Nattesøvn

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Starter en ny nattesøvn tråd :)
Hvor lenge sover de små om natten? Og når legger de seg? Min sover 10-12 timer om nettene i strekk. Vi legger henne klokken 21 og da sover hun til 07-08 tiden. Merker hun ønsker å legge seg tidligere og tidligere. Hun er tre måneder.

Ja det blir spennende å se:-)
Jeg fullammer, har forstått at det kan være stor forskjell på mm og mme! :-)
Her sover hun fra ca 22-2330 til 09-10, med minimum 3 amminger. Våkner oftere nå enn da hun var 2 mnd. Gleder meg til grøt for tror hun trenger mer mat om kvelden for å sove lenger!:)

Starter en ny nattesøvn tråd :)
Hvor lenge sover de små om natten? Og når legger de seg? Min sover 10-12 timer om nettene i strekk. Vi legger henne klokken 21 og da sover hun til 07-08 tiden. Merker hun ønsker å legge seg tidligere og tidligere. Hun er tre måneder.
Det ville gutten vår også i 2-3 mnd alderen. Ble bare tidligere og tidligere, Ca 10 min tidligere hver kveld til vi har havnet i 19-20 tiden nå. Nå legger han seg greit, sovner på 10 min. Da har jeg sunget nattasang 3 ganger og setter på avent sin pling-plong musikk etter det ;) Sover til ca 2-3 tiden for en full flaske, og våkner deretter igjen 7-8 tida på morran. Har begynt med litt grøt nå(4mnd på søndag)men er ikke alltid han vil ha på kvelden. Leggeritualet er egentlig den eneste rutinen vi har.

Vi gir pumpemelk på flaske. Men hun vil ikke ha noe på nettene. Hun sutrer på kvelden til vi legger henne i sengen. Der sovner hun med en gang. Ikke noe synging og pling plong her :D
Men det virker så unormalt. De fleste er sånn som dere. Vil ha mat på nettene og har en liten leggeprosess. Men jeg skal ikke klage. Er bare litt bekymret. Skal på tre måneder kontroll på onsdag. Blir spennende å se hvordan vekta er. Kanskje vi burde vekke henne om natten for mat. Gleder meg til å begynne med grøt og få litt mer faste ordentlige måltider.

Mme barn her.
Legges 21ish og sover til hun blir vekt i 7 tida for mat og kjøring i bhg når vi er hjemme alene og sover stort sett til 9ish hvis hun får sove til hun våkner selv.

Jenta våres får mme og hun legger seg ca 21.00 og sover da til klokken 05.00. Hun får en flaske da også sover hun videre til 08.00 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fullammer, straks 3,5 mnd gammel. Legges 21-22 (men merker også her at det skjer noe, vil legges tidligere og tidligere) Mates oftest x 2 per natt (noen ganger 1, noen ganger 3) Vi står opp rundt 07 for å kjøre i bhg, sover litt lengre om vi ikke trenger å stå opp med storebror. Sover itillegg tilsammen 6-7 timer på dagtid.

3 mnd. Fullammer. Sovner ca.19-19.30, spiser i 2-3 tiden og kl.7 (da står vi opp) :-) Sover 3-4 dubber på dagtid. Den lengste er ca 2 timer, ellers er de på 1 time.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fullammer og hun legger seg stort sett i 2130/2200 tida. Pupper alt fra 0 til 3 ganger i løpet av natta. Har ikke så mye rutiner enda men regner med det kommer etterhvert. Stresser ikke med noe, tar dagene som de kommer ;)

Er mye roligere med alt slik nå med nr. 2 enn jeg var med nr. 1 :D ønsker at dagene skal gå saaaaakte og at hun skal være liten lenge ;)

Her legger han seg en gang mellom 1900-2000. Da sover han til mellom 0500-0700, spiser, og sover til rundt 0900 igjen :) Skal ikke klage! :)

Han sovner ca. 23.00 og sover da til 05.00/06.00( her om dagen var det til 07.00:D), da skal han ha pupp;) Deretter sovner han etter en halvtimes tid ca, og sover da iallefall til 10.00 og noen ganger lenger...Han sover nå for eks;)
På dagtid er det alt fra 2t i strekk, små dupper på 10min ...og noen dager ingenting:p Kommer jo ann på hva vi gjør også:D

Høres ut som om nattesøvnen er godt etablert hos dere :) det er så deilig å sove. Husker den tiden det var opp hver 2 time om nettene. Merker at hvis vi får 5 timer i strekk iallfall, så er dagen mye bedre for oss voksne. Men vi får jo 12 timer, så vi er nok veldig heldige. Håper bare vekta er grei :-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Her har jeg endelig klart å legge lillebror så "tidlig" som kl 23, men han sover 10-12 timer, og har gjort det en stund :) han er 3 mnd ;)

Vekker dere ungene deres på mornongen? Har lest man ikke skal det, men det står jo så mye rart :p Men tror vi må begynne med det for hun har snudd døgnet :/

Vekker dere ungene deres på mornongen? Har lest man ikke skal det, men det står jo så mye rart :p Men tror vi må begynne med det for hun har snudd døgnet :/

Kan jo legge til at hun våkner rundt 00-01 og kan være våken til både 02 og 03, men da sover hun jo til 12 på dagen. Haha :p Kanskje jeg bør få henne opp før?

Kan jo legge til at hun våkner rundt 00-01 og kan være våken til både 02 og 03, men da sover hun jo til 12 på dagen. Haha :p Kanskje jeg bør få henne opp før?

Man ser selv på ungen om det er en som kan bli vekket eller om det er en som klikker av det :P her har det ikke gjort noe å vekke, men jeg ville heller prøvd å holde hun litt mer våken tidligere på kvelden.. har hatt samme "problem" som deg ;) men ser ut til at det blir bedre nå:))

Her fullammer jeg. Agnes sover rundt 9 timer i strekk på natten, stort sett 21.00 til 06.00, spiser og sover ca 3 timer til om vi ikke må opp. Sånn har vi hatt det lenge. Sov sin første hele natt da hun var 6 uker.

Her har vi og den siste uken begynt å komme inn i et mye bedre leggemønster ser det ut som. Nå legger Nikolai seg ca kl 21 (+/-), og sover frem til ca 2-3. Ammer da, sover frem til 6-7 igjen og så kan vi duppe/småsove frem til 9-10 etter det! Utrooooolig deilig å ha fått kveld igjen og slippe grining og skriking som det har vært endel av tidligere. Najs :)

Her har vi og den siste uken begynt å komme inn i et mye bedre leggemønster ser det ut som. Nå legger Nikolai seg ca kl 21 (+/-), og sover frem til ca 2-3. Ammer da, sover frem til 6-7 igjen og så kan vi duppe/småsove frem til 9-10 etter det! Utrooooolig deilig å ha fått kveld igjen og slippe grining og skriking som det har vært endel av tidligere. Najs :)

... ja, spiser selvfølgelig litt i 6-7 tiden og da! Glad i mat :)

Fullammer. Blir 3 mnd søndag. Har sovet fra ca 2300 til 0700 uten å våkne den siste mnd. Har da fått mat og sovet to timer til. De siste dagene har hun sovnet ca 21 og sover til ca 0700, får mat og sover ca 2 timer til.. Jenniva sover mer og mer nå..

På "mobben"

Back
Topp