Nattamming

Lar han for all del sove :D
Men han våkner etter ca 3 timer uansett av seg selv. Lengste har vel vært 4-5 timer.

(Kan legge til at Han er 4 uker, 5,8kg og går opp 400g i uka isteden for 200g, så at han ikke får nok mat er ikke en issue her) :)

Her sover hun til hun våkner:-) alt fra 2 timer til 5 timer;-) hun legger bra på seg, så ingen vekking.

Nei, han får sove så lenge han vil. Rekorden er foreløpig kun 4 timer i strekk da:p

Her vekkes det aldri, vet hvor gretten jeg er når jeg blir vekt;)
Han legger på seg nok, 1 kg opp på under 4 uker, så han lider ikke;)

Her må jeg vekke senest hver 3 time, snuppa har gulsott som ikke har gått bort enda. I tillegg må jeg gi 10 ml med mme ved hvert måltid. Dette hjelper til med å skylle ut bilirubin/gulsotten.

Vært på 4 kontroller på sykehuset og neste er på mandag, håper det forsvinner snart!

Lar han sove til han våkner. Går aldri mer enn 4 timer, og han legger fint på seg ved å regulere selv. Synes det var litt nervepirrende i begynnelsen, men gikk fint når han jeg så han la på seg det han skulle pluss litt til :)

Her vekte jeg hver 2-3 time de to første ukene ettersom hun hadde gulsot, men nå sover hun som regel fra 23-07 :)

I natt vekket vi faktisk gutten etter fem hele timer, mest for å skifte bleie. Han promper og blir sår av det. Når prompingen gir den så lar vi muligens han sove så lenge han vil, han er en måned gammel nå. Gutten spiste skikkelig mye på kvelden før vi la oss, da er det ikke så rart at han sov godt. Men så får jeg jo brystspreng :p

Her våkner han alltid selv etter 3-4 timer, men om han så hadde sovet hele natten gjennom ville jeg ikke vekket han - med mindre sykdom/vekt tilsa at jeg måtte.

Vekker ikke. Frisk unge som legger på seg så det styrer hun selv. Og de gangene jeg er heldig blir det opp til 8 timer sammenhengende søvn

Jenta våkner selv hver 2. til 3. time så trenger ikke vekke henne. Så at noen over her hadde baby som sov fra 22 til 6, wow! Så lenge babyen din går fint opp i vekt og ikke får bleieutslett eller annet av å ligge så lenge med samme bleie er det vel kanskje OK? Jeg vet ikke!

Her vekker vi, men bare fordi hun legger litt dårlig på seg og trenger nattmåltidene for å legge på seg. Hadde hun lagt fint på seg hadde jeg latt henne sove :)

Min står opp selv, men nå som min er over 1 mnd ville jeg ikke vekket. De første ukene ville jeg vekket.

De siste nettene er det jeg som har våknet etter 5-6 timer og lurt på hva i all verden...! Hadde skikkelig brystspreng også, men valgte å gå på badet og håndmelke ut litt for å få mindre spreng, enn å vekke gutten. Har hørt at søvn avler søvn, og at de som vekkes kan få forstyrret søvnmønster.

Her er det helt utenkelig at hun sover mer enn 3 timer, men skal hun finne på å begynne med det, så skal hun få lov... ;) Kommer ikke til å vekke..

Vekker ikke på natt, rekorden er 7 timer i strekk, men vanligvis 4 timer. Måtte vekke hver 2,5 time på dag fram til han var 6 uker pga gulsott, men da slapp den endelig taket og nå styrer han alle måltidene selv.

Back
Topp