Natten

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg har ikke sovet en hel natt siden i juni. Og de siste ukene er helt forferdelig :( -ligger på siden i senga, og nå er det begynt å bli vondt :( Har prøvd med puter ol, men det hjelper ikke på smerten :( Tungt er det å snu seg også. I tillegg er jeg på do 2-3 g ila natta. Sovner helt utslitt i 3-4 tida og søv godt når kl ringer 7.30. Er så sliten, snufs.

Flere som søv så dårlig at det sliter på ? :(

Jeg har ikke sovet en hel natt siden i juni. Og de siste ukene er helt forferdelig :( -ligger på siden i senga, og nå er det begynt å bli vondt :( Har prøvd med puter ol, men det hjelper ikke på smerten :( Tungt er det å snu seg også. I tillegg er jeg på do 2-3 g ila natta. Sovner helt utslitt i 3-4 tida og søv godt når kl ringer 7.30. Er så sliten, snufs.

Flere som søv så dårlig at det sliter på ? :(

Ja veldig dårlig nattesøvn her også! Alle stillinger er vonde, og det er tungt og snu seg ja. Må også opp mange ganger på do ila natten og sovner som regel ganske likt som deg i 3-5 tiden. Storesøster står våken og opplagt ved sengen i 06 tiden :confused: Heldigvis jobber jeg ikke nå!! Veldig klar for og bli ferdig nå, vi nærmer oss slutten!! :)

Jeg går utifra at du har fått deg sykemelding? Du må sove litt på dagen når du nesten ikke sover om natta. Jeg har også slitt med nettene i noen mnd., men har meg alltid en blund på dagen. Har prøvd å kutte ut denhvilen i håp om å sove bedre om natta- men det gikk ikke. Har også vondt hvis jeg ligger for lenge, hver gang jeg snur meg, hos meg skyldes det bekkenløsning ( og også halsbrann og kløe i legger og flere små plager) Best å ligge på venstre siden:)
I alle fall: det er viktig med nok søvn og hvile! Skjønner at du er helt skutt 730, men få deg mere søvn på dagtid mens mann og barn er ute av huset. Ikke lenge til feb. nå :)

Jeg har ikke sovet en hel natt siden begynnelsen på august. Frøkna har slitt med å sove hele netter etter barnehagestart, også når hun først sovner igjen er det full fest i magen:( Men jeg håper det snart går over, vi jobber veldig med sovingen til vesla nå om dagen :) greit å bare å ha 1 unge som er våken om natten om en liten stund;)

Dårlig med søvn her og. Kan fort bruke halvannen til to timer på å sovne (legger meg samtidig med sambo, men hender jeg står opp igjen for en stund etter at han har sovnet). Våkner igrunn hver gang jeg skal snu meg - og er oppe på do 1-3 ganger i løpet av natta. Har en ny våkenrunde rundt 4-5 et sted, noen ganger sovner jeg igjen - andre ganger (slik som i natt) fungerer det bare ikke, og det er bare å stå opp. I dag sto jeg opp halv 6. Er fremdeles 100% i jobb - er litt trøtt utpå ettermiddagen, men våkner igjen på vei til barnehagen. Ikke er det noe godt med kaffe om dagen heller, tror ikke magebeboeren liker det så godt..

dårlig med natte søvn. føler jeg ligger å snur meg nesten hele natten. klarer ikke å ligge på ryggen, så må ligge på sidene. men klarer ikke å ligge så lenge på en side før jeg må snu meg, pga at hoftene mine sovner/ dovner bort. våkner av prikking i hoftene også er det da å klare å karre seg over på andre siden og sove litt der, før man må snu seg tilbake igjen. og slik går nettene med snuing. så er konstant trett. så her blir det flere runder med litt soving på sofa i løpet av dagen. men er bare ca en måneds tid igjen nå

Jeg har egentlig sovet veldig godt de siste ukene etter at lille har festet seg og bekkenet føles litt mer stabilt, men de siste 3 nettene har jeg våknet presis én gang hver time gjennom hele natten:-p Har sovnet igjen etter litt, men har en sånn merkelig urolig følelse når jeg våkner:-) Mon tro om det er kroppen som forbereder seg på våkenetter;-)

Våkner minst 3 ganger i løpet av en natt fordi jeg må på do.. våknet enda oftere før pga. diverse smerter, men nå har jeg et puteopplegg som funker veldig bra! Sover med to puter under hodet på grunn av konstant tett nese, neseblod hver natt og den artige følelsen av å ikke få nok luft. Sover på siden og har en pute under midjen/magen, da gjør det mindre vondt i ryggen, og magen får ikke den tunge strekkfølelsen. Har en stor pute bak ryggen for å støtte opp så jeg ikke ruller over på rygg og får kvelningsfornemmelser. Dersom jeg har bekkensmerter, bruker jeg også en liten pute mellom lårene/knærne.

Det tar litt tid å stable seg på plass fire ganger i løpet av en natt, selvfølgelig, og mannen min klager på at det er vanskelig å finne meg bak putefortet mitt, men det er definitivt verdt det, for den søvnen jeg faktisk får er så mye bedre.

Dårlig med søvn her og. Oppe på do 7-8 ganger, murringer og smerter i bekkenet.. Kommer ikke på sist jeg sov en hel natt...

Tusen takk, folkens! Jeg unner alle ei god natts søvn, men må innrømme at det er "godt" å lese at flere har fæle netter :( huff- føler med dere alle sammen <3 Hadde det enda bare vært slik at en sov litt dårlig, og lå litt våken... Men når det er helt "ekstremt" - både tungt og vondt, blir det så tøft i lengden. Hadde jeg bare kunne sove på morgenen- når jeg har min dypeste søvn, så hadde det hjulpet på (gleder meg til helga- ungene har fritt fra skolen og gubben er hjemme... Og skal i campingvogna- har tempur madrass der)
Tror jeg skal prøve ei ekstra dyne i senga i natt- pakke meg inn både her og der ...

Lykke til i natt, alle sammen- enda en dag nærmere beibien i morgen :)

Sover veldig dårlig jeg også. Har nok ikke sovet ei hel natt siden juni/juli jeg heller. Nå er jeg våken mange ganger hver natt, drømmer mye og sover derfor urolig. De fleste dager får jeg meg en blund på formiddagen, så det hjelper jo på. Nå blir det jo videre nattevåk når babyen kommer, men har et vagt håp om å sove mer behagelig når jeg først sover.. :)

Jeg har heller ikke sovet en hel natt på lenge. Faktisk ikke på over fire år. Men meste parten av tiden har jeg bare vært våken 1-2 ganger pr natt heldigvis. Jeg gleder meg til alle ungene sover igjennom natta, så jeg får sove hele natta sammenhengende også.

Med første ble det mye bedre når babyen kom. Selv om jeg var mye våken da og sov jeg godt mellom hver amming på natten. Sovna på sekunder, men våknet lett av lyder.. Men heller det enn å ikke sove i det hele tatt..

Jeg har egentlig sovet veldig godt de siste ukene etter at lille har festet seg og bekkenet føles litt mer stabilt, men de siste 3 nettene har jeg våknet presis én gang hver time gjennom hele natten:-p Har sovnet igjen etter litt, men har en sånn merkelig urolig følelse når jeg våkner:-) Mon tro om det er kroppen som forbereder seg på våkenetter;-)

Akkurat det samme her! ;)

Jaa, nettene begynner å bli slitsomme... Finner ingen god sovestilling, det er tungt å snu på seg og jeg våkner flere ganger om natten pga jeg må tisse :P Skulle gjerne hatt noen netter med jevn og god søvn før fødsel ettersom jeg vet at det blir mye våkenetter når den lille kommer...

Jeg fikk tips om å bygge opp med puter bak ryggen. Så i natt har jeg sovet halvveis sittende. Det gjorde at bekkenet ikke ble så belastet og jeg våknet opp med smerter. Så en pute på siden av magen og en mellom beina. Har aldri sovet med så mange puter i senga før :P

Back
Topp