Nattesøvn

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg sliter så innmari med å få yngste datteren til å sove natten gjennom. Hun er snart 9 mnd, så synes det er skikkelig unødvendig at hun våkner 3-4 ganger pr natt å skal ha flaske. Hun roer seg ikke hvis hun ikke får det. Hun spiser godt med grøt til kvelds, får flaske i senga, (rundt 7) og våkner da i 23-tiden, 01-tiden og mellom 03.00-04.00. Så står vi opp halv 7. Skal snart i jobb igjen å kjenner at det blir tungt om jeg ikke får sove om natta. Tips til å få av henne denne uvanen tas imot!! Ammet henne til hun var 7mnd, så er derfor hun har uvanen. Skal ha "kos".
Kan ikke la henne ligge å "skrike" heller, da vekker hun jo resten av familien, som skal på jobb og i bhg.

Barn er jo så forskjellige, så vanskelig å si hva som vil hjelpe for akkurat din baby.. Men jeg holdt på på samme vis med snuppa da hun var baby, og da hun var 8 mnd fikk jeg henne faktisk til å ta smokk - og det var en ny verden ;) Hun våknet fortsatt, men da var det bare å gi henne smokken. Kanskje det kan hjelpe for dere også?
Ellers kan jeg fortelle at hun altså fortsatt våknet minst 1 gang hver natt, og innimellom var det perioder både med nattskrekk og mareritt, så hun sov faktisk ikke en hel natt i strekk før hun var 3 år..

Smokk har hun tatt siden hun var nyfødt, hjelper ikke bare med den:/ eldstejenta mi sov hele natta gjennom fra hun var 3 mnd. Så dette synes jeg er fryktelig slitsomt ...

Vesla her sov ikke natta gjennom før hun var 10 mnd, men hun var også bare interresert i ammekosen, egentlig ikke sulten. Fikk litt vann på flaske også la jeg meg på rommet hennes når hun våknet på kvelden og lå der noen netter. Etter det så sov hun natta gjennom. :)

Min er akkurat lik. Han sov for første gang fra 7.30 til 23.30 uten oppvåkninger igår kveld. Vi har siden han var 4 måneder gitt smaksprøver og etter hvert porsjoner med grøt og fått grøt hver kveld. I tillegg har jeg vært avhengig av å amme han i søvn. Begynte for ett par kvelder siden å gi en halv avocado og en halv banan på ettermiddagen/kvelden. Igår fikk han litt grønnsaker fra vår middag og avocado/banan i 17.15-1730 tiden og mme i 18.30 tiden. Så ser ut som det er det som kanskje skal til for at mini sover bedre her. Allikevel våknet han når jeg la meg meg pupp men sovnet kjapt igjen. Kom over igjen i vår seng i 2 tiden og ble værende (mest fordi jeg også sovnet igjen)

9 mnd her og måltid i 10-11 tiden også to ganger til på natten og han legger godt på seg så for nok mat

Back
Topp