Nattamming

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Hvordan ser deres netter ut for tiden? Her starta det perfekt.. Mat 1-2 ganger ila natta. Nå den siste mnd er det kosen han vil ha.. Og må ha pupp for og roe seg.. Helst såve med puppen.. Eg vil helst såve uten babyen i puppen. Men tutten nekter han og ta på natta. Noen gode tips? Han er 5 mnd. Sysnt nattamminga kunne avta litt nå :p

Her er det alt fra 1 til 5 ganger mellom kl 00 og 06! Han sovner et sted mellom kl 19 og 19.30, men sover uten å spise til etter kl 00 :) 1 amming hører sjeldenhetene til! Men her våkner han av at han har mye luft i magen stakkars og må ha pupp for å roe seg og sovne igjen :/ Blir grusomt trøtt hvis det blir opp til 5 ganger.. jeg sliter med å sovne igjen etterpå også :/ Jeg er som deg og sover dårlig med lille i samme seng. :/

Mellom 20 på kvelden og 9 på morgenen har vi 3 amminger nå. Hadde to før, men nå i ferien har hun begynt å spise oftere. Varmt på dagen og tørr luft pga Air-condition på natta. Håper vi går tilbake til 2 ganger når vi er hjemme igjen.

Hun legger seg rundt kl 19, og får da pupp. Har i det siste hatt noen kvelder hvor hun har behov for påfyll en times tid etter. Men stort sett sover hun fram til rundt 23, og så er det ny pupp. Så kan det være alt fra 1 til 4 amminger i løpet av natta etter at jeg har lagt meg. Hun begynner dagen rundt kl 7, pluss minus en time.

Aner ikke :P

Jeg lemper ut puppen i halvsvime og babyen suger seg fast som en sugekopp på glass. :o :P

Jeg ser ikke på klokka og teller ikke antall ganger. Men gjetter 2-4 gang mellom 23-08. ;)

Hvordan ser deres netter ut for tiden? Her starta det perfekt.. Mat 1-2 ganger ila natta. Nå den siste mnd er det kosen han vil ha.. Og må ha pupp for og roe seg.. Helst såve med puppen.. Eg vil helst såve uten babyen i puppen. Men tutten nekter han og ta på natta. Noen gode tips? Han er 5 mnd. Sysnt nattamminga kunne avta litt nå :p
Som å lese om meg selv! Blir sprø av altfor lite søvn snart.. Men trøster meg med at det er normalt, er vel utviklingssprang sikkert..

Legger seg som regel rundt halv ni nå hvis vi får det til (mye å farter pga fotballkamper nå så kommer ofte litt sent hjem) . Da sover ho til alt fra kl 01 til halv fem. Som regel 3 tiden. Spiser 2-5 ganger ila natta. Ho Sovner jo etter to min da så...og jeg slokner ganske greit jeg og... :p dagen starter fra kl 7, noen dager, som i dag, ligger vi å drar oss til halv ni :D

Aner ikke hvor ofte vi ammer lenger... Det skjer i ørska, men det er nok ganske ofte... Han sovner som regel en gang mellom19 og 21 og våkner på morgenen mellom 06 og 07, en sjelden han kan vi sove til 08... Der imellom er vi nok oppe 4-5 ganger tenker jeg... Var ikke sånn til og begynne med, men husker ikke når det starta med så ofte nattamming...

Trodde det blei mindre etterhvert eg :p men eg vist ikkje alene ser eg. Store søster på 4 er og litt våken på natta. Ho styrer litt etter ho slutta med bleie på natta. Er slitsomt når vi Såver så lite.. Vansklig og hvile på dagen og med 3 barn :p

Jeg fikk beskjed av helsesøster om å begynne med grøt ved 4 mnd kontrollen fordi han var så mye våken på natta... Når de ble så gammle skulle de begynne å sove natta igjennom.... Har valgt å stole på egen magefølelse jeg da og tenker at det er vanlig på denne alderen og at det vil gå seg til... Uten grøt :p

Her ammes det hyppig både dag og natt, vi prøver med grøt og gulrotpuré. Sistnevnte ser ut til å falle i smak. 23.9 blir han 6 mndr :-)

Akkurat sånn er hu her også. De siste ukene har hun våknet hver andre time, så jeg gidder til slutt ikke legge henne tilbake i sengen hennes. Hun tar ikke smokk og sovner aldri av seg selv. I går kveld nektet hun å sovne etter stellet, bare gråt og skrek. Så vi tok henne inn i stua og hun sovnet til slutt på armen til far i 22-tiden. Og hun sov helt til 0430!!!! Så spiste hun og sov videre til 9! Håper dette blir nettene fremover. Tviler, men det hadde vært så digg. Tror og håper at de harde ukene som har vært bare var en fase. Blir spennende i natt.

Her sovner hun rundt kl 20 og våkner ikke igjen før 4-5, så sovner hun og våkner igjen 6-7 da får hun mat også står vi som regel opp. Så her er det i grunn bare 1 amming pr natt. Skal sies da at hun ikke fullammes og får både mme og grøt :)

Jeg fikk beskjed av helsesøster om å begynne med grøt ved 4 mnd kontrollen fordi han var så mye våken på natta... Når de ble så gammle skulle de begynne å sove natta igjennom.... Har valgt å stole på egen magefølelse jeg da og tenker at det er vanlig på denne alderen og at det vil gå seg til... Uten grøt :p
"Skal sove natta gjennom" :o akkurat som om alle barn følger den samme manualen. :P

Storesøster var over 2 år før hun sov natta gjennom og hun spiste kveldsmat i 1.5 år før det ga noen effekt. :P

"Skal sove natta gjennom" :o akkurat som om alle barn følger den samme manualen. :P

Storesøster var over 2 år før hun sov natta gjennom og hun spiste kveldsmat i 1.5 år før det ga noen effekt. :P
Det samme var det med storebror her. Hender faktisk enda at han våkner mist på natten og roper på oss og han er 3 nå. Det er skjer vel sikkert ett par ganger i mnd i allefall. Han hadde ikke noe bra sovehjerte som baby og klarte aldri å sove mer enn maks 3-4 timer i slengen. Det var skikkelig slitsomt. Det hjalp ikke med mat heller. Det er ikke før nå når han nærmet seg 3 at han faller skikkelig i søvn og sover godt. Før våknet av den minste lille lyd. Det er utrulig deilig at lillesøster ikke er som han :) Håper bare det holder seg sånn :P

Ikke sant!! Spent på hva hun sier når vi kommer på kontroll neste uke og vi ikke har begynt me grøt enda... Men tenker det er best for både han og meg at vi venter så lenge han fortsatt legger nok på seg så :)

Hadde en hs i begynnelsen som var litt mer avslappet føler jeg... Så lei meg for at hun slutta...

Ikke sant!! Spent på hva hun sier når vi kommer på kontroll neste uke og vi ikke har begynt me grøt enda... Men tenker det er best for både han og meg at vi venter så lenge han fortsatt legger nok på seg så :)

Hadde en hs i begynnelsen som var litt mer avslappet føler jeg... Så lei meg for at hun slutta...
Det er nok riktig å stole på magefølelsen. Si til helsesøster at du velger å stole på nasjonale anbefalninger om å fullamme til 6 måneder og at litt våkennetter ikke plager deg. Hun kan jo ikke akkurat argumentere imot det :)

Frøkna her er i seng mellom 21-22, og sover ca 2t i slengen hele natta. Før sov ho mer. Her heller er ikke smokk populært, og må ammes i søvn og for å roe seg. Sover i egen vugge, så jeg er vel våken i 20min i gangen som oftest, før ho sover godt nok til å legges ned:)

Jeg var på besøk hos mi bestemor som sa så fint at når ho er så stor burde ho da klare å sove natta gjennom! Men har ingen forventninger til det enda,selv om det hadde vert deilig!:)

Det er nok riktig å stole på magefølelsen. Si til helsesøster at du velger å stole på nasjonale anbefalninger om å fullamme til 6 måneder og at litt våkennetter ikke plager deg. Hun kan jo ikke akkurat argumentere imot det :)

Nei det tenker jo jeg også, men hun har faktisk argumentert mot at disse anbefalingene ikke nødvendigvis gjelder oss.... Jeg har skrevet det er annet sted her inne, men da hun anbefalte oss å begynne med grøt sa jeg at jeg gjerne ville vente pga anbefalingene osv... Fikk til svar at dette var WHO som hadde gått ut med slike anbefalinger pga mødre i u-land og at man pga de ikke turte å si at man skulle begynne med fast føde fra 4 mnd.... Jeg rister litt på hode av de uttalelsene da, men.....

Back
Topp