Nattasanger

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Hvilke nattasanger synger du?

Jeg synger "Trollmors voggesang" og en norsk versjon av "My favorite things" (Sound of music)

Last edited:
Vi synger "Vi har ei tulle", "Blåmann" og "Hvem kan seile". Synger alt mulig for henne da jeg synger stort sett hele tiden når vi er alene :D

Synger samme jeg hadde når vi var små "kjære Gud jeg har det godt"
Ikke noe religiøs årsak til det, men falt egentlig bare naturlig. Far i hus synger forskjellige.

Nå begynte jeg å nynne på "my favorite things". :p Har ikke noen fast nattasang til babyen, men hvis hun er våken er hun med nå jeg synger trollmorsangen til storesøster. En litt vridd utgave; storesøster insisterer på 3 søte troll, ikke 11 små. :p På dagtid liker babyen best sanger med bevegelser, ikke rolige vuggesanger.

Her blir det noen refreng av litt forskjellig og mye lalala... da e aldri klarer å huske teksten på sangene :P

Lille måltrost og trollmors vuggesang, og mangen fler. Hun ligger helt musestille inntil meg når jeg synger for henne.. Helt magiskt :Heartbigred

Vi synger mye forskjellig på dagen, men på kveldstid er det som regel Hvem er denne karen, Lykkeliten, Amalies jul-sangen, pappa's gonna buy you a mockingbird-sangen, trollmor og et par vers av byssan lull (med litt improvisert tekst i et par av linjene). Veldig koselig å synge, han roer seg fort da :) Den første sang vi til ham gjennom nesten hele svangerskapet også, og den funker nesten alltid!

Back
Topp