Nattamming...

Vekker dere babyen for å amme før dere legger dere om det er en stund siden de har spist? Jeg har liksom ikke hatt hjerte til å vekke en sovende baby, men det er så kjipt å legge seg og nesten sovne før hun våkner og vil ha påfyll.. det skjer stadig vekk nemlig. Jenta vår er fem uker i morra.

Jeg vekker henne ikke for å gi mat, men jeg pleier å skifte bleie og ta på henne en sovepose før vi legger oss og da våkner hun som regel og vil ha mat.

Her varierer det, men som regel går det 2-3 timer mellom hver amming om natten. Spiser oftere på dagtid, men det varierer også. Bruker lang tid på å rape, da, så han må ligge oppå meg en 30-60 min etter hvert måltid [emoji85] håper det går seg til hos deg. Vi og passer på å forberede til kvelden med ro og har det mørkt, sånn som deg. Hvor gammel er babyen? De første ukene spiste vår lille oftere enn nå og han kunne holde det gående flere timer i strekk noen ganger.
Nå er han 4 uker :) Merker at han kan ligge å sove i lengre perioder for seg selv (på dagtid) nå enn tidligere. Da blir d også lengre mellom måltidene. Så ting begynner kanskje å løsne litt :)

Krevende og hyppig nattamming her også, og ikke minst all tiden som går til bleieskift..ofte ved hver amming. Sliter veldig med å holde ut med så lite søvn. Ammer mye på kveld så det er ikke mangel på det som gjør at han spiser mye på natt. Han har en lang våkenperiode om morgenen når jeg er som trøttest. Prøver å få tatt meg inn etterpå men ikke så lett å sove på dagtid Og dessuten kjipt å bruke hele døgnet på et soverom, kan bli deppa av mindre.

Krevende og hyppig nattamming her også, og ikke minst all tiden som går til bleieskift..ofte ved hver amming. Sliter veldig med å holde ut med så lite søvn. Ammer mye på kveld så det er ikke mangel på det som gjør at han spiser mye på natt. Han har en lang våkenperiode om morgenen når jeg er som trøttest. Prøver å få tatt meg inn etterpå men ikke så lett å sove på dagtid Og dessuten kjipt å bruke hele døgnet på et soverom, kan bli deppa av mindre.
Heeeelt enig i det at man blir deppa på soverommet , jeg merket dette spesielt første uka, følte at eneste jeg gjorde var amme og sove og befant meg mye på soverommet , da stingene gjorde at jeg ikke kunne sitte så jeg måtte ligge konstant , det var tøft...

Back
Topp