Nattens skrekk...

svizzrulla

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Oktoberbarna 2021♡
Den følelsen der du våkner av at du enten får krampe på ene eller andre siden av foten og kaster deg ut av sengen for å unngå krampe, men krampen har tatt deg før du lander på gulvet! Tror jeg har våknet hver time hele natta igjen av kramper i beina :( Er dere plaget?
Har i en periode klart å unngå kramper ved å tråkke i gulvet før de kommer, men nå er de hissige mot meg :( både på rista, leggene, lår og over alt!!! :( Det værste er på rista! hvordan skal en strekke ut senene der liksom?

Den følelsen der du våkner av at du enten får krampe på ene eller andre siden av foten og kaster deg ut av sengen for å unngå krampe, men krampen har tatt deg før du lander på gulvet! Tror jeg har våknet hver time hele natta igjen av kramper i beina :( Er dere plaget?
Har i en periode klart å unngå kramper ved å tråkke i gulvet før de kommer, men nå er de hissige mot meg :( både på rista, leggene, lår og over alt!!! :( Det værste er på rista! hvordan skal en strekke ut senene der liksom?
Prøvd magnesium?

Var plaget i ungdommen, men ikke nå under graviditeten heldigvis..

Prøvd magnesium?

Nei ikke prøvd ennå, på apoteket sa de at jeg bør få en blodprøve for å se at jeg faktisk mangler magnesium før jeg tar tilskudd?

Nei ikke prøvd ennå, på apoteket sa de at jeg bør få en blodprøve for å se at jeg faktisk mangler magnesium før jeg tar tilskudd?
Hmm.. ok.. jeg vet ikke.. aldri hørt det før, men kan jo være noe med at du er gravid..

Jeg har aldri hatt krampe før, men under graviditeten ble jeg bare mer og mer plaget. Slet med "urolige bein" og etterhvert kramper i leggene, utrolig slitsomt. Jeg testet å ta magnesium og dette hjalp. Ingen mere plager, kjente jeg antydning til noe gikk jeg og tok en ekstra med en gang. Disse kjøpes på apoteket, og jeg anbefaler det på det sterkeste!! ;)

Prøvd magnesium?

Jeg fikk anbefalt magnesium sist svangerskap av jordmor. Hun minnet meg på det igjen nå, dersom jeg skulle bli plaget. I følge henne styrket det livmoren i tillegg. Du kan jo høre med fastlegen din, han vet nok bedre enn de på apoteket.

Jeg har også hørt at magnesium skal hjelpe.
Det er forferdelig vondt når det står på, men jeg har heldigvis alltdi sluppet unna helt til slutten av graviditet.
Rart at det oftest kommer om natten også. Man trenger jo hvile, og en god natts søvn! :-)

Jeg begynner å kjenne antydninger til leggkramper om natten nå, men har greid å unngå dem foreløpig ved å "kaste meg rundt". Var veldig plaget av det på slutten siste svangerskap så regner med det kommer igjen. Fryktelig vondt :eek:

Det er grusomt! men i natt sov jeg hele natta uten dobesøk og leggkramper, helt til kl 08 i morges :D DA fikk jeg leggkrampe :p Man blir jo så stiv i muskelen også dagen etter..

Back
Topp