Natteamming?

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Er det mange som fremdeles ammer på natten? Hvor ofte? Har dere planlagt å slutte? Dere som har barn fra før hvor lenge natteammet dere?

På 8-mnd kontrollen var HS overrasket over at vi fortsatt ammet på natten og presset for å avslutte med argumentet om at hun ikke skal trenge mat på natten lengre og at det vil skade tennene hennes. Nå leste jeg meg opp ang. tennene og det står jo på ammehjelpen at litt amming ikke er skadelig så det veier ikke tungt hos meg, men jeg ble nysgjerrig på hvordan nattene er for andre. :)
 
Er det mange som fremdeles ammer på natten? Hvor ofte? Har dere planlagt å slutte? Dere som har barn fra før hvor lenge natteammet dere?

På 8-mnd kontrollen var HS overrasket over at vi fortsatt ammet på natten og presset for å avslutte med argumentet om at hun ikke skal trenge mat på natten lengre og at det vil skade tennene hennes. Nå leste jeg meg opp ang. tennene og det står jo på ammehjelpen at litt amming ikke er skadelig så det veier ikke tungt hos meg, men jeg ble nysgjerrig på hvordan nattene er for andre. :)
Amming skader ikke tennene, mme gjør det. Min er 2år og vi nattammer enda. Han hadde ikke takla å slutte med nattmat ved 8mnd alder.
 
Amming skader ikke tennene, mme gjør det. Min er 2år og vi nattammer enda. Han hadde ikke takla å slutte med nattmat ved 8mnd alder.
Jeg syntes det var så rart at hun var så gira på at jeg skulle slutte, hadde inntrykk fra andre at natteamming gjerne er den økten som ble igjen til sist.
 
Jeg syntes det var så rart at hun var så gira på at jeg skulle slutte, hadde inntrykk fra andre at natteamming gjerne er den økten som ble igjen til sist.
Kanskje hun er litt udatert og gammeldags. De fleste har behov for mat lenge på natt. Og de fleste foreldre vet dette selv. Helsesøsters oppgave er å veilede og trygge foreldre i at de gjør riktig valg for sitt barn. Amm så lenge du vil og kos dere.
 
Ammer ennå på natten og har tenkt til å fortsette med det en god stund til (så lenge lillemor vil og det ikke går mer utover nattesøvnen enn det gjør i dag):) Storebror ble ammet på natten til han var godt over året:angelic:
 
Vi slutta rundt 6 måneder. At det var akkurat da er litt tilfeldig. Jeg så at han roet seg like fort om jeg bare trøsta han på natta og at han egentlig ikke var sulten. Så da gjorde jeg det og nettene ble mye roligere ganske fort etter det. Jeg hadde planer om å slutte snart uansett, fordi jeg rett og slett ikke orker stå opp hele natta. Pluss at han spiste veldig mye fast føde og ble mett nok i løpet av dagen og trengte ikke noe på natta.
Men det var det som var best for oss! Gjør det som er best for dere. Syns du det fortsatt er greit, så fortsetter du. Det er stor forskjell på hvor mye de spiser på dagtid og hvor mye mat de trenger. Og du vet best hva som er best for din lille :Heartred
 
Ammer fortsatt 3-4 ganger i gjennomsnitt i løpet av hans natt (ca 19-7). Har ikke tenkt å slutte med det første, da han ikke spiser nok på dagtid til det uansett ;) Planen er å prøve å hale ut tiden (dvs far går inn og prøver å roe på annen måte), men er han sulten så er han sulten og det er helt greit for meg. Litt spent mtp jobb, men håper det går fint.

Eldste ammet jeg om natta i 14 mnd, da fikk hun eget rom og sluttet av seg selv mer eller mindre :)
 
Kanskje hun er litt udatert og gammeldags. De fleste har behov for mat lenge på natt. Og de fleste foreldre vet dette selv. Helsesøsters oppgave er å veilede og trygge foreldre i at de gjør riktig valg for sitt barn. Amm så lenge du vil og kos dere.
Ja hun skal begynne i annen jobb nå uansett så får ny HS til neste time :D like greit det kanskje
 
Vi har nesten sluttet å amme om natten. Gprrbforbausende bra kranglet to ganger på 3 uker. Ellers legger han seg bare ned når han får smokken og litt kos. Jeg ammer han når han legger seg og en gang før jeg legger meg i 11 tiden. Så er det ingen amming før etter kl 6 om morningen. Ble nødt til det når jeg begynte å jobbe så ble tilfeldig avveining når jeg bare prøvde en natt for å se om han godtok det.
Gjør det som er riktig for deg! HS sier nye forskjellig føler jeg. Høre lite etter på min for å si det sånn
 
Her ammes det nesten kun på natten for tiden, 1-2 ganger. Han nekter på dagtid.
 
Hun helsesøsteren min er også slik gammel og utdtert type som legger press på idiotiske ting, som bla annet nattamming, men det hun sier ignorerer jeg glatt!

Fra hun legger seg i 19 tiden til hun står opp i 5-6 tiden ammer vi ca 2-3 ganger vanligvis:)

Jeg lagde en tråd om dette på underforumet amming og ærnæring også for å høre litt flere erfaringer:)
 
Ammer fortsatt på natt, ca 1-2 ganger. Vært helt uaktuelt å slutte hittil, og ihvertfall nå som se to fortennene oppe kommer :p
 
Vår HS mente også at barna burde "sove rundt" og ikke hadde behov for mat på natta lenger ved 8 mnd. Et av hovedargumentene var at mor måtte få sove bedre og mer sammenhengende, særlig når hun begynte å jobbe igjen (noe jeg gjorde for flere uker siden).
Altså, små babyer skal da ikke presses til å tilpasse seg samfunnets forventninger og det som er mest komfortabelt for oss voksne?! De har tross alt enda vært lenger inni magen enn utenfor..

Min lille er et skikkelig matvrak, og spiser godt med fast føde på dagtid. Like fullt våkner han 1-3 ganger i løpet av natta, og han virker sulten. Dier en god stund, og sover deretter godt videre, ofte ved siden av meg :Heartblue Ja, det er tidvis blytungt å kombinere full jobb med nattamming. Men jeg vet jo at det ikke er gitt at han sover rundt selv om han ikke får pupp på natta. Jeg sover i grunn stort sett bedre med han på siden med fri bar, enn med en hylende unge på rommet eller naborommet som pappaen prøver å roe. Vi har prøvd litt med å gi flaske med vann og/eller sutt og kos om han våkner forholdsvis tidlig, og det funker oftest. Men midt på natta er mammaen og puppene fortsatt best :Heartblue
For min del er det også en god måte å sørge for at han får i seg nok melk, ettersom jeg synes det blir litt lite når jeg er borte hele dagen og ikke får ammet.
 
Innlegget over er helt fantastisk!

Vi ammer fortsatt ganske mye på natt, vet ikke hvor mye. Avvente storebroren når han var ca 18 måneder, så har lave forventninger :)
 
Back
Topp