Nattesvette og bekymring for kreft

K-40285459

Andre møte med forumet
Hei.
Noen som har opplevd å begynne å svette på natt når menser har kommet tilbake etter fødsel? Har svettet litt på natt siste 1,5 mnd, og er redd for at dette er symptom på kreft. Prøver å finne andre grunner til at dette skjer. Feks at jeg har fått mensen tilbake etter nesten ett år, og at jeg har begynt i jobb igjen etter permisjon. En jobb som bekymrer og gir meg mye tankekjør. Venter på legetime, men vil høre andres erfaringer i mellomtiden. Er så fryktelig redd for kreft. Har ingen andre symptomer, og tok blodprøver i forb med noe annet for noen uker siden der alle verdier er normale. Tenker likevel veldig mye på dette :crybaby2

Hei,

Jeg fikk veldig nattesvette etter mensen var ordentlig tilbake. Og jeg også fryktet det samme som deg. Nevnte det for legen en gang jeg var der og hun spurte om det var noe sammenheng mellom dagene det skjedde. Og jeg hadde notert meg at det ofte skjedde rett før mensen skulle komme. Hun sa da at det mest sannsynlig var hormonelt. Mamma hadde også det tydeligvis likt etter hun fikk meg. Nå er jeg gravid med nr. to og har ikke hatt nattesvette én gang siden jeg ble gravid og heller ikke får mensen :)
Men sjekk med legen. Det er alltid tryggest. Men det må ikke være noe gale ;)

Hei.
Noen som har opplevd å begynne å svette på natt når menser har kommet tilbake etter fødsel? Har svettet litt på natt siste 1,5 mnd, og er redd for at dette er symptom på kreft. Prøver å finne andre grunner til at dette skjer. Feks at jeg har fått mensen tilbake etter nesten ett år, og at jeg har begynt i jobb igjen etter permisjon. En jobb som bekymrer og gir meg mye tankekjør. Venter på legetime, men vil høre andres erfaringer i mellomtiden. Er så fryktelig redd for kreft. Har ingen andre symptomer, og tok blodprøver i forb med noe annet for noen uker siden der alle verdier er normale. Tenker likevel veldig mye på dette :crybaby2
Jeg tenker det er ganske vanlig. Det er en del hormonsvingninger ved mensen, og hormonelle svingninger kan gi nattesvette.

Jeg hadde også kraftig nattesvette. Var også hos legen, men fikk heldigvis utelukket at det var noe alvorlig. Gav seg igjen etter en stund.

Back
Topp