolyta

jeg svetter 24timer i døgnet de første 14dagene. Var helt ekkelt. Snakket med helsesøster om det og hun sa det var helt normalt.. Men gur så ekkelt og plagsomt, ville jo skifte hele tiden... Svette som blandet seg med melk som rant og rant.. Herlig kombinasjon.

Har opplevd det 2-3 netter. Men så e e en glovarm person i fra før av.. [8|]
Svetter veldig lite nå etter fødselen.
Under graviditeten lå e uten dyne og med vinduet oppe hele natta. Nå ligg vi med vinduet lukket og har det varmt på rommet. Tobias ligg rett under vinduet, så vil ikke at han skal få trekk på seg og bli syk. Vil ikke kle på han så altfor masse om natta, når vi ska søv.
Det er sambo som svetter mest om natta nå for tiden[8D]

hadde det slik etter at snuppa ble født, men har ikke hatt det så ille denne gangen..men blir helt skumsvett i håret..

slik har jg å hatt d,skikkeli ekkelt. hadde d da jg hadde bihulebetennelse,men hadde jo ikke feber så kanskje det var hormonelt

Har hatt dette etter begge fødslene. Jeg har vært varm under graviditetene også, men ikke vært plaget av nattsvette før etter at jeg har født. Det har gitt seg litt nå heldigvis[:)]

Back
Topp