Vi hadde samme problemet. Nattavvenning ble tatt i påsken, men snuppa våkner fortsatt noe på natta. Nattevåk og amming var på sitt mest kritiske rett før påske, da våknet hun "hele tida", og jeg følte hun sugde meg helt tom og litt til. Det var mannen min som sa at det ikke virket som det spilte noen rolle om hun fikk eller ikke, siden hun våknet hele tiden. Det tok 3 netter med veldige protester og mye trøst. Det som overrasket meg positivt var at snuppa etter vært koste seg med at jeg strøk henne over håret og kroppen mens hun lå i senga. Det startet med byssing og bæring, og endte med en ny form for kos og trøst. Nå lar hun seg roe fortere, og ikke minst; uten den puppen som trøst... Jeg er veldig fornøyd med at jeg sluttet med nattamming, selv om hun fortsatt våkner noe om natta. Jeg gir vann på tutekopp om natta. Etter nattavvenning tar hun plutselig flaske med mme på dagtid, så her er vi nok snart ferdig med amminga... ( og det skal bli godt, for hun gnager med tennene på brystet...)
Et tips; jeg hadde forsøkt vann om natta en periode, men orket ikke protestene, så etter et par timer ga jeg stort sett pupp. Da jeg virkelig bestemte meg for å avvenne var jeg konsekvent. Først da fungerte det. Det sier seg jo egentlig selv, man må være den sterkeste, selv om barnet er usedvanelig utholdende...
Lykke til!