nattesøvnen?

Mailykke2

Forelsket i forumet
Hvordan sover deres små om natten? er det noen som har babyer som sover rundt?

Her har vi nå begynt med faste kveldsrutiner nå:
- Vask/bad rundt halv 8
- På med pysj
- Rett i seng og få kveldsmat etter stell
- Sovner mellom 8 og halv 9 (avhengig av dagsformen)

Nå rhun sovner våkner hun ikke før i 2 tiden for å få sutten og etter det våkner hun jevnt og trutt- men holder å gi henne sutten evt legge henne tilbake på siden.
Våkner rundt 6 for å få ny flaske og sover videre til 8-9 :)

Er igrunn ganske fornøyd jeg :) Men vi sliter veldig med å få henne til å sove på dagtid :/ så alt er ikke rosenrødt :P
 
Her er der igrunn veldig likt som hos deg
 


Sylvanas skrev:
Her er der igrunn veldig likt som hos deg


Så greit :) Sliter dere med søvn på dagtid? Her sover hun bare en time av gangen, men når hun våkner er hun forsatt kjempe trøtt men klarer ikke sove videre :S
 
her sovner han til pupp i 11-12 tiden, sover alt fra 5-8 timer, og så noen timer(etter pupp) til alt etter som når han våkner. på dagen er det ikke de store soeperiodenen og helst med bevegelse og/eller kroppskontakt.
 

Her steller vi lillegutt ca kl 21, så får han mat etter det.

Og da sover han til tidligst 6, men som regel er klokka mellom 7 og 8:-) 

Sover mye mindre nå på dagtid enn hva han gjorde tidligere. Men det er vel ganske normalt:-) Men idag har han sovet hele  3 1/2 time i strekk:-)

 
Vi har også begynt med litt mer søvnrutiner. 
Nå steller vi han i 9 tiden og gir han mat etterpå. Så er det rett i seng hvor han sovner etter noen minutter. Våkner igjen rundt 3-4 tiden, får mat, våkner igjen i 6-7 tiden, får mat og sover til 9-10 tiden :) 
Han har også god rutine på søvn på dagen, sovner hver dag mellom 12-13 og sover i ca 3 timer, kjempe herlig :) 
 


krisak skrev:
Vi har også begynt med litt mer søvnrutiner. 
Nå steller vi han i 9 tiden og gir han mat etterpå. Så er det rett i seng hvor han sovner etter noen minutter. Våkner igjen rundt 3-4 tiden, får mat, våkner igjen i 6-7 tiden, får mat og sover til 9-10 tiden :) 
Han har også god rutine på søvn på dagen, sovner hver dag mellom 12-13 og sover i ca 3 timer, kjempe herlig :) 

Skulle ønske min unge sov så lenge av gangen på dagtid :P Hun sover sjeldent mer enn 1 time av gangen, og er veeeeeldig trøtt når hun våkner meg klarer ikke sove videre:S
 
Så gode rutiner dere har da!:) Ikke helt slik her..

Eller hun sover veldig godt om natta, og sover rundt (5-6 t i strekk, så mat, så 4-5 t igjen), men sovner som oftest ikke før 01-02, og sover gjerne til 14-15.. Legger jeg henne tidlig på kvelden så våkner hun etter 1,5- 2 t og skal ha mat. Og fra 23 er hun lysvåken fram til 01-02. Skikkelig B-menneske;-)

Idag stod jeg opp med henne da hun våknet for mat kl 10, men da småsover hun og er trøtt utover hele dagen, men sover aldri mer enn maks en liten time. Dersom hun får ligge i senga vår og sove ut, til 13-14-15, så er hun mer opplagt på dagen og har mer rutiner på sovinga utover dagen. 

Jeg har egentlig tenkt at det er for tidlig å stresse med å få rutiner på det enda, da hun ikke er 8 uker enda, men når jeg ser hvor gode rutiner dere har, og at alle legger barna så tidlig, så føler jeg at jeg også må begynne med det;-) Men ser jo egentlig ut som at det fungerer bra for henne slik som dagene er nå, og ikke er det så lett å forandre på det heller:P
 
Her ser det ut til at det har blitt rutiner. Et døgn ser omtrent slik ut:

- Våkner ca kl 8 om morgenen, får pupp før vi står opp. Må ha en liten lur igjen ca 1 time - 1,5 time etter at vi har stått opp. Denne varierer fra 30 min til 1 time.

-Lang lur ca kl 12. Sover da som regel 3 timer.

-En liten lur på aftenen, ca 30 min til 1 time.

-Kveldsbad/stell c 18.30. Deretter ammes hun på soverommet og legges våken i egen seng hvor hun sovner av seg selv.

- Får litt påfyll (jeg vekker henne) før jeg legger meg ca 23.30.

-Våkner som regel 4.30 for mer mat før hun sovner igjen
 


Heleneholt skrev:


krisak skrev:
Vi har også begynt med litt mer søvnrutiner. 
Nå steller vi han i 9 tiden og gir han mat etterpå. Så er det rett i seng hvor han sovner etter noen minutter. Våkner igjen rundt 3-4 tiden, får mat, våkner igjen i 6-7 tiden, får mat og sover til 9-10 tiden :) 
Han har også god rutine på søvn på dagen, sovner hver dag mellom 12-13 og sover i ca 3 timer, kjempe herlig :) 

Skulle ønske min unge sov så lenge av gangen på dagtid :P Hun sover sjeldent mer enn 1 time av gangen, og er veeeeeldig trøtt når hun våkner meg klarer ikke sove videre:S

her er det også lite soving på dagen.... bra han ikke er alene om det...
 
Neeei, tar på pysj når vi steller oss selv for kvelden, gjerne i 23 tida, får pupp i senga så legges hun våken i senga si og sovner av seg selv der. Våkner igjen etter 3-7 timer for mer mat og sover så videre i 1-4 timer. Sover gjerne flere dupper i løpet av dagen, kan brått sove 3 timer, spise og så sove mer, andre dager er hun våken nesten hele dagen. Så er jo en form for rutine, hehe, eller vi har noe som funker for oss ihvertfall! tenker å legge henne i senga si litt tidligere på kvelden etterhvert, kanskje når ferien er over så ut i august engang. Er vel fra 3 måneders alder at man kan forvente å få til en rutine som holder seg litt, nå endrer hun seg forsatt så mye at det ikke er vits i å prøve noe fast tenker jeg. Hun sover når hun trenger det rett og slett :)
 


Chocolate girl skrev:
Neeei, tar på pysj når vi steller oss selv for kvelden, gjerne i 23 tida, får pupp i senga så legges hun våken i senga si og sovner av seg selv der. Våkner igjen etter 3-7 timer for mer mat og sover så videre i 1-4 timer. Sover gjerne flere dupper i løpet av dagen, kan brått sove 3 timer, spise og så sove mer, andre dager er hun våken nesten hele dagen. Så er jo en form for rutine, hehe, eller vi har noe som funker for oss ihvertfall! tenker å legge henne i senga si litt tidligere på kvelden etterhvert, kanskje når ferien er over så ut i august engang. Er vel fra 3 måneders alder at man kan forvente å få til en rutine som holder seg litt, nå endrer hun seg forsatt så mye at det ikke er vits i å prøve noe fast tenker jeg. Hun sover når hun trenger det rett og slett :)



Omtrent sånn er det her også. Bortsett fra at hun aldri sover lenge i strekk på dagen, maks 1 time. Har ferie nå og er litt her og der, så venter med å innføre tidlig legging til vi er hjemme igjen.
 
Her har vi ingen rutiner enda. Følger småen enda.... Var lettere med nr en, da vi ga ho flaske så var det lettere å vite . Vi har jo stell og slikt, men ikke på faste tider. Noen ganger sover hun kl sju på kvelden, andre ganger er ho våken hele kvelden. Kommer litt an på formen hennes. Og ho er oppe alt fra en til tre ganger om natta for mat enda.... Slit.... Men er jo bare for en periode av livet mitt må jeg bare tenke!
 
Her starter vi kveldstell i 19 Tiden, tidligere hvis hun er trøtt før. Så er det flaske og så legger vi henne, hun sovner av seg selv, mellom 1930 -20. Hun sover til 0630 - 07. På dagtid er hun mye våken nå, som regel bare små lurer på maks 2 timer.
 
Her sovnet som regel Amalie samtidig med oss i 23-24 tiden og sover gjerne til 7-8 uten mat, så spiser hun litt og sover i 2-3 timer til. Hun får mme og spiser porsjoner på opp til 150ml (hun er åtte uker og slik har det vært siden hun var fem uker). Men hun er ikke alltid like glad i å sove på dagtid, noen ganger går hun nesten hele dagen uten å sove mer enn noen små intervaller, men sovner uansett like greit om natten... Har prøvd å legge henne tidligere på kvelden, men det er hun foreløpig ikke interessert i, hun er bare åtte uker, så tenker at det sikkert endrer seg litt etter hvert...
 
Back
Topp