Nattesøvn

MissMarge

Betatt av forumet
Sliter veldig med nattesøvn for tiden. Ikke får jeg sove når jeg legger meg og når jeg først har sovnet våkner jeg for et dobesøk... Sovner igjen og våkner mellom 3 og halv 4 for nattens andre dobesøk, og da får jeg ikke sove igjen. Sovner vel etter en time ca. Er steintrøtt når klokka ringer ll halv 8. Er for tiden sykemeldt så jeg kan jo sove litt på dagtid, men prøver å la være så det ikke skal bli en 'ond sirkel'' mtp nattesøvnen.

Flere som sliter med sovinga?? Holder nesten på å bli gal. Er 11 + 4 nå..

Jeg sliter også. Er veldig trett på dagtid, men klarer ikke å sovne hvis jeg legger meg for tidlig. Må opp igjen å spise uansett,.. Våkner somregel i halv 6-6 tiden og må tisse, og da sovner jeg ikke igjen. 6 timer søvn er for lite, så jeg legger meg på dagtid. Klarer sjelden å sove mer enn en halvtime da.

Har også slitt veldig på nettene, ligger urolig og småvåkner gjennom hele natten. Vet ikke helt hvor mye klokken er, men ca 03-04 våkner jeg mer opp og kunne egentlig stått opp :( Bruker så lang tid på å sove igjen og når jeg endelig klarer det så våkner mini :p

Heldigvis har de to forrige nettene vært litt bedre.

Ja, jeg er også ofte våken om natten. Noen ganger våkner jeg flere ganger, men den mellom 03-04 slår ikke feil! Det er vel kroppen som gjør seg klar til all nattevåkingen vi har i vente:p

Jo sliter også. Må opp 3-4 ganger på toalettet og så våkner datteren min sikkert like mange ganger. Er 13+0 og begynner å jobbe 100% i ny jobb i morgen, huff og huff sier jeg...

Hadde det slik sist og har det slik nå. Jeg liker å tro at det er kroppens måte å forberede seg på nattamming :p. Litt tøffere denne gangen siden jeg har ei fra før som også våkner om natten :p

Jeg har det helt omvendt.
Kunne sovet 22 timer i døgnet. Super trøtt.

Jeg sover kjempe mye men har en liten en som fortsatt er oppe litt om natta for mat.. så føler mangelen på søvn er der :-/

Må også opp å tisse. Vokner lett. Noen ganger får jeg ikke sove. Kan heldigvis sove på dagtid :)

Samme her er også sykemeldt. Bare at jeg ikke stresser så mye med å prøve å sovne igjen på natta, når du ikke stadig (el underbevisst) tenker på at "nå må jeg sovne igjen" el så går det av seg selv. Og i hvert fall om du ikke har et anstrengt forhold til å sove på dagtid. Er du trøtt så må du legge deg uansett tid på døgnet, den lille trenger det, kroppen din trenger det og det at døgnet blir litt snudd (tro meg det blir det ikke) er ikke unnskyldning nok til å nekte kroppen søvn :)

Helt vanlig. Sliter med søvnen fra før og det blir forverret når jeg går gravid. I tillegg har jeg to små som våkner på natten enda, en mann som snorker, hunder som bjeffer på natten osv, lite søvn på meg for tiden ed andre ord. Ikke bare å legge seg på dagtid heller når man har 4 barn, husker jeg sov litt på dagtid da jeg gikk gravid med første. Har ikke sjans til å greie å sove på dagen no. Man blir vant med lite søvn og selv om det ikke er heldig i lengden.. :)

Her er det motsett, søv betre enn på lenge etter at eg vart gravid:) Men har hatt problem med søvn tidligare og har då fått gode tips som eg synest hjalp.

Ikkje sjå på mobil eller dataskjerm siste tida før ein legg seg, og heller ikkje når ein vaknar om natta, prøv å ikkje sjå på klokka, slå på minst mogleg lys når ein skal på toalettet, legge seg og stå opp til faste tider (og i helga) og prøv å unngå å sove på dagen:)

Å ikkje få sove er så fortvilande, håpar det snur for dykk snart! Sikkert tips alle veit om, men hjalp meg og kanskje verdt eit forsøk;)

Jeg føler meg så heldig!! Sover som en stein hele natta:happy: Må ikke oppe på do eller noen ting. Og det er veldig godt! Håper det fortsetter sånn så lenge som mulig.

Her er jeg oppe på do alt mellom 4-6 ganger pr natt så det blir lite sammenhengende søvn. Er ikke sååå trøtt som jeg var tidligere, men kjenner meg langt fra som normal :P

Her er jeg oppe på do alt mellom 4-6 ganger pr natt så det blir lite sammenhengende søvn. Er ikke sååå trøtt som jeg var tidligere, men kjenner meg langt fra som normal :P

De dorundene er smådryge altså. Er stortsett oppe 2-3 ganger hver natt.. Prøver å holde meg og sovne igjen men det går ikke.

De dorundene er smådryge altså. Er stortsett oppe 2-3 ganger hver natt.. Prøver å holde meg og sovne igjen men det går ikke.

Jeg vet! Er passe oppgitt hver gang jeg våkner! Og værst er det når klokka nærmer seg 6 å jeg ikke tørr å stå opp i fare for å vekke sønnen min. Er ikke bare bare å holde seg heller :P

Huff, ja, det der er grusomt!

Heldigvis (bank-i-bordet) går det fint her enn så lenge, men jeg har hatt MYE problemer med dette tidligere. Jeg tror det er hormonelt utløst for min del og jeg har slitt med dette både i svangerskapet og etter fødsel.

De sier jo at hvis man ligger lenge og ikke får sove, så bør man stå opp og gjøre noe annet. Men for meg gjør dette bare vondt verre. Det beste for meg er å bare bli liggende i senga, da sovner jeg som regel til slutt (overdriver ikke når jeg sier at jeg kan ligge slik i 4-5 timer uten å sovne!) selv om det er fryktelig kjedelig. Men da får jeg som regel en liten dupp i alle fall. Står jeg opp, kan jeg bare glemme å få mer søvn.

Det hjelper heller ikke å "ikke stresse" med å sove. For å stresse med å sovne gjør jeg aldri uansett.

Back
Topp