Noen som har erfaring med dette? Hvor lenge varte det? Når vokste barnet det av seg?
I det siste har lillesøster på 2,5 hatt episoder tilnærmet hver eneste kveld der hun «våkner» ca 30 til 90 minutter etter legging og er genuint livredd, hun er helt utrøstelig og skriker etter mamma selv når hun sitter på fanget mitt, og responderer overhodet ikke når vi prøver å snakke med og trøste henne. Innimellom river hun seg også løs fra oss og begynner å vandre rundt i rommet tilsynelatende helt uten å ense at vi er der.
Det er utrolig skremmende og guffent når det skjer, for vi får jo ikke kontakt med henne og føler oss helt maktesløse til å hjelpe henne
Jeg skriver ellers «våkner» fordi jeg tror genuint ikke hun er ordentlig våken når dette skjer, det er virkelig helt annerledes enn marerittene som storesøster har en sjelden gang (da våkner hun og lar seg trøste med en gang og kan fortelle hva hun drømte osv).
Vi har begynt å legge henne tidligere på kvelden i håp om at mer søvn ville hjelpe, men i det siste har hun vært forkjølet og hatt litt feber, og da har hun hatt en runde med natteskrekk hver eneste kveld
I det siste har lillesøster på 2,5 hatt episoder tilnærmet hver eneste kveld der hun «våkner» ca 30 til 90 minutter etter legging og er genuint livredd, hun er helt utrøstelig og skriker etter mamma selv når hun sitter på fanget mitt, og responderer overhodet ikke når vi prøver å snakke med og trøste henne. Innimellom river hun seg også løs fra oss og begynner å vandre rundt i rommet tilsynelatende helt uten å ense at vi er der.
Det er utrolig skremmende og guffent når det skjer, for vi får jo ikke kontakt med henne og føler oss helt maktesløse til å hjelpe henne
Jeg skriver ellers «våkner» fordi jeg tror genuint ikke hun er ordentlig våken når dette skjer, det er virkelig helt annerledes enn marerittene som storesøster har en sjelden gang (da våkner hun og lar seg trøste med en gang og kan fortelle hva hun drømte osv).
Vi har begynt å legge henne tidligere på kvelden i håp om at mer søvn ville hjelpe, men i det siste har hun vært forkjølet og hatt litt feber, og da har hun hatt en runde med natteskrekk hver eneste kveld
