Nattasanger...

*Linemor*

Glad i forumet
Synger dere nattasanger til bebisen deres?

Hvilke nattasanger synger dere?

Hær går det i:
- so ro lillemann
- kjære gud jeg har det godt
- den fyrste song
- tir na noir ( ikke en typisk nattasang, men jeg synes den er så fin)

Synger ikke nattasanger for Heid til vanlig, går bare inn og legger ho og dytter inn smokken. Som regel sovner ho da ganske fort.
De gangene jeg synger nattasanger blir det enten
-so ro lillemann (so ro lille Heid)
eller
-vesle gut skal sove no (vesle Heid skal sove nå)

Gjør det ja... synger masse hele dagen vi, hun eeelsker at jeg synger.. Spes tut tut sier pappas bil og ro ro ro din båt[:D]

Nattasangene vi synger er
so ro lille barn
byssan lull
Hvem kan segla forutan vind
Sov lille prinsen(sov lille sara synger jeg da)
Kjære gud jeg har det godt.

Pappa synger Jon Blund når han legger henne[:D]

Jeg kan/husker nesten ingen sånne sanger, så jeg dikter opp mine egene jeg[:D] Stakkars snuppa mi som bare kommer til å kunne rare mammalagede sanger. Kanskje jeg skulle kjøpe en bok eller cd med ordentlige sanger[:D]

ORIGINAL: Rakel1976

Synger ikke nattasanger for Heid til vanlig, går bare inn og legger ho og dytter inn smokken. Som regel sovner ho da ganske fort.
De gangene jeg synger nattasanger blir det enten
-so ro lillemann (so ro lille Heid)
eller
-vesle gut skal sove no (vesle Heid skal sove nå)

Samme her, hihi... Men jeg har en sånn sovebamse som spiller en god natta sang.. Så den setter jeg på hver kveld når det er natta[:)]

ORIGINAL: miapia1

Jeg kan/husker nesten ingen sånne sanger, så jeg dikter opp mine egene jeg[:D] Stakkars snuppa mi som bare kommer til å kunne rare mammalagede sanger. Kanskje jeg skulle kjøpe en bok eller cd med ordentlige sanger[:D]

Haha, samme her[:D]

synger trollmor hver natt, jeg!! og det der "ho-ajj-ajj-ajj-ajj-boff"-delen synges to ganger.. så sier jeg "natta, mamma er glad i deg"[:)]

men synger mange sanger på dagen, da!

tuppa vår liker at jeg synger "Fader Jakob" da smiler hun fra øre til øre[:)] 

Jeg synger mye til henne på dagtid, og synger også en del godnattsanger, både når hun skal sove om natt, men også når hun skal sove på dagen.
Går mest i:
#Trollmors vuggesang
#Stompelompe
#So ro lille mann (synger so ro lille venn)
#Sov lille prinsen (synger enten sov lille vennen eller sov lille Marie (mye lettere med to-stavelsesnavn...Ma-ri-e blir så vanskelig å klemme inn))
#Jeg vil bygge meg en gård (er vel ikke en godnattsang, men pappan sang denne mye til henne mens hun var i magen, så det er en sang som synges mye, uansett tid på døgnet)

På dagtid prøver jeg å komme på alt mulig som jeg har sunget mye selv. En av favorittene er hompetitten, can can (nynner bare melodien, mens vi trimmer beina som om hun danser cancan[;)]) og mye annet. Her om dagen sang jeg alt jeg kom på av RBK-sanger. Må jo prøve å innprente litt trønderkultur også, siden vi bor her i sør[;)]

-So ro lillemann
-Kjære gud jeg har det godt

Også elsker han "lille petter edderkopp", men den synges bare på dagtid siden vi herjer en del mens vi synger [:D][;)]

Det er sjelden jeg synger nattasang for henne på kvelden, hun er så rolig når jeg legger henne at jeg ikke vil forstyrre... De få gangene vi synger nattasang går det i disse:

* so ro lillemann
* trollmor
* sulla meg litt
* byssan lull

Ellers synger jeg ofte "brelettsangen" når jeg skal roe henne. Var noe jeg begynte med med storebror, aner ikke hvorfor [8D]

Back
Topp