Nattavenning

Mamma13

Glad i forumet
Noen som har eller skal slutte med nattmat til mini på natt? Og hvordan gjør dere det?:)
 
Han sluttet med det selv når vi begynte med velling på kvelden :)
 
Vi skal ta det når der nærmer seg jobbing for meg, mnd januar/februar. Men kan jo fortelle hvordan vi gjorde det med forrige mann ;)
Han var da nesten 9 mnd. Pappaen sov alene med han på vårt rom, hadde vannflaska klar om han var tørst. Jeg sov to netter på sofaen. Funka sånn passe greit, gutten vår var nok ikke helt klar ennå da. Jeg sprakk flere ganger for det ble fryktelig mye skriking på natta i et par mnd. Vi måtte øke matinntaket en del på dagtid før han slutta med mat om natta. Denne gangen blir jeg å gjøre det på samme måte, men hun skal være oppe i fullverdige måltider først. Da har hun ikke behov for pupp om natta :)
 
Noen som gir flaske som fortsatt får mat på natta?? Veldig vanskelig syns jeg! Hun må ha 2 flasker hver natt fortsatt og 4 måltider på dagtid..
 
Her har vi aldri hatt den problemstillingen, da hun sover 12 timer uavbrutt hver eneste natt.:)
 
De tre andre har slutta selv når de var 6-9 mnd.
Minsten skal også få lov til å avslutte selv når han er klar for det.
 
Takk for svar! Jeg sluttet med nattammingen på sønnen min da han var 8 mnd sist, han spiste 4-7 ganger i løpet av natten:-/ i tilegg var jeg gravid. Det gikk kjempe fint! Mannen min tok seg av han på natt i 2 netter også tok jeg over igjen. Det gikk overraskende bra. Han spiste tre gode måltider på dag og et mellommåltid med frukt/ pure. Lille frøet mitt nå er av samme type, spiser tre gode måltider pluss mellommåltid med frukt. Ho spiser nesten hele natten og det er kjempe slitsomt!! Ingen av mine barn tar flaske, pupp er drikken på dagen. Tenkte og starte til helga, gir henne pupp 2230/2300 tiden slik at natten ikke blir så lang i starten, ho legger seg 19. Tvi, tvi;-)
 
  • Liker
Reactions: lou
Mine to andre har avvent seg selv rundt 7 mnd. Da har de sovet uten pupp om natta( vel sovet.. Men iallfall uten pupp) nå er tulla 7 mnd og det eneste som har bedret seg er at pappaen kan roe henne på kvelden fra 7 til ca 23-midnatt. Så er det pupp og er det minst to ganger til før morgen mellom 5 og 6.. Begynner å bli trøtt så vi må gjøre noe i jula!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har det også gått litt av seg selv, men hender vi sprekker i type 4-6 tiden med en amming, men han sover videre etter det til ca 7-8. Legger seg rundt kl 19. Vår gutt sover på eget rom, kanskje det har litt å si. Men da han flyttet på eget rom så økte nattammingen, men var vel kanskje fordi han måtte kjenne at jeg var i nærheten. Varte bare noen dager heldigvis.

Kjenner flere som har hatt god erfaring med at pappan tar over, tilbyr vann osv.
 
Jeg har utsatt avvenningen litt til. Jeg fikk min mor til og gi henne flaske natt til lørdag slik at jeg fikk en indikasjon på hvor mye ho spiste i løpet av natten. Ho spiste veldig mye! Så jeg ser at hun trenger den maten hun får på natten enda, men mye kan jo skje på en god måned;-)
 
Jeg har håpet at nattamming skulle gå over av seg selv, men det ser ut til å være et stykke unna... Ammer hele natta, ofte annenhver time og ofte hyppigere på morgenkvisten. Mini legger seg ca 19 og står opp mellom 5:30-7. Vet ikke helt hva vi skal gjøre, men han blir helt hysterisk hvis han ikke får puppen når han vil. Tror ikke jeg klarer å bare slutte og at han må hyle seg gjennom flere netter....
 
Jeg har håpet at nattamming skulle gå over av seg selv, men det ser ut til å være et stykke unna... Ammer hele natta, ofte annenhver time og ofte hyppigere på morgenkvisten. Mini legger seg ca 19 og står opp mellom 5:30-7. Vet ikke helt hva vi skal gjøre, men han blir helt hysterisk hvis han ikke får puppen når han vil. Tror ikke jeg klarer å bare slutte og at han må hyle seg gjennom flere netter....

Dette er akkurat slik vi har det- er så utrolig lei!!I tillegg skal hun i vår seng...er i en skikkelig dårlig spiral.
Vi må avvenne henne med mat og senga vår, må bare få litt overskudd først
 
Jeg har håpet at nattamming skulle gå over av seg selv, men det ser ut til å være et stykke unna... Ammer hele natta, ofte annenhver time og ofte hyppigere på morgenkvisten. Mini legger seg ca 19 og står opp mellom 5:30-7. Vet ikke helt hva vi skal gjøre, men han blir helt hysterisk hvis han ikke får puppen når han vil. Tror ikke jeg klarer å bare slutte og at han må hyle seg gjennom flere netter....
Sånn var han på 2,5 år når han var 8 mnd, da måtte vi prøve å kutte ut pupp om natta for han slutta nesten å spise på dagen. Var knallhardt, men fikk redusert det til bare 1 gang om natta når han fikk eget rom. Tror kanskje vi skal ta minste på rom med han fra jul av, må bare høre med legen først på tirsdag. Hun er nemlig så tett i nesa hele tiden og hoster så fælt. Holdt på med tett nese siden i sommer og hosta stygt nå i noen uker. Vi har katt så er litt redd hun er allergisk mot den.
 
Dette er akkurat slik vi har det- er så utrolig lei!!I tillegg skal hun i vår seng...er i en skikkelig dårlig spiral.
Vi må avvenne henne med mat og senga vår, må bare få litt overskudd først


Ja, skrev ikke det, men det er det samme her, minien ligger det meste av natta i vår seng. Han har bare blitt mer klengete i det siste. Trodde kanskje det skulle gå andre veien.

Redd at det skal bli for stor overgang hvis vi skal både få han til å ligge i egen seng og slutte med pupp om natta samtidig... Men kanskje lurt å ta det samtidig?
 
Ja, skrev ikke det, men det er det samme her, minien ligger det meste av natta i vår seng. Han har bare blitt mer klengete i det siste. Trodde kanskje det skulle gå andre veien.

Redd at det skal bli for stor overgang hvis vi skal både få han til å ligge i egen seng og slutte med pupp om natta samtidig... Men kanskje lurt å ta det samtidig?

Vi starta med avvenning av senga vår i går...fant ut at vi gjør det først.Bestemte at hun ikke skulle få mat før kl 02, og så igjen 05.Gråt veldig i nesten en time- satt v sengen hennes hele tiden.Sov så tre timer fikk mat,ble lagt ned igjen i egen seng , gråt i kanskje 5min og sov tre timer til før mat:) men fikk feber i dag, og nå sover hun i min seng- vil ikke la henne gråte m 39,5 i feber.tilbake i egen seng så fort hun er frisk . Tenkte å venne henne til sin seng i en ukes tid, så kutte ett måltid om ei uke og så ett til.
 
De dagene hvor han spiser godt får han ingenting på natta. Men har han dårlig matdag så får han litt melk. Men kun hvis han ikke roer seg med smokk og kos. Prøver alltid det først.
 
Hei:) her har nattammingen tatt seg opp betraktelig :-/ ho har hatt en stund nå hbor ho henger på puppen hele natten ! Ho drikker mye mindre på dag nå enn før, er ikke så interessert i puppen på dagen lenger . Jeg tenkte og sette i gang med avvenning i løpet av januar på natt. Kanskje hun da også vil drikke mer på dagen! Spiser ganske greit på dagen også:)
 
Hei:) her har nattammingen tatt seg opp betraktelig :-/ ho har hatt en stund nå hbor ho henger på puppen hele natten ! Ho drikker mye mindre på dag nå enn før, er ikke så interessert i puppen på dagen lenger . Jeg tenkte og sette i gang med avvenning i løpet av januar på natt. Kanskje hun da også vil drikke mer på dagen! Spiser ganske greit på dagen også:)
Blæh, sånn har det blitt her også :p Gått fra å ha passe våt bleie om morran til å tisse seg gjennomvåt. Tydelig at hun har snudd på spising. Her må vi øke på maten på dagen, men er så vanskelig når hun må holdes helt unna gluten og melk. Finner rett og slett ikke pålegg å ha på brødskiven til henne, og all middag må kokes separat fra vår.
 
Blæh, sånn har det blitt her også :p Gått fra å ha passe våt bleie om morran til å tisse seg gjennomvåt. Tydelig at hun har snudd på spising. Her må vi øke på maten på dagen, men er så vanskelig når hun må holdes helt unna gluten og melk. Finner rett og slett ikke pålegg å ha på brødskiven til henne, og all middag må kokes separat fra vår.
Hvordan går det med dere og spising?;-) er hun allergisk mot gluten? Skjønner at det er en utfordring ja;-/
 
Back
Topp