Nattesøvn

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Sover deres barn gjennom natta? Jeg gir fremdeles pupp 2-3 ganger pr natt og han er 11 uker.. Ver at de sier 6 mnd fullamming på helsestasjonen, men er det ok (og isåfall når er det ok) å spe på med litt tynn grøt på kvelden?

Lille frøkna mi sover ikke hele natten. Hun spiser også to til tre ganger pr natt. Noen ganger våkner hun helt pga bleieskift før og etter pupp, å da har vi ofte timer våkne i strekk.. Men jeg kommer nok til å fullamme en stund til.
Er ikke mme litt mer mettende også? Hørt at noen bruker det til å få lengre søvn på nettene.

Jeg ammer 2-3 ganger mellom kl 22 og 9. Tror det er helt vanlig at de må ha mat såpass ofte om natten. 

Med eldstemann kan jeg huske at jeg lenge ammet kl 1 og 4 om natten, han fikk en flaske nan hver kveld fordi han la på seg så lite.

Jeg ville ikke begynt med noe velling eller noe sånn før de er 4 mnd. Og hvertfall ikke hvis vektøkningen er bra. Tror ikke det er helt bra for magene deres. 

Jeg kommer ikke til å gi snuppa mi noe mer  som grøt vellign og frukt eller  mme før hun selv krever det. Jeg ammer 1-2 ganger per natt og hun vover 6-8 timer i strekk første omgang så vi er uthvilte på morran

Her soves det 6-8 t  i strekk fra kl 21.. hender vi er oppe engang om natten/morgen 4-5tiden og fra 7 da storesøster kommer inn koser minsten seg med fri minibar:p

du burde nesten gjøre som du føler for selv!! da jeg var liten  begynte de med velling tidlig!

her får han mme og er våken 2-3 ganger hver natt. det har de 3 andre her vært å så det er vanlig at dem krever mat om natta enda. ville ikke ha begynt med velling før ungen fyller 4 mnd med mindre ungen ikke legger nok på seg.

Mine barn har blitt ammet 2-3 ganger mellom 19 - 07 alle til ca 6 mnd. Men de har vært effektive nattspisere og sovet godt mellom. Tynn grøt kan introduseres fra ca 4 mnd. hvis de krever det:)

Jeg har en skikkelig sove baby.. Hun får mme og siste måltidet i løpet av døgnet får hun mellom 23-24 tia, og da sover hun til 6-7 neste morgen...Hun sover også mye i løpet av dagen ennå..

Hold ut! Ettersom jeg har skjønt, er det vanlig at det blir mer rutiner og at de sover over måltider når de blir ca 3 mnd. Datteren min er 12 uker idag og har begynt å sove 5-6 timer første økt og så spiser hun kanskje 10 min og sover 2-3 timer til. Hun sovner tidligst 23 da, men vi håper hun snart vil legge seg litt før..

Nå sov lille gutt gjennom natten i natt ellers har han ikke gjort det. Jeg gidde største man grøt fra han var 3 mnd og det har jeg tenkt å gjøre nå og. Må jo selvsagt vennes til sakte. 

Får dessverre rent for lite nattesøvn ja....

Hun sover 5-6 timer første gangen, men det er fra ca. 19-20, så jeg får ikke sove så mange av dem timene. Litt tidlig å legge seg da....

Etter det spiser hun ca. annenhver time, men sovner som regel fort etter maten da :)

Storesøstra spiste også annenhver time, fortsatte med det etter grøtstart også. Vi måtte avvenne henne med nattmaten da hun var ca. 6 mnd og det fungerte bra....

Back
Topp