Natten med en nyfødt

Snuppa vår (4 uker) sover fra ca 2330 til 0430, deretter ca 0500 til 08/09. De første to ukene vekket vi henne hver 2./3. time for mat, men siden hun la så godt på seg droppet vi det og nå våkner hun når hun er sulten. Hun har sovet i egen seng siden hun var to uker, veeeeldig deilig:) Jeg ammer, men har ikke noen spesielle triks. Hun er derimot veldig våken på dagtid! Både veldig koselig og litt slitsomt da jeg ikke får gjort noe:p
 
Det er da mange her som er uvanlig heldige med nattesøvnen sin? Småtten min som er fem uker nå, han vil ha mat hver tredje time hele natta. Så da blir det ca 3 nattmåltider hvor mamma må dra fram puppen. Han får mme i tillegg på dagtid, men på natta holder det med puppen. Rekord for soving på meg etter fødsel er fire timer. Jaddda...
 
I natt sov snuppa fra 00.30 (hadde litt vondt i magen, derfor ble natten litt senere enn vanlig - prøver å holde oss til 22.30)
Meeen lille prinsessen sov fra 00.30 til 07.30 - hærrlige lille gullet ❤️
I kveld la hun seg 22.30, så får vi se hvor lenge hun sover - tror hun har økedøgn på maten, så er litt spent :)
Oi. Hva er hemmeligheten?? :p Min våkner på slaget tre timer etter siste måltidet... skulle tru han hadde innebygd klokke. Hehe.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Åh så heldige dere er da! Her våkner snuppa hver 3 time for mat.... Sliter med at snuppa henger i puppen når kvelden kommer. Bruker puppene som smokk. Men hvordan har det seg at flere av dere har babyer som sover så lenge av gangen? Ammer dere eller gir dere flaske? Syns det er så tungt når nattesøvnen blir så oppstykket...
Jeg har det helt likt! Han sover mye, men det er den sammenhengende søvnen jeg trenger. Nesten så jeg trur de får noe "attåt" i melka. Haha :p Jeg fullammer, men spurte helsesøster om jeg kunne gi tillegg det siste måltidet rumdt 11-12, sammen med amming, men hu var ikke særlig interessert i å hjelpe meg med det.. "sånn er det bare" fikk jeg som svar.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har det helt likt! Han sover mye, men det er den sammenhengende søvnen jeg trenger. Nesten så jeg trur de får noe "attåt" i melka. Haha :p Jeg fullammer, men spurte helsesøster om jeg kunne gi tillegg det siste måltidet rumdt 11-12, sammen med amming, men hu var ikke særlig interessert i å hjelpe meg med det.. "sånn er det bare" fikk jeg som svar.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hahaha ja jeg begynner å lure her nå altså :p Det er nettopp den sammenhengende søvnen jeg også så sårt trenger (og savner...). Jeg fullammer også, men vi har starta med å gi et måltid med mme ca rundt 02.00 tiden på natta. Noen ganger funker det, så vi får altså 1 ekstra time med søvn (4 timer totalt). Virker som om disse på helsestasjonen osv er veldig negative til tillegg, men halloo 1-2 måltider med det kan vel ikke skade??
 
Jeg har ikke sånn baby som sover natta gjennom... Jeg fullammer og han vil kose mamma og puppen hver 2-3,5 time. Gjør ikke meg no, tenker at han er liten (snart 8 uker, født 3 uker før termin) så han skal få akkurat så mye pupp og kos han måtte ønske, ikke et alternativ å ty til MME bare for at jeg skal få sove et par timer lenger :)
 
Her sov snuppa fra kl 06 til 09 zzzz Hun har lakenskrekk zzzz

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Min våkner alt fra 1-2 timer, sovet ALDRI lenger enn 2 timer avgangen.. I natt var han våken kl 01.00-02.05-03.30-05.10-06.35.. Etter dette sluttet jeg å skrive ned tidspunkt :p haha... Han ble 3 uker på lørdag.... Håper hver natt på at han kan sove litt lenger! :p
 
Her sover mini lenge kun om han ligger på armen min og jeg ikke rører for mye på meg. Går jeg vekk så våkner han med en gang og blir nesten umulig å legge.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hahaha ja jeg begynner å lure her nå altså :p Det er nettopp den sammenhengende søvnen jeg også så sårt trenger (og savner...). Jeg fullammer også, men vi har starta med å gi et måltid med mme ca rundt 02.00 tiden på natta. Noen ganger funker det, så vi får altså 1 ekstra time med søvn (4 timer totalt). Virker som om disse på helsestasjonen osv er veldig negative til tillegg, men halloo 1-2 måltider med det kan vel ikke skade??
Sånn tenker jeg og. Så lenge man fullammer og gir ett tillegsmåltid i tillegg til puppen, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det skal være så ille. At jeg er trøtt og sliten (for ikke å snakke om zombielignende oppførsel i ammetåka), går faktisk utover baby. Men men, skjønner jo at jeg ikke skal klage. Jeg er bare en av de mødrene som fungerer svært dårlig uten sammenhengende søvn :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
I går prøvde vi og holde ho våken i et par timer før sengetid, ho sover ellers veldig lenge på kvelden. Det ble ca to timer våken og la oss 2300.
Da sov ho hele natten til 0600 og det i egen seng..
Det var så deilig og få lader opp litt.
 
I natt ble klokka nesten 01.30 før snuppa tok natt...(vi var ute på farten fra 17-20 - hun SOV hele tiden!!!) så det var nok grunnen til at hun ikke la seg til tidligere, meeen hun sov til 07.45 i dag da!!! :)
Så i kveld skal jeg også prøve å holde henne våken i noen timer før vi tar kveldsstell og natt :)
 
Hva gjør dere for å holde babyene våken?
 
Her holder det med og synge,prate litt
Og stelle litt sakte på badet
Men de to tingene som er mest effektivt er la ho ligge litt uten bleie og passe på og ta bort tepper osv så ho ikke ligger så varmt for da blir ho så søvnig :)))
 
Hahaha ja jeg begynner å lure her nå altså :p Det er nettopp den sammenhengende søvnen jeg også så sårt trenger (og savner...). Jeg fullammer også, men vi har starta med å gi et måltid med mme ca rundt 02.00 tiden på natta. Noen ganger funker det, så vi får altså 1 ekstra time med søvn (4 timer totalt). Virker som om disse på helsestasjonen osv er veldig negative til tillegg, men halloo 1-2 måltider med det kan vel ikke skade??

Jeg ammer og gir tillegg, mest min egen melk (pumper). Men midt på natten gir mannen min flaske til lillingen og jeg får sove 4-5 sammenhengende timer... Gull verdt

Fra mobil enhet
 
Back
Topp