natteamming

lene80

Forelsket i forumet
sønnen min på snart 5 mnd er våken opptil 5 ganger om natten og skal ha pupp..er det noen som har opplevd det samme? blir smårar av det.han klør fælt i munnen,kan det ha noe med at han begynner å få tenner? noen som har råd?

Hei du.
Jeg ammet ikke, men brukte morsmelkerstatning og sønnen min var max oppe to ganger i løpet av natten fra han var 3 mnder. Hvet ikke om dette hadde noe med at jeg ikke ammet eller om han bare var snill. Han lå også på eget rom. Dermed kjente han ikke lukta av oss.

Ang. tenner kan det godt hende at det kommer noen hos gutten din. Min fikk ganske tidlig. Gå på apoteket og kjøp en flaske bedøvende middel mot det. Finnes for små barn. Funket på min sønn.
Lykke til.

Klem

takk for rådet.hvilken tann fikk han først? er det de to nederste i midten som pleier å komme først.han suger noe voldsomt på underleppa si.[;)]

Høres nokså kjent ut ja...
Jeg ammet om natta til barna her var rundt 5mnd,og rundt tann tidene ble det nok litt mer våkning og amming om natta![8|]
Men vil anbafale det samme som Linka her,den du kjøper da heter "dentinox"...
Det kan du smøre både oppe og nede,og pleier å hjelpe ganske bra!
De tennene som har kommet først her i huset har vært i midten nede,førstemann her fikk to på en gang og andremann bare en. For å få tann nr to 3-4 uker etterpå....

jeg ammer 1 gang om natta før var det to ganger. han er nå 3 mnd. jeg har lagt merke til at når han får morsmelk erstatning så sover litt lengre

Fikk beskjed fra helsesøster da jeg hadde små at de ikke har behov for mat på natta lengre når de er 5-6måneder gamle. Får din grøt på kvelden? Tror nok jeg ville begynt å trappe ned litt. Det blir fortere vane en det er behovet som styrer. Sett deg noen mål om at det skal være et visst anntal timer i mellom måltidene. Skriking blir det, men går seg til etter 2-3 netter. Men du må være opplagt og klar for "kamp"!

Frida spiser en gang for natten. Hun får bare mme og jeg er kjempe heldig for det er pappaen som står opp og gir henne mat. Hun plages også veldig med tennene. Vi bruker også dentinox, men det har ikke skjedd noe ennå. Håper de kommer snart.[;)]

Back
Topp