Nattamming

Margrethe

Gift med forumet
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Mini er seks uker, men pga strengt matingsregime med veiing før og etter hver amming, har nattamming vært et prosjekt som har krevd at vi står opp, går ned og rigger oss til i sofaen. Nå som dette ikke lenger kreves, tenkte jeg å prøve å amme i sengen i natt

Men. Hvordan gjør det? Er kjent med liggende amming, men hva da med utdrivingen fra det andre brystet?

Hva gjør dere? Tips og triks mottas med takk!
 
Mini er seks uker, men pga strengt matingsregime med veiing før og etter hver amming, har nattamming vært et prosjekt som har krevd at vi står opp, går ned og rigger oss til i sofaen. Nå som dette ikke lenger kreves, tenkte jeg å prøve å amme i sengen i natt

Men. Hvordan gjør det? Er kjent med liggende amming, men hva da med utdrivingen fra det andre brystet?

Hva gjør dere? Tips og triks mottas med takk!
Jeg sover med ammebh og ammeinnlegg ettersom det kan lekke fra det ene brystet mens jeg ammer på det andre☺️ Så utdrivningen går bare i ammeinnlegget. Har en boks med nye ammeinnlegg på hodegavelen, så bytter ut om det blir mye melk i dem.
 
Samme her, sover med natt-amme BH. Og har ett innlegg i. Men må si at lekkasje ikke er det største problemet her ennå. Heller treg utdriving (så bruker Syntocinon nå og da)
 
Jeg sover med amme singlet, har i engangs ammeinnlegg, samt ull innlegg utenpå dem. Så passer jeg på ved utdrivning at ingen ammeinnlegg er på avveie :smiley-ashamed004 Bytter ut ammeinnlegg ved behov, men det er sjeldent. Vi sover også på en håndduk i tilfelle uhell eller gulping :)
 
Mini er seks uker, men pga strengt matingsregime med veiing før og etter hver amming, har nattamming vært et prosjekt som har krevd at vi står opp, går ned og rigger oss til i sofaen. Nå som dette ikke lenger kreves, tenkte jeg å prøve å amme i sengen i natt

Men. Hvordan gjør det? Er kjent med liggende amming, men hva da med utdrivingen fra det andre brystet?

Hva gjør dere? Tips og triks mottas med takk!
Jeg sover bare i trusa. Jeg lekker ikke særlig mye, men når utskrivingen kommer lekker jeg litt. Jeg trykke inn brystvorten og holder den der til det gir seg. Da kommer det ingenting ut.
 
Jeg har voldsom utdrivning og må klemme på det motsatte brystet (trykke inn/ned brystvorten) til utdrivningen gir seg for å unngå innsjø i senga. Da kommer ingenting ut. :happy:
 
Ligger dere alle i sengen når dere ammer om natten?
Baby og jeg forsøker det nå, men opplever innimellom å sovne under amming..

Har dere fast overmadrass/madrass og føler baby ligger stabilt og fint?

Løfter dere baby tilbake i egen seng etter ammestund eller samsover dere?
 
Ligger dere alle i sengen når dere ammer om natten?
Baby og jeg forsøker det nå, men opplever innimellom å sovne under amming..

Har dere fast overmadrass/madrass og føler baby ligger stabilt og fint?

Løfter dere baby tilbake i egen seng etter ammestund eller samsover dere?
Her ligger vi i sengen og ammer. Kjøpte ny og fast overmadrass før fødselen så vi kunne gjøre det trygt :)
Jeg sovner inni mellom, men siden vi jobber mye med sugetaket på ene puppen prøver jeg å holde meg våken så hun ikke skal dra seg ut på tippen når hun kosespiser.
Planen er å løfte over i bedside crib etterhvert :) Pr nå våkner hun bare og vil ha pupp igjen.
 
Her ligger vi i sengen og ammer. Kjøpte ny og fast overmadrass før fødselen så vi kunne gjøre det trygt :)
Jeg sovner inni mellom, men siden vi jobber mye med sugetaket på ene puppen prøver jeg å holde meg våken så hun ikke skal dra seg ut på tippen når hun kosespiser.
Planen er å løfte over i bedside crib etterhvert :) Pr nå våkner hun bare og vil ha pupp igjen.
Ser etter fast overmadrass selv, kan jeg spørre hvor du kjøpte din?:)
Vi jobber også med taket på ene brystet, samt at baby skal holde seg våken og ikke sovne under ammingen om natten.. en tendens til det, så hender vi må stå opp og amme i stua, samt en tur innom badet med fullt lys på først..
 
Ser etter fast overmadrass selv, kan jeg spørre hvor du kjøpte din?:)
Vi jobber også med taket på ene brystet, samt at baby skal holde seg våken og ikke sovne under ammingen om natten.. en tendens til det, så hender vi må stå opp og amme i stua, samt en tur innom badet med fullt lys på først..
Jeg kjøpte på Bohus når de hadde salg der i høst :)
Kan jeg spørre om hva som er grunnen til at hun må holde seg våken på nattammingen?
Bleie skift på bad er gull verdt om man trenger å vekke dem litt på natten :)
 
Jeg kjøpte på Bohus når de hadde salg der i høst :)
Kan jeg spørre om hva som er grunnen til at hun må holde seg våken på nattammingen?
Bleie skift på bad er gull verdt om man trenger å vekke dem litt på natten :)
Skal sjekke ut bohus til uka. :) Har du den fasteste madrassen de har?
Vi har et hyppig matregime grunnet lav vektoppgang, så må amme minimum hver 3 time hele døgnet. Går ofte med litt tid til vekking om natta, ellers sovner baby bare ved puppen uten å ha spist noe særlig..
 
Skal sjekke ut bohus til uka. :) Har du den fasteste madrassen de har?
Vi har et hyppig matregime grunnet lav vektoppgang, så må amme minimum hver 3 time hele døgnet. Går ofte med litt tid til vekking om natta, ellers sovner baby bare ved puppen uten å ha spist noe særlig..
Ja, syns ikke nødvendigvis de var sååå faste, men så har vi heldigvis gode madrasser under igjen som er semi fast som hjelper :)
Ah, samme regime hadde jeg med første. Det var så godt når vi kom over kneika og slapp å vekke. Håper vektoppgangen tar litt fart for dere:)
 
Første natt uten regimet vi har vært underlagt de siste syv ukene (dog fremdeles hver 3./4. time). Satte meg opp i sengen med hotellpute bak meg. Innser at jeg ikke har støtte til armene. Sender mannen ned for å hente ammeputen. Finner likevel ikke ut av det, men blir sittende og holde mini i en time før jeg ender på sofaen. Tror ikke jeg kommer til å amme i sengen.
 
Ligger dere alle i sengen når dere ammer om natten?
Baby og jeg forsøker det nå, men opplever innimellom å sovne under amming..

Har dere fast overmadrass/madrass og føler baby ligger stabilt og fint?

Løfter dere baby tilbake i egen seng etter ammestund eller samsover dere?
Vi samsover og ammer liggende. Først nå som jeg er mer eller mindre smertefri har jeg begynt å sovne, men instinktene er på min side og jeg sover så lett ved siden av baby at jeg ikke rører en muskel. Hver gang jeg våkner kjenner jeg på begynnende trykksår på hoften :hilarious: Hvis jeg er våken eller våkner så flytter jeg meg litt unna. Men det hjelper ikke så mye, jeg kan legge oss i motsatte ender av senga og allikevel finner hun veien inn i armhulen min :hilarious: Før vi kjøpte ny overmadrass nå nylig så kastet vi ut mannen, da han lagde søkk som vi rullet ned i. Har en bedside crib som jeg håper å få løftet henne over i etter hvert, men foreløpig er hun lite interessert i å ligge noe annet sted enn ved min side
 
Back
Topp