Nattavvenning

Elentári

Glad i forumet
Marsboere 2020
Når kan man prøve seg på å avvenne om natta?
Er straks 5 måneder og får mme. Har sovet fra 19:30 - 08 noen ganger nå, men plutselig har han begynnt å våkne mellom 01 og 02 og rundt kl6.
Kan være han hadde sovnet igjen hvis han hadde fått ligge en stund, for han bare ligger å kikker og snakker litt, men jeg har bare gitt flaske siden da sovner han ganske kjappt etterpå..

Må jeg vente litt til, eller kan vi prøve nå?

Syns kanskje 5 mnd var litt tidlig, men om han ikek trenger mat så er det jo ikke noe vits i å gi han mat.

vi byttet ut mme/mm med vann når vi hadde avvenning. det var noen dager/uker før det var greit. mini var nok nærmere 12 mnd, men har alltid vært liten, og spist lite ofte.

Syns kanskje 5 mnd var litt tidlig, men om han ikek trenger mat så er det jo ikke noe vits i å gi han mat.

vi byttet ut mme/mm med vann når vi hadde avvenning. det var noen dager/uker før det var greit. mini var nok nærmere 12 mnd, men har alltid vært liten, og spist lite ofte.
Takk for svar :)
Tenkte ikke å prøve helt enda. Føler jeg har lest en plass at de trenger mat på natta fram til 6 mnd, så må mam vel se ann etter det. Men greit å være litt forberedt og høre hva andre har gjort.

Jeg lar mi styre dette med mat på natt selv:) men hs sa at mme på natt etter 6 mnd ikke var nødvendig.

Ja. Jeg har en på 6 mnd som våkner opp å vil ha pupp iløpet av natta. Vi har vært nede i 3 måltid pr natt, men nå skal han ha pupp hver time virker det som. Tror ikke det er tenner på gang. Eller at han er syk etc...

Han får frukt, grøt og middagsglass iløpet av dagen, men det er ikke sikkert jeg gir han nok så han blir mett? Han sliter med forstoppelse så jeg prøver å finne en "rutine" på det sånn at han kan unngå det. Malt, sviskemos og frukt. I gode mengder, men han har avføring 1-2 ganger i uka og det starter ganske fast og slutter løst. Håper jo han vil ha sånn passe grei avføring hver dag etterhvert da....

Men denne nattammingen. Det er jo mye kos, nærhet og trygghet for de? Og selv om de næringsmessig ikke trenger det, så har de jo våknet opp hver natt fea fødselen av for å få denne kosen så det er jo ikke rart det er vanskelig å avvenne. Jeg kan vel si at jeg gruer meg litt til det og håper det vil reduseres naturlig og at han bare slutter av seg selv med det.? Mulig en ønsketenkning?

Siden han får mme kan du nattavvenne hvis han har 5 måltider i løpet av dagen (fra 5/6). Ellers ville jeg vel egentlig bare gitt den flasken uten problemer så lenge han ikke sprenger vektkurven.

Back
Topp