Nattamming...

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Hvordan er nettene deres? Jeg gruuuer meg til å legge meg fordi jeg vet hvor jævlig natta vil bli... han krever mat hver time til hver andre time... På dagtid er det ofte sjeldnere. Jeg sover mininalt, konstant hodepine og hjertebank :(
Han er 4 uker i dag.

Min våkner klokka 1, klokka 4, 7 og 9. Noen ganger forsyvet om han ikke sovner igjen med en gang (har magevondt og skriker en del).
Får du ikke sovet noe på dagen da?

Hvordan er nettene deres? Jeg gruuuer meg til å legge meg fordi jeg vet hvor jævlig natta vil bli... han krever mat hver time til hver andre time... På dagtid er det ofte sjeldnere. Jeg sover mininalt, konstant hodepine og hjertebank :(
Han er 4 uker i dag.
Vet hvordan du har det, hadde det likt med førstemann. Bare vit at det blir bedre snart! Prøvd å la han amme så ofte han vil på kvelden for å fylle seg opp til natta?

Vet hvordan du har det, hadde det likt med førstemann. Bare vit at det blir bedre snart! Prøvd å la han amme så ofte han vil på kvelden for å fylle seg opp til natta?
Han får når han vil hele døgnet. På kveld oftere enn ellers, så skulle tro han fikk sitt men..

Min våkner klokka 1, klokka 4, 7 og 9. Noen ganger forsyvet om han ikke sovner igjen med en gang (har magevondt og skriker en del).
Får du ikke sovet noe på dagen da?
Joda, som regel mulighet for en hvil. Men hjelper ikke på hodepine og hjertebank... Er spent på hvor lenge han skal jolde på sånn..

Min sovner før 22, våkner 03, 06, 09.
Hvordan sover din på dagen da? Her er det å la babyen få sove så mye som mulig på dag, for søvn avler søvn. Også alltid lyst rom på dagen, og mørkt rom på natta. På kvelden dimmer vi ned lyset og snakker rolig, forbereder på natt. Hver kveld er det å tømme begge sider med melk fra ca 20-22. 5 uker nå, og har vært helt likt hver natt her.

Min sovner før 22, våkner 03, 06, 09.
Hvordan sover din på dagen da? Her er det å la babyen få sove så mye som mulig på dag, for søvn avler søvn. Også alltid lyst rom på dagen, og mørkt rom på natta. På kvelden dimmer vi ned lyset og snakker rolig, forbereder på natt. Hver kveld er det å tømme begge sider med melk fra ca 20-22. 5 uker nå, og har vært helt likt hver natt her.
Han sover nesten hele dagen. Alltid mørkt på natt, og lyst på dag. Han spiser ofte på kveld. Kanskje jeg kan prøve å vekke han til mer amming de siste måltidene før kveld, slik at han får i seg enda mer... det kan jeg med fordel gjør på natt også da han sovner fort og jeg er rask med å legge han ned da jeg sitter i svima :P

Han sover nesten hele dagen. Alltid mørkt på natt, og lyst på dag. Han spiser ofte på kveld. Kanskje jeg kan prøve å vekke han til mer amming de siste måltidene før kveld, slik at han får i seg enda mer... det kan jeg med fordel gjør på natt også da han sovner fort og jeg er rask med å legge han ned da jeg sitter i svima :P

Har lest at melka vi produserer på kvelden er litt tykkere melk for at babyen skal sove lengre på natt. Her kan hun spise oftere enn hver tredje time på dagen, og på natt er det ikke like ofte. Om du kanskje får han til å spise oftere på dagen, og få i seg mye på kveld, så vil jeg tro natta blir bedre. Hører jo ut som han våkner oftere fordi han er sulten? Ville hvertfall prøvd det noen dager. Så får vi krysse fingrene for at det snur!
Det skal sies at det kun er kveld min tømmer begge sider, ellers på dagen er det annenhver side.

Han er 4 uker i dag.
Litt krevende, lille finner ikke roen etter mating i 12 tiden og er våken frem til tre-halv fire stort sett hver natt... Hun skal ha mat hver fjerde time for å legge på seg nok, så når hun akkurat har sovnet så må jeg vekke henne for å gi henne mer mat. Blir seine morgener og mye soving på formiddagen og på dagtid for min del. Så langt ifra så ille som dine netter, håper virkelig de kommer seg snart :Heartred

Har lest at melka vi produserer på kvelden er litt tykkere melk for at babyen skal sove lengre på natt. Her kan hun spise oftere enn hver tredje time på dagen, og på natt er det ikke like ofte. Om du kanskje får han til å spise oftere på dagen, og få i seg mye på kveld, så vil jeg tro natta blir bedre. Hører jo ut som han våkner oftere fordi han er sulten? Ville hvertfall prøvd det noen dager. Så får vi krysse fingrene for at det snur!
Det skal sies at det kun er kveld min tømmer begge sider, ellers på dagen er det annenhver side.
Han spiser kun en side på dagtid, også på kveld, men da oftere. Men ska absolutt prøve å ta begge sider på kveld til hvert måltid :)

Litt krevende, lille finner ikke roen etter mating i 12 tiden og er våken frem til tre-halv fire stort sett hver natt... Hun skal ha mat hver fjerde time for å legge på seg nok, så når hun akkurat har sovnet så må jeg vekke henne for å gi henne mer mat. Blir seine morgener og mye soving på formiddagen og på dagtid for min del. Så langt ifra så ille som dine netter, håper virkelig de kommer seg snart :Heartred
Synes dine netter hørtes værre ut :o jeg sover iallefall noe innimellom måltidene... vet at det ikke er plankekjøring i starten, men å miste så mye søvn over natta er litt av en omveltning gitt :P

Synes dine netter hørtes værre ut :eek: jeg sover iallefall noe innimellom måltidene... vet at det ikke er plankekjøring i starten, men å miste så mye søvn over natta er litt av en omveltning gitt :p
Sovner heldigvis litt raskere etter de andre måltidene, så litt søvn blir det jo ;) Men det er litt krevende å ikke sove så mye sammenhengende da :p

Her ammer vi ei gang mellom 23-01 og igjen mellom 03-05, og 05-07, stort sett 3 timersimnervall. Utfordringa her er at lille bæsjer etter alle måltider og våkner når vi bytter bleie. Da kan det fort gå 1-2 timer byssing før hun sovner og så er det jo straks nytt måltid igjen.. slitsomme netter når de er så små!

Ammer henne før jeg legger meg, ca kl 23:00. Deretter våkner hun ca 2:30 og ca 5:30 og ca 8:00. Førstemann ammet hver time/annenhver time om natten frem til han var 6 mnd. Da var jeg helt utslitt og vi kuttet ut nattammingen. Etter tre dager sov han fra halv syv til halv syv. Det var helt fantastisk. Så det blir bedre, hold ut! Jeg føler meg deg!

Her varierer det, men som regel går det 2-3 timer mellom hver amming om natten. Spiser oftere på dagtid, men det varierer også. Bruker lang tid på å rape, da, så han må ligge oppå meg en 30-60 min etter hvert måltid [emoji85] håper det går seg til hos deg. Vi og passer på å forberede til kvelden med ro og har det mørkt, sånn som deg. Hvor gammel er babyen? De første ukene spiste vår lille oftere enn nå og han kunne holde det gående flere timer i strekk noen ganger.

Mi på 2,5 uker spiser før jeg legger meg (rundt 12), og sover i 3-4 timer før hun skal ha mat igjen. (og sover deretter i nye 3-4 timer før mating)..
Så.. Foreløpig går ting ganske greit.

Vekker dere babyen for å amme før dere legger dere om det er en stund siden de har spist? Jeg har liksom ikke hatt hjerte til å vekke en sovende baby, men det er så kjipt å legge seg og nesten sovne før hun våkner og vil ha påfyll.. det skjer stadig vekk nemlig. Jenta vår er fem uker i morra.

Lille her eter hele kvelden sover fra alt mellom 21-22, våkner noen ganger kl 03, noen ganger ikke før kl 05! Så kl 07-07:30 og da er det samsoving med fri bar! Vekker ikke for å mate.

Vekker dere babyen for å amme før dere legger dere om det er en stund siden de har spist? Jeg har liksom ikke hatt hjerte til å vekke en sovende baby, men det er så kjipt å legge seg og nesten sovne før hun våkner og vil ha påfyll.. det skjer stadig vekk nemlig. Jenta vår er fem uker i morra.
Hun våkner ikke hvis jeg legger henne til mens hun sover.

Back
Topp