Nattavvenning

S.M.I 86

Forelsket i forumet
Har gjort det store. Pga at guttungen hadde kraftig kolikk gikk eg å bysset og lot han sovne til pupp. No er han snart 11mnd og sovner fortsatt til pupp. Noen som kan hjelpe meg med å kutte det ut. Han våkner flere ganger i løpet av en natt for å bare få litt pupp. Blitt som en smokk.
Skrikekur er eg ingen fan av. Prøvd uten hell:(
finnes det andre ideer?

Jeg har det samme problemet og trenger råd selv.

Dytter jeg

Når vi avvente fra nattmat så gjorde vi det uten skrikekur.
Det var mannen som tok jobben, så vi slapp melkeluktfristelser. Hver gang tassen våkna og ville ha mat, så var det mannen min som gikk inn og roa han ned. Han ga han kanskje litt vann, trøsta han litt og la han. Dette gjentok han til han sovna igjen. Det tok noen dager - kanskje maks en uke så var jobben gjort. Hvis han våkner før halv fem nå så får han kun smokken sin. Fra halv fem og utover så ammer jeg hvis han våkner.

Litt klønete forklart (kanskje siden klokka er 05:28).

Blir som skrikekur om eg ikke går inn til han. Han kan holde på i timesvis.
Og det klarer eg ikke. Prøvde skrikekur som eg egentlig ikke ville mendet funka ikke. Eg ble helt utafor og begynner selv å grine. Vet han ikke har det vondt og får nok mat men det er så forferdelig å se det dyrebare blir rød og blå og holder pusten i sinne. Klarer d ikke. Kanskje eg er svak. Håpet er at han vil slutte selv.

vi slet noe sykt med det samme som deg, han kunne våkne allt fra fem til 10 ganger(kanskje mer enn det og) og ville ha pupp...
men jeg begynnte rett og slett og gi han mme på senga før han la seg, det har nesten gått som en drøm.
var ikke helt enkelt for meg og gå over fra amming til mme, men var helt utslitt, satt bare og grein på kvelds tid.
det jeg gjorde var at jeg la inn kjempe rutiner på kveldtid( badet han hverdag i begynnelsen for og få litt kveldsro i han), tar han inn på sengen gir han melk , får han til og rape(ja ennda, sliter sånn med luft problemer) og legger han... vi satt på siden av sengen hans på en stol til han sovnet (tok tid)  så etter hvert flyttet vi stolen nermere døren og til slutt ut av rommet... nå går leggningen som en drøm det tar max 5 minutter:D

vet ikke helt om dette var svaret på det du spurde om men jeg prøvde vertfall:)

ha tolmodighet, vet det er lett og si.

lykke til med leggingen :)

ORIGINAL: S.M.I 86

Blir som skrikekur om eg ikke går inn til han. Han kan holde på i timesvis.
Og det klarer eg ikke. Prøvde skrikekur som eg egentlig ikke ville mendet funka ikke. Eg ble helt utafor og begynner selv å grine. Vet han ikke har det vondt og får nok mat men det er så forferdelig å se det dyrebare blir rød og blå og holder pusten i sinne. Klarer d ikke. Kanskje eg er svak. Håpet er at han vil slutte selv.

Så han gråter selvom pappan gir han kos og vann fra flaske?
Hva om du gir kos og vann fra flaske da? Er han fortsatt like lei seg? Eventuelt mme som også ble nevnt her?

Vi HADDE det problemet... Den dagen jeg sluttet å amme (måtte gå på antibiotika, og da tenkte jeg det var en mulighet for å avslutte) og begynte å gi ham mme, ja, den dagen (eller natten [:D]) begynte han å sove natten gjennom, uten å sprørre en eneste gang etter pupp. To måneder siden [;)]

(Men jeg vet ikke om det hjelper hos dere, jeg vil ikke råde deg å slutte å amme, jeg bare forteller hva som funket hos oss...)

Tusen takk for svar.
Men denne gutten tar heller ikke flaske. Han drikker vann fra glass. Prøver å gi han om natten men da går glasset vegg i mellom. Og får en sintere og surere gutt.
Faren e ikke så flink å hjelpe til så der må nok fikse dette alene:(

Vi hadde samme problemet. Nattavvenning ble tatt i påsken, men snuppa våkner fortsatt noe på natta. Nattevåk og amming var på sitt mest kritiske rett før påske, da våknet hun "hele tida", og jeg følte hun sugde meg helt tom og litt til. Det var mannen min som sa at det ikke virket som det spilte noen rolle om hun fikk eller ikke, siden hun våknet hele tiden. Det tok 3 netter med veldige protester og mye trøst. Det som overrasket meg positivt var at snuppa etter vært koste seg med at jeg strøk henne over håret og kroppen mens hun lå i senga. Det startet med byssing og bæring, og endte med en ny form for kos og trøst. Nå lar hun seg roe fortere, og ikke minst; uten den puppen som trøst... Jeg er veldig fornøyd med at jeg sluttet med nattamming, selv om hun fortsatt våkner noe om natta. Jeg gir vann på tutekopp om natta. Etter nattavvenning tar hun plutselig flaske med mme på dagtid, så her er vi nok snart ferdig med amminga... ( og det skal bli godt, for hun gnager med tennene på brystet...)

Et tips; jeg hadde forsøkt vann om natta en periode, men orket ikke protestene, så etter et par timer ga jeg stort sett pupp. Da jeg virkelig bestemte meg for å avvenne var jeg konsekvent. Først da fungerte det. Det sier seg jo egentlig selv, man må være den sterkeste, selv om barnet er usedvanelig utholdende...
Lykke til!

Jeg vil ikke si jeg brukte skirkekur, selv om jeg lot henne "rope" litt lenger enn vanlig. Men satt mye inne sammen med henne, og ga henne kun vann el smokk om natten. Tok 3-4 netter så sov hun rundt. Ble litt skriking på natten da, når hun ikke fikk pupp, men da var jeg sammen med henne og bysset litt.

Back
Topp