Natte-søvn.

Prinsen07

Betatt av forumet
Hvor lenge av gangen sover barna deres ? Lille Noah har begynt å sove 8 timer i strekk nå. Legger han i ni-ti tiden. Veldig flink altså [:D] Når han våkner da i seks tiden så tar jeg han over i senga mi, ammer litt, skifter bleie, så prater vi litt så sovner han igjen. Tror jeg har fått meg en liten sove baby. 

Jenta mi sover ca 12 timer i strekk ifra 19 til 6-7 om morningen.. [:D]
Mens så vet jeg at dette ikke akkurat er normalt da [:)]

Det hørtes fantastisk herlig ut- bare nyt det du! Jeg legger også snuppa mi i åtte, ni-tiden, men da våkner hun og vil ha pupp rundt kl 02. Er jeg heldig holder hun deretter ut til 06 før hun må mates igjen. Men jeg klager ikke, hun er forsynt etter 15 minutter på på puppen, og sovner med en gang igjen.

dere er heldige alle sammen[:)][:)]

her er d mat i 8 tiden,vi legger han så er d grining kanskje i 1-2- timer, soving 1-2- timer før d r mat igjen... så det! traaaaaavelt... hehe
ikke noe særlig.. gleder meg til han begynner å sove mer sammenhengende ja.....

Syns snuppa er blitt ganske flink nå. Sover 5-6 timer sammenhengende om natta. Luksus i forhold til broren... [:D]

christina legger seg 2200 og sover til 0700[:D] så ammes det, og så ligger hun i senga vår fram til i 9 tida og så står vi opp[;)]

ORIGINAL: Noah070307

Hvor lenge av gangen sover barna deres ? Lille Noah har begynt å sove 8 timer i strekk nå. Legger han i ni-ti tiden. Veldig flink altså [:D] Når han våkner da i seks tiden så tar jeg han over i senga mi, ammer litt, skifter bleie, så prater vi litt så sovner han igjen. Tror jeg har fått meg en liten sove baby. 
angelica sover akurat like lenge:)nesten som jeg skulle beskrevet det selv:)hihi

legger Kira mellom 21-22 sover hun til 6-7,ammer,skifter bleie,litt kos foran tv(god morgen Norge) så sovner hun igjen til 12

Julie sover også godt på nettene. Tar henne med i seng kl.11 og mater henne for at hun skal sovne.(Sovner da med puppen.) I det siste har hun sovnet ca.halv 12-12. Og da sover hun til neste morgen.Alt fra 6-halv 10.[:)]

Malin legges mellom 22 og 23 og sover til alt mellom 3 og 6.
ingen fast rytme her nei... [&o] [:)]

men jeg klager ikke, hun sover jo lenge om gangen!

ORIGINAL: Trudelillelutt

Jeg misunner alle her noe så inn i h....... som får sove natten igjennom, eller i det minste store deler. Isak sover maks 3 timer i strekk, så går det over i annenhver til hver time. Selvfølgelig har jeg en gang i ny og ned opplevd at han har sovet 4 og 5 timer. Men lenge mellom de nettene, mer som tre eller fire ganger totalt. Og når han da sover så lenge om gangen, så er jo jeg våken for det og bekymra. Sist natt var jeg så trøtt at jeg klarte ikke å holde meg våken under ammingen en gang. Hekta han på og sovna... Det er så slitsomt når de krever pupp en gang i timen. Så idag lot pappaen meg ligge i senga tl kl 12, bare det å ligge i senga å hvile, sov jo ikke så mye, men hvile var godt. Selvfølgelig kom prinsen min inn for matpåfyll og av og til sov han litt sammen med meg også. Så nå er jeg klar for natten... Regner med han våkner snart og vil ha pupp...

Av og til er jeg så sykt sliten bare lyst å legge meg ned å grine. Jeg har ikke siden Isak ble født sovet mer en maks 3 timer sammenhengende. Men gjennomsnittet tror jeg ligger på 1.5-2 timer. Mangel på søvn gjør virkelig noe med deg som menneske.

hmm.. vi er nok i samme båt her trudelillelutt[:o] har ikke sovet noe særlig jeg heller sidn han kom..

snakka nettopp med ei venninne som kunne fortelle at legene har en slags "sovemedisin" til bebisene når man sliter med å få de til å sove.. det er ikke sovemedisin i den forstand, men en slags allergikur som man skal bruke i 2 uker ca... jeg skal ringe helsestasjonen i dag og forhøre meg..
i natt sov jeg ca 2,5 time til sammen... r så slitn nå

Marie sover fra seks til åtte timer når hun legger seg for natten og når hun vil ha pupp drikker hun kjempe fort (5-7 min) og sovner med en gang men denne gangen er det fra 3-4 timer hun sover. Hun er kjempe trøtt på natten, det har hun vert helt siden hun ble født. Kan ikke klage på henne nei hun er kjempe flink synes jeg. Må innrømme at hun så og si alltid sover hos meg når hun har fått nattmåltidet det er nok min feil for jeg er så trett at jeg sovner med henne... Vel hun sover de fleste nettene første del i vuggen.

han sovner i ti/elleve-tiden og sover til ca sju. da er det litt mat og etterpå sovner han igjen til ni/ti-tiden. de gjore han fra han var 6 uker gammel.  synest han er kjempe flink:)

Her spiser vi i 22 tiden, så er det opp igjen i 2-3 tiden. så i 6 tiden. Så ligger vi til i 9 - 10 tiden..
Han sover ikke mer en 3 til 4 timer i strekk om natta..

Skulle ønske han sov lengre..
Men det kommer vel etter hvert? Eller hva er hemmeligheten[;)]

Jeg misunner alle her noe så inn i h....... som får sove natten igjennom, eller i det minste store deler. Isak sover maks 3 timer i strekk, så går det over i annenhver til hver time. Selvfølgelig har jeg en gang i ny og ned opplevd at han har sovet 4 og 5 timer. Men lenge mellom de nettene, mer som tre eller fire ganger totalt. Og når han da sover så lenge om gangen, så er jo jeg våken for det og bekymra. Sist natt var jeg så trøtt at jeg klarte ikke å holde meg våken under ammingen en gang. Hekta han på og sovna... Det er så slitsomt når de krever pupp en gang i timen. Så idag lot pappaen meg ligge i senga tl kl 12, bare det å ligge i senga å hvile, sov jo ikke så mye, men hvile var godt. Selvfølgelig kom prinsen min inn for matpåfyll og av og til sov han litt sammen med meg også. Så nå er jeg klar for natten... Regner med han våkner snart og vil ha pupp...

Av og til er jeg så sykt sliten bare lyst å legge meg ned å grine. Jeg har ikke siden Isak ble født sovet mer en maks 3 timer sammenhengende. Men gjennomsnittet tror jeg ligger på 1.5-2 timer. Mangel på søvn gjør virkelig noe med deg som menneske.

Skjønner hva du mener! Selv om jeg igrunnen har vært veldig heldig når det gjelder soving om natta. Syns det har vært lenge nok å gå med usammenhengende søvn fra søndag og til i går, da Ludvig har vært forkjøla og ikke sovet særlig godt om natta. I natt var det heldigvis nesten tilbake i gammel rutine, han sov fra halv 11 til halv 5. Jeg blir rett og slett litt av en mental case selv når jeg har mangel på søvn, griner og blir sur og kjefter og griner igjen... [&:][:D][;)]

ORIGINAL: helenen

ORIGINAL: Mariannek

Her spiser vi i 22 tiden, så er det opp igjen i 2-3 tiden. så i 6 tiden. Så ligger vi til i 9 - 10 tiden..
Han sover ikke mer en 3 til 4 timer i strekk om natta..

Skulle ønske han sov lengre..
Men det kommer vel etter hvert? Eller hva er hemmeligheten[;)]

Som jeg skulle skrevet det selv, skulle ønske hun ville sove litt lengre etterhvert..

Bra ikke alle babyene her inne er sånne sovedyr [;)]

Jeg signerer denne... d har hent en gang at hun sov fra 01.00 til 07.30. men til vanlig er d bare 3-4 timer... om morgenen er d ca 2 timer mellom hvert måltid...

snuppa sovner mellom 20.30-21.30 og jeg tar henne opp og ammer når jeg legger meg,hun sover seg fint igjennom det,og sover videre til 6-7 tiden...

ORIGINAL: LilleMag

signerer alt det her, akkurat samme!! Har heller aldri sovet over 3 timer sammenhengende etter fødselen.. som regel sover han mellom 1 og 2 timer på natta.
De ville heller ikke avlaste meg på føden da jeg var så sliten at jeg bare hylgrein de siste nettene, jeg lå jo på barselhotellet og måtte derfor ta ham helt selv.. Syns de kunne tenkt litt på hvor utslitt man blir av en fødsel.. Kunne trengt å tatt igjen med noen timer!

SERIØST???? ville de ikke avlaste deg???
greit nok at det er et barselhotell og du skal ha ansvaret selv, MEN du er nybakt mor for aller første gang!!!!! jeg også var så slitn at jeg grein på hotellet, men der tok de han så jeg fikk sove noen timer....
utrolig dårlig gjort.. stakkars deg[:(]

ORIGINAL: Heather

Det hørtes fantastisk herlig ut- bare nyt det du! Jeg legger også snuppa mi i åtte, ni-tiden, men da våkner hun og vil ha pupp rundt kl 02. Er jeg heldig holder hun deretter ut til 06 før hun må mates igjen. Men jeg klager ikke, hun er forsynt etter 15 minutter på på puppen, og sovner med en gang igjen.

sign

Back
Topp