Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det ble en naturlig avslutning da han var litt over 10 mnd, da begynte han å sove om natta
Jeg husker jeg satt og pumpa meg litt noen netter, bare for å få bort den verste sprengen.
Gikk veldig greit for seg. Hadde lest så mye om nattamming og problemer med avslutning, og så slapp jeg unna alt det der
Vi nattammet til han var ca 20 måneder, ble en ganske så naturlig avslutning. Merket at han kom inn i en veldig stabil søvnfase igjen, og jeg begynte å ikke sove så godt etter nattamming lengre (frem til da fungerte nattamming som sovemedisin for oss begge, så jeg foretrakk å amme på natt hvis han først våknet ) Han våknet ikke hver natt fra han var ca året gammel da, da gikk det mer i perioder, men det fungerte fint å amme de nettene han våknet. Jeg fortalte at puppen nå måtte sove på natta og det var helt greit, han fikk tilbud om å heller få sove i armkroken inntil mamma eller pappa, og mer enn det ble det ikke ut av det
Med eldste så sluttet jeg da hun var 8 måneder. Da fikk hun eget rom, fordi vi voksne sover så urolig at vi vekket henne hver natt. Da vi sluttet å vekke henne ble det slutt.
Jeg husker ikke helt med yngste. Måtte jobbe for å få til ammeslutt husker jeg. Hun var vel godt over året. Hun var vel ikke klar for det ifølge henne selv, men etter et par netter sluttet hun å våkne av at jeg kom og la meg i senga.
Så deilig, håper vi får en naturlig avslutning også
Ser den, litt samme her, hun vokner nå stort sett bare 1 gang etter vi begge har lagt oss, men da sovner vi begge gjerne fortere og bedre til om jeg bare stapper bort puppen i hennes retning så forsyner hun seg selv (vi samsover så veldig enkelt)
Høres jo ut som dere fikk en veldig grei løsning på det da
vi holder på å pusse opp rommet til jenta nå og det blir nok ferdig i løpet av sommeren, men kjenner at vi sover egentlig veldig godt sammen så føler litt for å tviholde på samsovingen selv om det kanskje gjør nattammingen litt mer utfording å avslutte etterhvert
———————————
Tror ikke jenta mi er klar for det enda så jeg stresser ikke med det, hun er bare 8,5 mnd, men jeg er jo slik da at jeg liker å gjøre litt undersøkelser, høre andre erfaringer å forberede meg litt mentalt i forkant om jeg kan
Ser jo også for meg at det kanskje kan komme en situasjon hvor jeg må tvinge igjennom en avslutning på nattammingen når jeg skal starte på jobb igjen, hører jo om mange som opplever økt hyppighet på nattammingen etter de starter på jobb igjen. Slik det er nå med bare 1delvis oppvåkning for amming kan jeg fortsette selv om jeg skal jobbe
Her var jeg glad jeg hadde nattammingen å ty til ved jobb/barnehagestart faktisk, nettopp fordi det var så god sovemedisin. Det BLE mye oppvåkninger i den fasen og hadde ikke overlevd uten å kunne slumre med puppen ute. Så her ventet jeg med vilje til det roet seg igjen, mye heller ligge i senga og halvsove enn at jeg eller mannen må opp og trøste hylende barn, da hadde ingen sovet tross alt
Her var jeg glad jeg hadde nattammingen å ty til ved jobb/barnehagestart faktisk, nettopp fordi det var så god sovemedisin. Det BLE mye oppvåkninger i den fasen og hadde ikke overlevd uten å kunne slumre med puppen ute. Så her ventet jeg med vilje til det roet seg igjen, mye heller ligge i senga og halvsove enn at jeg eller mannen må opp og trøste hylende barn, da hadde ingen sovet tross alt
hvor gammel var barnet når dere sluttet med nattamming?
Ble det en naturlig avslutning eller noe dere måtte jobbe med? Og om dete måtte jobbe med det, hvordan merket dere at baby var klar for å slutte?