Nattesøvn - hvor er du?

MammaIApril2015

Flørter med forumet
Flere som har et aktivt troll i magen på nattestid? Kjennes ut som bein knuses når hun beveger seg..
Kombinert med ekstrem halsbrann/sure oppstøt og et bekken fra en annen planet resulterer det i ganske lite og oppstykket nattesøvn!

Trengte å klage litt nå.. Såå lei!!

Dårlig med nattesøvn her, mårrasøvn er det heldigvis litt meir av. Virke som kroppen har snudd døgnrytmen min på hode :p

Dårlig nattesøvn her også - mest pga hoste hodepine og halsbrann.. i natt ble det 2 paparacet, så da fikk jeg ca 4-5 timers søvn til slutt.. :-)

Dårlig nattesøvn her og. Lillegutt romsterer fælt og stanger hodet sitt fra siden og opp i ribbeina mine, i tillegg til at jeg har endel kynnere på natten. (Har også hatt noen bekymringer de siste dagene etter det ble oppdaget at lillegutt ligger i sete. Så sliter med å sovne igjen hvis jeg våkner og tankene flyr). Sover best fra kl 5-8 merkelig nok :)

Her er det halsbrann som tar fra meg nattesøvnen. Kan våkne midt på natten av at det kjennes ut som brystet brenner opp, og da er det ikke så enkelt å sovne igjen. Prøvde å bygge opp med flere hodeputer i natt, og da gikk det bedre :-)

I dag måtte jeg gi opp og bare stå opp kl 6 (da er vel kl egentlig 5??).
Tror spiserører snart er etset bort!!!

En god natts søvn hadde virkelig gjort seg! Så lei av å våkne av smerter hele natten.
Amming/nattevåk blir barnemat etter denne innspurten. Da har man iallefall noe meningsfullt å våkne av på natten!

I dag måtte jeg gi opp og bare stå opp kl 6 (da er vel kl egentlig 5??).
Tror spiserører snart er etset bort!!!

En god natts søvn hadde virkelig gjort seg! Så lei av å våkne av smerter hele natten.
Amming/nattevåk blir barnemat etter denne innspurten. Da har man iallefall noe meningsfullt å våkne av på natten!
Tror klokka har stilt seg frem ja.. lys våken jeg også.. mulig jeg står opp og tar meg en dusj..

Lys våken en periode mellom 4 og 7 hver natt her. Tidligere var jeg ofte våken pga halsbrann og babygym, men nå er jeg bare lys våken... :/

Sover elendig her og. Våkner omtrent hver andre time og må tisse. Noen ganger sovner jeg raskt, andre ganger blir jeg liggende med rastløse bein og bakse.

Men er det sånn at nattlig aktivitet fra baby holder dere våkne? Jeg husker sjelden at min er aktiv på natten. en og annen gang er vi våkne på likt, men ikke ofte. Ble litt stressa nå.

Nei, holder ikke meg våken. Iallefall ikke nå lengre. Var ofte litt turning etter at jeg hadde vært på do (etterfulgt av noen slurker vann) da hun hadde litt mer boltreplass, men tror hun har det for trangt nå til at hun gidder mye turning :p Mer bare litt dytting, men det sovner jeg lett fra. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at du ikke kjenner liv på natta så lenge du kjenner liv ellers :) Babyen din trimmer sikkert litt mens du sover uten at du merker det.

Sover elendig her og. Våkner omtrent hver andre time og må tisse. Noen ganger sovner jeg raskt, andre ganger blir jeg liggende med rastløse bein og bakse.

Men er det sånn at nattlig aktivitet fra baby holder dere våkne? Jeg husker sjelden at min er aktiv på natten. en og annen gang er vi våkne på likt, men ikke ofte. Ble litt stressa nå.

her holdt han meg våken konstant på nattan med aktivitet.. (sluppet do gåing så langt :) )
men i de siste dagene har jeg sovet som en stein! han er litt aktiv når jeg legger meg og litt på morgenen, men det klarer jeg å sove meg gjennom.. ikke noe å bekymre seg over då lenge du kjenner liv ellers!

Jeg våkner ikke av ham.. men hvis jeg våkner kan jeg kjenne at han er veldig aktiv :-) innimellom er han også veldig aktiv en halvtimes tid når jeg har lagt meg, og da sovner jeg ikke før han roer seg litt.. men leser som oftest litt før jeg sovner uansett, så det går bra :-)

Frøkna mi har alltid begynt med turning i 23 tiden på kvelden! Hun er roligere på dagtid. Så for meg er det normalt :) Men kan være fryktelig slitsomt når jeg prøver å sove, mens frøkna turner så magen vrenges :P Kjenner det nok ekstra godt siden jeg ligger i ro og prøver å sove..

Jeg tror jeg stort sett våkner av at han dytter hodet langt ut til siden min eller rett opp i ribbeina. Ganske vondt begge deler. Tror det et helt vanlig at man ikke merker noe særlig på natta også, de har jo ulikt søvnmønster :)

Oppe å tisser hele natten føler jeg, ikke finner jeg en god sovestilling heller! Men sover godt på dagtid i blant :p

Er så trøtt og sliten, men klarer ikke å sovne. Vondt over alt og hodet holder på å eksplodere :( og så må jeg ikke glemme halsbrann og kvalme.
I tilleg er det mye liv i magen. Har ikke kjent så mye på 2 uker som jeg har gjort de siste 2 timene.

tok "en kjapp en" igår kveld.. jeg angrer! lite søvn og guud så vondt i magen.. blir nok ikke noe mer på sambo før ungen er ute..

Sover lite og dårlig her også.
Tenker mye, aktivitet i magen, og generelt bare lys våken, selv om jeg er stuptrøtt! :-/

Back
Topp