Nattamming

Nei det tenker jo jeg også, men hun har faktisk argumentert mot at disse anbefalingene ikke nødvendigvis gjelder oss.... Jeg har skrevet det er annet sted her inne, men da hun anbefalte oss å begynne med grøt sa jeg at jeg gjerne ville vente pga anbefalingene osv... Fikk til svar at dette var WHO som hadde gått ut med slike anbefalinger pga mødre i u-land og at man pga de ikke turte å si at man skulle begynne med fast føde fra 4 mnd.... Jeg rister litt på hode av de uttalelsene da, men.....
Jeg tenker at så lenge mor orker og lille legger nok på seg så er det ingen grunn til å endre på noe. Lille får alle nødvendige næringsstoffer i tillegg til imunitet fra mor så ingen grunn til å endre på noe som funker :)

Jeg tenker at så lenge mor orker og lille legger nok på seg så er det ingen grunn til å endre på noe. Lille får alle nødvendige næringsstoffer i tillegg til imunitet fra mor så ingen grunn til å endre på noe som funker :)

Tenker jeg også... Og jeg orker så lenge jeg vet at det bare er snakk om en periode og det er til det beste for lille :)

De siste par ukene ammer jeg veldig ofte på natta. Jeg har sovet 5 timer i strekk i egen seng 1 gang på to uker, ellers sover jeg i ammestolen/sofaen.

Med eldstemann kuttet vi ned metodisk, men hun fikk mme mens lillemor kun får mm. Tenker jeg skal pushe mer på både dagsoving og nattamming når hun spiser mer fast føde. Og vi skal ila 4-6 uker flytte henne på eget rom, så hun ikke blir så forstyrret av oss på natta.

Oj lever jeg "drømmen" jeg da tro..?
Hun sovner ca 19 her selv og sover til kl 06-07, får pupp og sovner igjen rundt to timer til :P
Sytet og klaga en uke når hun våkna kl 3 på natta pga luft i magen og måtte da ammes for at hun roet seg, men ser jeg skal klappe igjen når jeg leser hvor ofte dere må amme ennå:P

Oj lever jeg "drømmen" jeg da tro..?
Hun sovner ca 19 her selv og sover til kl 06-07, får pupp og sovner igjen rundt to timer til :P
Sytet og klaga en uke når hun våkna kl 3 på natta pga luft i magen og måtte da ammes for at hun roet seg, men ser jeg skal klappe igjen når jeg leser hvor ofte dere må amme ennå:P
Det er nok mer normalt med hyppig nattamming enda i firemånedersalderen enn det motsatte. ;)

Her har vi noen tøffe netter om dagen. Det vil si, det er jeg som har det tøft fordi lillemor nekter plent å ligge i senga si. Ikke kan jeg legge henne i senga vår, for der turner treåringen rundt hver natt.

Så da sover jeg natt etter natt i ammestolen fra Ikea. Jeg får jo sove, men det kan ikke være bra for rygg og nakke over lengre tid. Lillemor spiser 3-5 ganger ila natta, men har fritt mattilbud og spiser kanskje mer enn det jeg får med meg.

Så i dag flyttes hun på eget rom (uten mammalukt) og vi begynner med smaksprøver på grøt neste uke. Hun sliter litt med tenner, men jeg må sove i senga mi igjen snart i mer enn 1 time sammenhengende per natt!

Nå for tida sovner Jane i halv ni tiden, våkner kl ett (bahhhhh) og spiser sikkert tjue ganger:P vært sånn ganske lenge nå....... Og spiser minst annenhver time resten av døgnet.... Jeg er tømt for energi:P

Back
Topp