Nattbleie

Linnselusa

Elsker forumet
Noen som har peiling på nattbleier her?
Finnes det? Hvor mye mer rommer de enn andre bleier? Sitter de som andre bleier eller blir de store på? Hva heter de og hvilken størrelse kommer de i?

Lillegutt har så sinnsykt mye tiss i bleia om morgenen at helsemessig sett burde jeg skifte på han om natta, noe jeg selvfølgelig ikke er helt fornøyd med ettersom han normalt sett sover hele natta. Har ikke gjort det til nå og håper jeg kan finne en annen løsning. Noen som har tips eller vet nok om disse nattbleiene jeg mener å ha hørt om?

Mener jeg har sett det. Inne på den andre bleie-tråden står d noe om en baby-dry (pampers). Ellers, hvis du går på butikker med mye utvalg (type meny), så har jeg sett at de har litt flere typer enn bare pampers og libero (huggies f.eks), mulig kan være noe der.

ORIGINAL: Nesing

Jeg har bare sett nattbleier til myyye større barn (som f.eks. er sengevætere). Tror ikke det finnes til våre små. "Gust" bruker Baby Dry (Pampers) om natten, de eneste som holder tett. Men våte? Oh, jess...... [&:] De veier litt de bleiene om morgenen! 

Er det så ille at huden er fuktig der bleien har vært? Det er det hos lillegutt.
Det er jo i så fall ikke helt bra. Tenker på urinveisinfeksjon, sår hud o.l.

Jeg tar også av bleien før noe annet. Mat får vente. [8D][:D]
Lillegutt har hatt UVI en gang, men det er lenge siden nå.
Får vel bare fortsette som ellers eller prøve neste bleiestørrelse. Synes det er helt forferdelig å skulle ødelegge nattesøvnen hans for å skifte bleie. Vet han kommer til å ligge våken etter sånt.

Tøybleier er forresten helt uasktuelt! [;)]

Kan vel få soppinfeksjon av fuktighet nedentil, kan man ikke? Kanskje det er pga bleia. Uff, hvorfor skal de tisse så mye om natta. Om dagen har han nesten bare tørre bleier. [:@]

He he, ja det er det hvert fall ingen tvil om. Guttungen min drikker dessverre litt for lite i løpet av en dag, men kanskje jeg bør gjøre om så han ikke får 180 ml melk om kvelden... [8D]

gå opp en bleierstr. om natta,det gjør jeg..ja det er mye tiss,men ikke er han våt i huden,bare litt klam, 12 timer sover han i samma bleie, åsså når vi står opp så er det å skifte bleie..har gjordet detta på alle mine og ikke merket noe til sopp eller uvi...ikke er di vært såre heller.

ORIGINAL: mami3

gå opp en bleierstr. om natta,det gjør jeg..ja det er mye tiss,men ikke er han våt i huden,bare litt klam, 12 timer sover han i samma bleie, åsså når vi står opp så er det å skifte bleie..har gjordet detta på alle mine og ikke merket noe til sopp eller uvi...ikke er di vært såre heller.

Jeg forsøkte å gå opp i str 5 i både Libero og Pampers, men de er altfor vide i lårene her. Det lakk mildt sagt en del..... Men får bare forsøke igjen! Tror gullet fikk sopp av andre grunner enn fuktig bleie, men er ikke sikker. Det var nemlig bare et bestemt sted han hadde det. Legene og hs mente definitivt at det ikke var sopp, men de kremene vi forsøkte hjalp ikke (bortsett fra Canesten, det hjalp etter to dager, så det var jo sopp). Han ble raskt kvitt det, heldigvis, og ikke sett spor etter noe som helst etter det. Han har aldri hatt utslett av bleiene, og det er jeg glad for! [:)]
ok..bruker str. 6 her jeg,syns di sitter greit rundt lårene her, han er jo ikke tynn eller kraftig av seg,men men,ikke alltid like lett med dissa bleiene[:)]godt du blei kvitt denna soppen da,må jo ha vært det da siden canestenen tok det ja..leger og hs,kan ta feil di og jah[:)]

Nå har jeg gått til innkjøp av neste størrelse på libero-bleien og skal teste den i natt. [:)]

ORIGINAL: Linnselusa

Nå har jeg gått til innkjøp av neste størrelse på libero-bleien og skal teste den i natt. [:)]

Blir spennende om det fungerer bedre, Linnselusa! Håper det gjør det! [:)]

Ja, nå er den på så jeg er fryktelig spent. [:D]

Er det 5´er du forsøker nå da? Synes den er så vid i lårene, jeg (og nei, mitt gull har ikke sånn "pipestilkelår" altså [;)]). Samme med Pampers. Men har kjøpt for en stund siden, så jeg har flere pakker stående her hjemme. Du får oppdatere oss i morgen da! [:)] 

Ja, det er 5'ern. Tenkte ikke noe over om den var vid i lårene, men det finner jeg vel fort ut i morgen tidlig... [:D][8D]

Ja Nesing... da er det prøvd. For å være helt ærlig merket jeg INGEN forskjell. He he, det lakk ikke, bleia var full og han var fortsatt klam. [:D]

Nei, da får han forbli klam. Tøybleier er helt uaktuelt!!!

Back
Topp