Nattearbeider

PrøverLykkeNr3

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
er det flere her som jobber natt?

Hører så mye forskjellig om det og jobbe natt når man går gravid. Jeg er så i tvil om hva jeg bør gjøre:eek: for meg både personlig og praktisk så passer det best og jobbe om natta, noe jeg trives veldig godt med. Sover lite om natten om jeg er hjemme uansett.. noen andre med tanker rundt dette? Hva ville dere gjort?

Jeg jobber natt :) å det går kjempe fint. Gjorde også det i fjor da jeg gikk med sønnen min, jobbet natt frem til uke 36 :) jeg fikk beskjed av bedriftsjordmor at det kunne jeg bare gjøre så lenge jeg fikk den søvnen jeg trengte osv.
Jeg tenker at du må kjenne på det selv, hvis du føler at du kan fortsette å jobbe natt, så kan du nok det :)

Jobber døgn, med hvilende natt men aldri noen garanti for søvn hele natten. Men siste vakt blir 27juli med døgn.
Enn så lenge gått veldig bra og prøver hvile på dag så fort jeg har mulighet.

Jeg jobber natt. Og ellers bare langvakter. Jeg fikk svangerskapspenger fra uke 16 på natt i forrige graviditet og fra uke 24 på dag da det provoserte frem enda mer premature rier... Så tror viktigste er at du kjenner på kroppen om det er bra for deg. Og at du er ærlig med deg selv om du tåler belastningen.

Jeg synes selv at det fungerer for min del, litt mer trett på nattevaktene, pga mer bruddvis søvn før nattevakt pga plager når jeg sover. Men sover godt etter hver vakt. Så føler jeg får nok søvn:) får se det ann litt etter litt uttover i svangerskapet. Er ei til som er gravid av nattevaktene, hun ble 100% sykemeldt, men hun fikk jo ikke sove så det blir jo noe annet :angelic:

Back
Topp