Natte åler'n

ThereseAa

Forumet er livet
Jeg er sikker på at Kristian hadde sovet natta gjennom hvis det ikke hadde vært for at han åler seg i "søvne".

Når han våkner på natta er det pga av at han har ålet seg helt opp i et hjørne, og ikke klarer å snu hodet noen veier.
Da er det nok at jeg legger han tilbake (så langt ned i enden jeg kan), så sover han videre.

Dette skjer alt fra 3 til mange flere ganger iløpet av natta. Har prøvd å legge han i sovepose i natt for å se om det hjelper, men alle råd mottas med takk!

Sovepose er vel det beste trikset jeg har prøvd - ellers må han bare lære at det ikke er lurt - ved å gjøre det nok ganger[8D]
Lykke til - håper soveposen var det som skulle til[:D]

Hva slags pose bruker du?? Føler jeg er slem som spør, og folk må ikke tro jeg er gal altså, men har du stroppet ham fast da?? Er det det folk mener når de har de i poser?
Jeg var så aktiv i søvne når jeg var liten, at mamma hadde meg spent fast i en stropp, da kunne jeg ikke snu meg i søvne og heller ikke åle meg opp i hjørnet av senga...

ORIGINAL: Bølla 22.mai

Hva slags pose bruker du?? Føler jeg er slem som spør, og folk må ikke tro jeg er gal altså, men har du stroppet ham fast da?? Er det det folk mener når de har de i poser?
Jeg var så aktiv i søvne når jeg var liten, at mamma hadde meg spent fast i en stropp, da kunne jeg ikke snu meg i søvne og heller ikke åle meg opp i hjørnet av senga...

er bare en sånn vanlig sovepose uten stropper. Visste ikke at det fantes noe man kunne spenne de fast i.
Tror han vil få panikk om han ikke kan røre seg noe særlig, men kanskje jeg kan lage noe hjemmesnekra greier. Knyte fast i enden på posen og feste nederst i senga... hmmmm tenke tenke

Hvordan gikk det i natt, da?

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Hvordan gikk det i natt, da?

måtte "bare" opp 3 ganger inatt, så forsåvidt en god natt [:D] men han klarte like hærlig å åle seg med posen på.

hihi - tøffen [:D]

Det med å knyte fotenden fast i enden på senga hørtes ikke så dumt ut, da[8|]
klarer ikke å se for meg at det medfører noen kvelningsfare eller lignende[8|]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

hihi - tøffen [:D]

Det med å knyte fotenden fast i enden på senga hørtes ikke så dumt ut, da[8|]
klarer ikke å se for meg at det medfører noen kvelningsfare eller lignende[8|]

jeg får legge han helt nederst slik at det ikke blir så mye tråd for å være sikker

En venninde av meg hadde også en "natte åler" [:D] Hun sydde stropper på posen så han låg ganske fastspent. Han likte faktisk godt å ligge "bundet", sovnet mye sjappere på kvelden, og sov hele natten. [:)] 

Kanskje det ikke er så dårlig idé å "binde" ham fast i noen stropper?!! Jeg har ikke lidd noen nød av det fra min barndom.

Jeg har pose med stropper, men har foreløpig ikke brukt de. Mulig jeg må ta de frem nå når Norah reiser seg i senga, men enn så lenge så går det greit. Hun sover hele natta, og turner ikke rundt før om morgenen. [:)]
Norah hadde også en periode der hun ålte seg opp i enden hele tida, og da vurderte jeg å sy posen fast nederst på en el annen måte. Prøv det du! Hihi, syns jeg ser Kristian, luringen! [:)]

Asbjørn holdt også på slik ,men etter at vi kjøpte en nattpose har det gått bra !

haha, tror jeg må kjøpe en annen type bånd imorgen. Hadde bare pakke bånd, og det ble litt for knitrete.
Etter at jeg var sikker på at Kristian hadde sovnet, snek jeg meg inn og skulle knyte båndet fast i enden av soveposen hans og senga.

Med en gang jeg tok tak i båndet, spratt hodet hans opp, og jeg måtte gjemme meg bak senga [:D]
Har vært inne 3 ganger nå, og fått knyti litt om gangen. Men jeg tror ikke det holder. Får prøve noe annet i morra.

ORIGINAL: Bølla 22.mai

Hihi! Mamma kunne fortelle at jeg var sååå urolig og nektet å sove en eneste hel natt før lillesøsteren min kom til verden (nesten 3 år senere!).
Og de prøvde å ha meg i sånn stroppe-greie som var festet under madrassen etc. Men det hjalp ikke det nei. Sterke lille Kristin greide å dra med seg hele madrassen rundt. Farlig jo! Håper vi slipper å gå så drastisk til verks med Sondre [:D] 

Back
Topp